„Tužitelj pogrešno smatra da se odredbe Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o smanjenjumirovina ne odnose na njegovu mirovinu samo zato što u vrijeme stupanja na snagu tog Zakona tužitelju nije bila isplaćivana mirovina, jer je bio u radnom odnosu. Naime, odredbe o smanjenju se primjenjuju na pripadajuću svotu mirovine bez obzira jesu li u trenutku stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o smanjenjumirovina isplaćivane ili u tom trenutku bila obustavljena njihova isplata".
„S obzirom da tužiteljica starosnu mirovinu nije ostvarila prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju koje se smanjuju na temelju Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima u mirovinskom osiguranju ("Narodne novine", broj: 71/10., 130/11. i 57/13.), niti spisu prilaže ikakovi dokazi da je tužiteljici izvršeno smanjivanje svote mirovine primjenom toga Zakona, nejasno je i neosnovano pozivanje tužiteljice kako u tužbi, tako i u ovoj žalbi, na povredu njenih prava počinjenu primjenom toga Zakona, koji smatra neustavnim".
„Predmet ovog upravnog spora je samo ocjena zakonitosti rješenja tuženika o razdvajanju mirovine, a ne ostvarenog prava pravomoćnim rješenjem od 25. svibnja 2009. Činjenica što je žaliteljeva mirovina smanjena prema Zakonu o smanjenjumirovina određenih odnosno ostvarenim prema posebnim propisima i drugim relevantnim propisima, nije od utjecaja na drukčije rješenje ovoga upravnog spora".
„Dakle, žalitelj nema priznat status ratnog vojnog invalida od I do IV skupine po osnovi bolesti ili ozljede, a stručna tijela medicinskog vještačenja tuženika ocijenila su da kod žalitelja ne postoji smanjenje ili gubitak radne sposobnosti prema članku 39. stavku 1. Zakona o mirovinskom osiguranju ("Narodne novine", broj 157/13., 151/14., 33/15., 93/15., 120/16., 157/18.) i odredbama ZHBDR-a, pravilno je negativno odlučeno o njegovom zahtjevu. U odnosu na ostale žalbene navode pravilno je odgovorio prvostupanjski sud, čije navode ovaj sud prihvaća u bitnome".
„Prema ocjeni tijela vještačenja zdravstvene promjene kod tužitelja indiciraju daljnje liječenje po psihijatru uz strogu apstinenciju od alkohola kao i kontrole drugih nadležnih specijalista te za sada ne uvjetuju smanjenje radne sposobnosti uz preostalu radnu sposobnost niti djelomični ili potpuni gubitak radne sposobnosti".
ponoviti da je predmet ovog postupka zahtjev tužitelja radi naknade štete koju trpi zbog isplate invalidske mirovine svojem osiguraniku S. Š., a zahtjev ... prometnoj nesreći, što je sam tužitelj utvrdio u rješenju od 13. ožujka 1996.g. u kojem je ocijenio da je zbog povrede na radu nastalo smanjenje radne ... dala pravo na invalidsku mirovinu, zbog čije isplate sada tvrdi da trpi štetu). Na taj način, ozljede koje je S. Š. pretrpio u štetnom događaju (prometnoj nesreći), po redovitom tijeku stvari nisu dovode do njegove invalidnosti, zbog koje bi stekao pravo na invalidsku mirovinu, već su dovele do
„U ovom predmetu tužitelj zahtijeva naknadu štete zbog izgubljene zarade koja se sastoji u razlici između mirovine i plaće koju bi ostvarivao da nije ozlijeđen u štetnom događaju. Taj zahtjev tužitelj temelji na tvrdnji da je njegov odlazak u prijevremenu starosnu mirovinu uzrokovan posljedicama ozljeda ... na invalidsku mirovinu je prekinut), a u smislu odredaba čl. 34. i 35. Zakona o mirovinskom osiguranju – „Narodne novine“, broj 102/98, 127/00, 59/01, 109/01, 147/02 i 117/03- dalje: ZMO), naprotiv; da je otišao u prijevremenu starosnu mirovinu s obzirom da je u trenutku umirovljenja imao 63 godine
