Poredano po:

Broj dokumenata: 225 Traženi izraz: "pretjecanje drugog vozila"

1
U-III/1555/2004; 17.1.2007 · Ustavni sud RH

počinio na način da je upravljajući osobnim vozilom dana 13. prosinca 2000. u ranim jutarnjim satima, po mraku, na ravnom neosvijetljenom dijelu ceste, započeo pretjecanje drugog vozila, pri čemu je, prešavši na lijevu stranu kolnika, svojim vozilom udario u prednju stranu bicikla kojim je iz suprotnog ... došlo da je u trenutku pretjecanja okrivljenik na svom vozilu upalio duga svjetla, kada bi imao mogućnost uočavanja svih neosvijetljenih prepreka na udaljenosti od oko 100 m ...", "... okrivljenik nije trebao poduzeti pretjecanje na tom dijelu ceste ili je trebao paljenjem dugih svjetala na automobilu

2
U-III/2786/2019; 8.6.2021 · Ustavni sud RH

pretjecanja drugog vozila i upravljanja vozilom s nepropisnim gumama. Podnositelj je u svom zahtjevu za provođenje sudskog postupka zatražio da bude saslušan ... . oznake (...) neprilagođenom brzinom kretanja osobinama i stanju ceste, vidljivosti i atmosferskim prilikama tako da vozilo može pravovremeno zaustaviti pred svakom zaprekom, uslijed čega je izazvao prometnu nesreću tako što je vozilom izletio izvan kolnika udario u betonski zid od čega se odbio i ispred ... . Sukladno odredbi čl.51. st.1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, vozač je dužan brzinu kretanja vozila prilagoditi osobinama i stanju ceste, vidljivosti

3
U-III/1345/2005; 21.9.2006 · Ustavni sud RH

izvedenih dokaza s potpunom sigurnošću utvrdio da se podnositelj kretao lijevim kolničkim trakom do mjesta sudara s vozilom oštećenika, da je pretjecao kolonu od, najvjerojatnije, četiri vozila i to brzinom od 107 km/h prije kočenja. Prometni vještaci su suglasno zaključili da je podnositelj na dovoljnoj udaljenosti mogao vidjeti nailazak vozila oštećenika i odustati od pretjecanja kolone vozila, odnosno