zahtjeva za dosuđenje razlike između visine plaće i prijevremene mirovine. Pri tome navodi da, po njegovu shvaćanju, nije odlučna činjenica za odbijanje tog tužbenog zahtjeva, tužiteljev sadašnji status, tj. činjenica što nije ostvario invalidsku mirovinu, nego prijevremenu starosnu mirovinu. U smislu odredbe čl. 195. ZOO-a oštećeniku pripada pravo na izgubljenu zaradu i u konkretnom slučaju, neovisno što nije ostvario invalidsku mirovinu. Navodi da je u ... , trebao ići u starosnu mirovinu. Tužitelj bi, po redovnom tijeku stvari, od svog poslodavca ostvarivao plaću do 65 godine života, pa mu do tog vremena
I. POSTUPAK PRED USTAVNIM SUDOM 1. Prijedloge za ocjenu ustavnosti Zakona o smanjenjumirovina određenih prema Zakonu o pravima i dužnostima ... /2009) i B. T. iz Rijeke (U-I-41967/2009). II. SADRŽAJ OSPORENOG ZoSMZHS-a 2. ZoSMZHS glasi: "Članak 1.Ovim se Zakonom uređuje smanjenjemirovina ... za 10%, počevši od mirovine koja pripada za srpanj 2009. godine. Članak 3.Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje izvršit će smanjenjemirovina prema ... novine" broj 85/10., označen kao članak 90. stavak 4.). Ističe: "Osporeni Zakon u čl. 2. propisuje smanjenje pripadajuće svote mirovina za 10% koja pripada
5., članka 6.a i članka 7. Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju ("Narodne ... , članka 4.a, članka 5., članka 6.a i članka 7. Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju ... (do sada) dva puta izmijenjen i dopunjen; - Zakonom o izmjeni Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju koji je objavljen u "Narodnim novinama" broj 130 od 16. studenoga 2011. i - Zakonom o izmjeni i dopunama Zakona o smanjenjumirovina
za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 1., članka 3. i članka 4. Zakona o izmjeni i dopunama Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ... za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 1., članka 3. i članka 4. Zakona o izmjeni i dopunama Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema ... 5., članka 6.a i članka 7. Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju ("Narodne
Ustavom Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju ("Narodne novine" broj 71/10., 130/11. i 157/13.). O b r a z l o ž e n j e 1. Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ... Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju. Puko navođenje tvrdnji da neki zakon nije u ... kojih predlaže Ustavnom sudu pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima
., 6. i 7., članka 3. stavka 1., članka 4. i članka 5. Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom ... zavisno od svote mirovine, uredilo bi se smanjivanje mirovina polazeći od svota koje njihovim korisnicima pripadaju. Smanjenjem bi se obuhvatile mirovine ... . (...) Kako će predloženo smanjenjemirovina imati za posljedicu ograničenje svote mirovine koja se koristi, opravdanje za tu mjeru sadržano je u odredbi članka ... . i članak 5. ZoSMPP-a glase: "Članak 1.Ovim Zakonom uređuje se smanjenjemirovina i mirovinskih primanja određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim
za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 1., članka 3.a i članka 4.a Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima ... postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 1., članka 3.a i članka 4.a Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim ... organizma od 100% nisu izuzeti od smanjenjamirovina prema čl. 3a ovog Zakona kao što je slučaj sa hrvatskim ratnim vojnim invalidima iz Domovinskog rata ... % oštećenja organizma, te je i navedenu kategoriju, u koju spada predlagatelj, trebao taksativno navesti u čl. 4a. Zakona o smanjenjumirovina određenih
suglasnosti s Ustavom Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju ("Narodne novine" broj 71/10., 130/11. i 157/13.). O b r a z l o ž e n j e 1.Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o smanjenjumirovina određenih
o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju ... Pored toga žalitelju je određena i najviša mirovina ... ZPMODVO-a koja je zatim smanjena sukladno mjerodavnoj odredbi istog zakona a potom opet smanjena sukladno mjerodavnim odredbama Zakona o smanjenjumirovina ... o smanjenjumirovina određenih odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju. Konačno, treći put je podnositelju iznos starosne mirovine ... Zagrebu broj: UsI-4409/13-11 od 14. svibnja 2015. (u daljnjem tekstu: prvostupanjska presuda), u pravnoj stvari radi starosne mirovine. Prvostupanjskom
, koji se počeo primjenjivati 1. siječnja 2002., propisao je opća mjerila za smanjenje iznosa (svote) zastupničkih mirovina u rasponu od 8% do 20%, pri ... i rješenja). 6) Zakon o smanjenjumirovina određenih prema Zakonu o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom saboru (2009.) 12.Isti dan kad je donesen ZID ZoPiDZ/09 (17. srpnja 2009.), Hrvatski sabor donio je i Zakon o smanjenjumirovina određenih prema Zakonu o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom ... Zakonom uređuje smanjenjemirovina određenih na temelju Zakona o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom saboru ('Narodne novine', br. 55/00. i 107/01
1. Prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 1., članka 2. stavka 1. alineja 3., 5. i 7., članka 3. stavka 1., članka 4. stavka 1. alineje 2. i članka 5. Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju ("Narodne novine" broj 71/10., u daljnjem tekstu: ZoSMPP) podnijelo je, do dana donošenja ovog rješenja, ukupno 213 predlagatelja. Predlagatelji su adresati Zakona o unutarnjim poslovima ("Narodne novine" broj 29/91.), Zakona o izvršenju sankcija izrečenih za krivična djela, privredne prijestupe i prekršaje
, u postupku ocjene suglasnosti s Ustavom Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju ("Narodne novine" broj 71/10.), kao i u postupku ocjene suglasnosti s Ustavom Zakona o smanjenjumirovina određenih prema ZPDZ-u ("Narodne novine" broj 86/09 ... Ustavom Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju, a jednako tako i u rješenju broj: U ... mirovinske osnovice primjenom ZPDZ-a nužno dovodilo do nepovoljnijih učinaka u vidu smanjenja nominalnog iznosa zastupničke mirovine u odnosu na iznos koji bi
od 3.569,45 kuna mjesečno prema Zakonu o smanjenjumirovina određenih odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju ("Narodne ... o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju i iznosi 3.966,06 kn mjesečno i za 10% prema Zakonu o izmjeni i dopunama Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju i iznosi 3.569,45 kn mjesečno ... članku 9.a Zakona te je pobijanim rješenjem utvrđeno da iznosi 3.966,06 kn mjesečno i za 10% prema Zakonu o izmjeni i dopunama Zakona o smanjenjumirovina
smanjenjemirovine nije posljedica bilo kakvih promjena u okolnostima podnositelja zahtjeva, već je posljedica promjene zakona ili njegove primjene kada može ... upravno rješenje). 1.1. Prvostupanjskim upravnim rješenjem podnositeljici je utvrđena nepripadna isplata najniže starosne mirovine za razdoblje od 1. ožujka ... nepripadno isplaćen na ime najniže starosne mirovine za razdoblje od 1. ožujka 2019. do 16. ožujka 2020. Podnositeljica je u tom razdoblju istovremeno bila u radnom odnosu i primala najnižu starosnu mirovinu, a što je u suprotnosti s člankom 90. stavkom 7. Zakona o mirovinskom osiguranju ("Narodne novine" broj
mjesečno koja umanjena za 10% sukladno Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o smanjenjumirovina određenih, odnosno ostvarenih prema posebnim propisima ... -014530 od 4. lipnja 2013. kojim je odbijen njezin zahtjev za priznavanje prava na obiteljsku mirovinu. 2. Podnositeljica u ustavnoj tužbi navodi da su joj ... obiteljsku mirovinu iza smrti B. K. koji je poginuo 22. veljače 1992., - podnositeljica je na dan smrti supruga imala 24 godine i 8 mjeseci života, - rješenjem ... zajednice, - rješenjem od 30. rujna 2011. podnositeljici je prestalo pravo i isplate mirovine s istim datumom zato jer je zasnovala izvanbračnu zajednicu
sustav mirovinskog osiguranja usmjeren smanjenju broja invalidskih mirovina. Predlaže da Ustavni sud pokrene postupak i ukine članak 39. stavke 1. i 2 ... i reviziju ranije priznatih invalidskih mirovina radi lakšeg smanjenja broja invalidskih mirovina u ukupnom broju ostvarenih mirovina. 2) Očitovanje nadležnog ... ). II. ČLANAK 39. STAVCI 1. i 2. ZOMO-a 3. Članak 39. ZOMO-a u cijelosti glasi: "Članak 39. (1) Smanjenje radne sposobnosti prema ovome Zakonu postoji ... kada je kod osiguranika nastalo smanjenje radne sposobnosti iz stavka 1. ovoga članka, ali se s obzirom na zdravstveno stanje, životnu dob, naobrazbu
neustavnim smanjenje te mirovine, učinjeno Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom državnom saboru jer da se radi ... sindikata Hrvatske; - poglavlja 6. "Zastupnička mirovina" (članci 8. do 17.) Zakona o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom državnom saboru ("Narodne ... zakonskog uređenja načina stjecanja zastupničkih mirovina te smatraju da su odredbe zakona, kojima se stjecanje mirovina zastupnika Hrvatskog sabora uređuje pod drugačijim (povoljnijim) uvjetima nego što je uređeno stjecanje mirovine svih ostalih osiguranika sustava mirovinskog osiguranja, u nesuglasju s
biti izvršen bez donošenja posebnog rješenja od strane HZMO i/ili REGOS-a, kao što je to npr. propisano odredbama članka 5. Zakona o smanjenjumirovina ... 2006. priznato pravo na invalidsku mirovinu zbog profesionalne nesposobnosti za rad u iznosu od 7.305,24 kuna na temelju članka 6.a Zakona o pravima iz ... na invalidsku mirovinu zbog profesionalne nesposobnosti za rad prema članku 6.a Zakona o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba ... fonda korisniku invalidske mirovine zbog profesionalne nesposobnosti za rad, kojemu su prava iz mirovinskog osiguranja uređena posebnim propisom koji
za rad kojima se dopušta da zbog smanjenja radne sposobnosti i za vrijeme primanja invalidske mirovine, ali u smanjenom iznosu, nastave istodobno biti ... podskupini su korisnici invalidske mirovine kod kojih nije nastupio gubitak, već samo smanjenje njihove radne sposobnosti pa im je zakonodavac ostavio pravo na ... uvjete za stjecanje prava na mirovinu mora biti obvezno osiguran samo ako osobno nastavi voditi obrt. Međutim, ako obrt nastavi voditi preko poslovođe ili ako za obavljanje iste djelatnosti osnuje trgovačko društvo, tada ne mora biti osiguran i ne obustavlja mu se isplata mirovine. Članak 11. ZOMO-a
ostvariti pravo na mirovinu po osnovi rizika smanjenja djelomičnog ili potpunog gubitka radne sposobnosti, jer se smatra da je korisnik samim stjecanjem prava ... posebnu skrb za tu kategoriju korisnika kod kojih postoji smanjenje radne sposobnosti da što dulje ostanu u svijetu rada i primaju i plaću, uz mirovinu u ... . Članak 100. stavak 9. ZoMO-a/13 glasi: "Članak 100. (...) (9) Korisniku invalidske mirovine zbog profesionalne nesposobnosti za rad ostvarene do stupanja na snagu ovoga Zakona, kao i korisniku invalidske mirovine zbog djelomičnog gubitka radne sposobnosti iz članka 39. stavka 3. ovoga Zakona, koji
pitanje: - je li smanjenjemirovina i mirovinskih primanja u visini od 10% (koje se primjenjuje na svotu mirovine koja pripada korisniku mirovine prema ... tekstu: prvostupanjsko upravno tijelo), o određivanju razmjernog dijela starosne mirovine klasa: 140-02/16-03/OB: B1 , urbroj: 341-14-06/2-16-012941, broj ... drugostupanjskog i prvostupanjskog upravnog rješenja i radi utvrđenja da podnositeljici pripada pravo na starosnu mirovinu priznatu joj privremenim rješenjem ... razmjerni dio starosne mirovine na teret hrvatskog nositelja mirovinskog osiguranja, s time da je za razdoblje od 1. studenoga 2003. do 31. studenoga 2007
postoji uvjet invalidnosti za stjecanje prava na invalidsku mirovinu, tj. da ne postoji smanjenje radne sposobnosti uz preostalu radnu sposobnost, te da ne ... -06/2-16-18026 od 29. studenoga 2017. kojim je podnositelj odbijen sa zahtjevom za priznavanje prava na razmjerni dio invalidske mirovine. 2 ... , rješenjem prvostupanjskog tijela od 29. studenoga 2017. odbijen je podnositeljev zahtjev za priznavanje prava na razmjerni dio invalidske mirovine. Postupak radi priznavanja prava na razmjerni dio invalidske mirovine pokrenut je zahtjevom podnositelja 27. listopada 2014. putem nadležne ustanove u Njemačkoj. U
smanjenjemirovine zastupnika, člankom 3. propisana obveza Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje da po službenoj dužnosti donese rješenja o smanjivanju mirovine, te člankom 4. propisano da se u nazivu ZoPDZHDS-a i cijelom njegovom tekstu riječi: "Hrvatski državni sabor" zamjenjuju riječima: "Hrvatski sabor ... povoljnijim uvjetima, te unatoč prethodno navedenim smanjenjimamirovina, najviše su i dalje mirovine koje su ostvarene prema ZOPIDZ-u. Razlika je samo u tome ... zastupnika, koji nisu ostvarili pravo na mirovinu, na ostvarivanje tog prava u skladu s propisom mjerodavnim u vrijeme kada su obavljali zastupničku dužnost
u nejednak položaj u odnosu na druge korisnike koji su pravo na invalidsku mirovinu ostvarili prema posebnim propisima (članak 2. Zakona o smanjenju ... . Zakona o smanjenjumirovina ostvarenih odnosno određenih prema posebnim propisima o mirovinskom osiguranju ('Narodne novine', broj 71/10, 130/11 i 157/13 ... smanjenja radne sposobnosti uz preostalu radnu sposobnost, djelomičnog ili potpunog gubitka radne sposobnosti, tjelesnog oštećenja ili potpunog gubitka radne ... toga rješenje donosi područna ustrojstvena jedinica Zavoda koja je donijela pravomoćno rješenje kojim je meritorno odlučeno o pravu na mirovinu, odnosno
pitanje: - je li smanjenjemirovina i mirovinskih primanja u visini od 10% (koje se primjenjuje na svotu mirovine koja pripada korisniku mirovine prema ... /06781142571, urbroj: 341-99-06/2-14-009638, broj predmeta: 667170 od 4. rujna 2014. i - rješenje o određivanju razmjernog dijela starosne mirovine Hrvatskog ... daljnjem tekstu: prvostupanjsko upravno tijelo), o određivanju razmjernog dijela starosne mirovine klasa: 140-02/14-03/06781142571, urbroj: 341-25-06/2-14 ... prvostupanjskog upravnog rješenja. 5. Prvostupanjskim upravnim rješenjem, počevši od 1. svibnja 2004., podnositeljici je određen razmjerni dio starosne mirovine na
usklađivanja rasta mirovina, propisana ZoPPPM-om, nije mjera koja bi bila nesuglasna Ustavu, jer ima legitiman cilj u javnom ili općem interesu. Ona vodi zadržavanju postojeće visine mirovina u slučaju smanjenja bruto plaća svih zaposlenih u Republici Hrvatskoj i smanjenja potrošačkih cijena, o kojima ovisi utvrđivanje aktualne visine mirovina. g) ZoPPPM je donesen većinom glasova svih zastupnika Hrvatskog sabora, pa nije bilo potrebe da se u ovom ustavnosudskom ... 1. Prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom pojedinih odredbi Zakona o posebnom porezu na plaće, mirovine i druge primitke
, ali su relativno kratko radili i ostvarili kratki mirovinski staž. S druge strane, postojeće smanjenje prijevremene starosne mirovine nije razmjerno ... " broj 157/13.) je glasio: "Članak 35. (1) Pravo na prijevremenu starosnu mirovinu zbog dugogodišnjeg osiguranja ima osiguranik kada navrši 60 godina ... ("Narodne novine" broj 151/14.), koji u mjerodavnom dijelu glase: "Članak 6. Iznad članka 35. dodaje se naslov koji glasi: '3. Starosna mirovina za dugogodišnjeg osiguranika'. Članak 7. Članak 35. mijenja se i glasi: '(1) Pravo na starosnu mirovinu za dugogodišnjeg osiguranika ima osiguranik kada navrši 60
vojne osobe kojima služba prestane zbog preustroja ili smanjenja snaga s pravom na mirovinu ("Narodne novine" broj 57/05.; u daljnjem tekstu: Odluka/05 ... .O pravnoj naravi Odluke o visini otpremnine za djelatne vojne osobe kojima služba prestane zbog preustroja ili smanjenja snaga s pravom na mirovinu ("Narodne ... suglasnosti s Ustavom i zakonom Odluke o dopuni Odluke o visini otpremnine za djelatne vojne osobe kojima služba prestane zbog preustroja ili smanjenja snaga s pravom na mirovinu ("Narodne novine" broj 57/05.). O b r a z l o ž e n j e 1. J. Č. iz Zadra, kojeg zastupa Ž. Ć. , odvjetnik u Splitu, podnio je 2. lipnja
odgovoriti na pitanje: - je li smanjenjemirovina i mirovinskih primanja u visini od 10% (koje se primjenjuje na svotu mirovine koja pripada korisniku mirovine ... starosne mirovine Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, Područne službe u Zagrebu klasa: 140-02/14-03/ B1 , urbroj: 341-25-06/2-14-103988, broj spisa ... mirovinu i ujedno je dostavila punomoć za zastupanje podnositelja u postupku pred Ustavnim sudom pokrenutom ustavnom tužbom podnesenom 23. lipnja 2017. 2 ... , Područne službe u Zagrebu (u daljnjem tekstu: prvostupanjsko upravno tijelo), o određivanju razmjernog dijela starosne mirovine klasa: 140-02/14-03/ B1
pristupiti ili smanjenju plaća državnih službenika i namještenika ili smanjenjumirovina, a moguća je i situacija da ne dođe do isplate istih uslijed ... . smanjene su plaće državnih dužnosnika smanjenjem osnovice za obračun plaća za daljnjih 5% u odnosu na osnovicu iz travnja 2009., smanjene su mirovine ... na plaće, mirovine i druge primitke (Narodne novine, broj 94/09.). II.Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o posebnom porezu na plaće, mirovine i druge primitke (Narodne novine, broj 94/09.). III. Ustavni sud utvrđuje da je Zakon o posebnom porezu
posebno označen): "Vrste mirovine u okviru obveznog mirovinskog osiguranja Članak 112. (1) Društvo koje isplaćuje mirovine korisniku mirovine u okviru obveznog mirovinskog osiguranja obvezno je ponuditi sljedeće vrste mirovina: 1. doživotnu mjesečnu starosnu, odnosno prijevremenu starosnu mirovinu 2. doživotnu mjesečnu invalidsku mirovinu 3. obiteljsku mjesečnu mirovinu. (2) Društvo je korisniku mirovine obvezno ponuditi mirovine iz stavka 1. točaka 2. i 3 ... fondovima i obveznih mirovinskih fondova. (3) Obiteljska mirovina iz stavka 1. točke 3. ovoga članka određuje se kao jedinstvena mirovina za članove obitelji
o visini otpremnine za djelatne vojne osobe kojima služba prestane zbog preustroja ili smanjenja snaga s pravom na mirovinu ("Narodne novine", broj 140/02 ... prestane zbog preustroja ili smanjenja snaga s pravom na mirovinu ("Narodne novine", broj 38/04.), predlagatelj je podneskom od 5. listopada 2004. osporio ... odredi ministar obrane"). Osporenom Odlukom utvrđene su visine otpremnina koje pripadaju pojedinim skupinama djelatnih vojnih osoba koje odlaze u mirovinu ... djelatnih vojnih osoba koje stječu pravo na mirovinu na temelju odredbe članka 6. a Zakona o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba
: ("Ovim se Zakonom uređuje način povećanja mirovina radi otklanjanja razlika u razini mirovina ostvarenih u različitim razdobljima i izvršava odluka ... za povećanje mirovine korisnika minimalne mirovine prema članku 2. ovog Zakona je svota mirovine koja bi korisniku pripadala na dan 31. prosinca 2000., bez primjene propisa o minimalnoj mirovini."), - članak 4. u cjelini, odnosno stavci 1. i 3. tog članka ("(1) Povećanjem prema čl. 2. stavku 1. ovog Zakona ne obuhvaćaju se zaštitni dodatak uz mirovinu, minimalna mirovina i najviša svota mirovine određene prema propisima o mirovinskom i invalidskom osiguranju koji su
Sindikat umirovljenika Hrvatske podnio je prijedlog za ocjenu ustavnosti Zakona o usklađivanju mirovina i drugih novčanih primanja iz mirovinskog ... pokrenut postupak za ocjenu ustavnosti odredaba članaka 1., 2., 3., 4. i 6. Zakona o usklađivanju mirovina i drugih novčanih primanja iz mirovinskog ... . Osporavane odredbe propisuju slijedeće: Odredba članka 1. Zakona o usklađivanju propisuje: "Mirovine ostvarene u Republičkom fondu mirovinskog i invalidskog ... )." Odredba članka 2. osporenog Zakona propisuje: "Razlika između mirovine usklađene prema odredbi članka 1. ovog Zakona i mirovine ostvarene u razdoblju od 1
bi mu pripadala kao vozaču i mirovine. (...) Zbog posljedica ozljeđivanja kod tužitelja je nastupilo smanjenje radne sposobnosti, a ne i opća ... i mirovine. U postupku pred prvostupanjskim sudom je utvrđeno: - da je podnositelj pretrpio ozljedu na radu na način da je ozlijeđen u prometnoj nezgodi 20 ... posljedice smanjuju životnu aktivnost podnositelja za 7,5%, - podnositelj je nakon ozljeđivanja dulje vremena bio na bolovanju, te mu je zbog smanjenja radne ... ., u daljnjem tekstu: ZOMO), po službenoj dužnosti, s danom 1. siječnja 1999. određena invalidska mirovina zbog profesionalne nesposobnosti za rad. 3.1
. kojim je podnositelju priznato pravo na invalidsku mirovinu počevši od 15. ožujka 1994. 1.1. Podnositelj u ustavnoj tužbi tvrdi da su mu osporenim ... privremenog rješenja "Parafonda" broj: IN-4127 od 12. travnja 1994. kojim je podnositelju priznato pravo na invalidsku mirovinu počevši od 15. ožujka 1994 ... kod podnositelja ne postoji smanjenje radne sposobnosti uz preostalu radnu sposobnost niti djelomičan ili potpun gubitak radne sposobnosti. Vijeće viših ... o prolaznim tegobama koje zahtijevaju povremeno liječenje u okviru zdravstvene zaštite, ali po svom karakteru i intenzitetu ne uvjetuju trajno smanjenje radne
Odluke o visini otpremnine za djelatne vojne osobe kojima služba prestane zbog preustroja ili smanjenja snaga s pravom na mirovinu ("Narodne novine" broj ... 1. Udruga hrvatskih dragovoljaca Domovinskog rata, Podružnica Benkovac te Ž. U. iz Benkovca podnijeli su prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Odluke o dopuni Odluke o visini otpremnine za djelatne vojne osobe kojima služba prestane zbog preustroja ili smanjenja snaga s pravom na mirovinu ("Narodne novine" broj 57/05. - u daljnjem tekstu: Odluka) koju je 22. travnja 2005. donio ministar obrane Republike Hrvatske. Odluku
osiguranika stvarnim i formalnim smanjenjem mirovinske osnovice za 30,52% u trenutku kad su oni stekli pravo na mirovinu i, posljedično, ograničeno pravo na ... kojoj se valorizacija plaća iz prošlih godina prema kojima se utvrđuje mirovina obavlja prema prosjeku plaća u posljednjoj kalendarskoj godini u kojoj osiguranik ostvaruje pravo na mirovinu. Također ukazuje i na odredbu članka 37. stavka 2. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju (“Narodne novine”, br ... godini. Smatra da se na temelju navedenih odredaba plaće iz ranijih godina osiguranika koji su ostvarili pravo na mirovinu u 1995. godini valoriziraju
izgubljene zarade (razlika u primanjima između invalidske mirovine i iznosa plaće koju bi ostvario da nije bilo nezgode na radu), koju podnositelj potražuje od ... invalidsku mirovinu. 5. Prvostupanjski sud je, nakon provedenog dokaznog postupka utvrdio da podnositelj nije dokazao uzročno-posljedičnu vezu između otkaza ... 2004. godine s pravom na otpremninu. Nije sporno da je potom tužitelj umirovljen kao invalid rada te da je ostvario pravo na invalidsku mirovinu zbog ... razlike plaće koju je ostvario prije prestanka radnog odnosa i invalidske mirovine u razdoblju od veljače 2004. godine pa do studenog 2007. godine, sa kojim
Hrvatskoj, a ako se ovrha provodi radi naplate tražbine po osnovi zakonskog uzdržavanja, naknade štete nastale zbog narušenja zdravlja ili smanjenja, odnosno ... nastale zbog narušenja zdravlja ili smanjenja, odnosno gubitka radne sposobnosti i naknade štete za izgubljeno uzdržavanje zbog smrti davatelja uzdržavanja ... , naknadi zbog umanjenja plaće, mirovini, plaći vojnih osoba te na primanja osoba u pričuvnom sastavu za vrijeme vojne službe i na drugom stalnom novčanom ... narušenja zdravlja ili smanjenja, odnosno gubitka radne sposobnosti i naknade štete za izgubljeno uzdržavanje zbog smrti davatelja uzdržavanja, i to do iznosa
odobrilo smanjenjemirovine invalidne osobe na temelju toga što se njezino stanje pogoršalo od trenutka kada je dobila punu mirovinu. Proizlazi da u odnosu
. srpnja 1996. otvorio bolovanje na kojem se nalazio do 27. veljače 1997., jer je 27. veljače 1997. ostvario pravo na invalidsku mirovinu - podnositelju je 28. veljače 1997. prestao radni odnos zbog odlaska u invalidsku mirovinu - pravomoćnom presudom Trgovačkog suda u Splitu broj: P-160/97 od 23 ... vještaka medicinske struke, te ocjenom provedenih dokaza, ocijenio je da je zdravstveno stanje podnositelja zbog kojeg je otišao u invalidsku mirovinu ... o obveznim odnosima (NN 73/91, 3/94, 7/96 I 112/99 u daljnjem tekstu ZOO), je propisano da pretrpljene duševne bolove zbog smanjenja životne aktivnosti kao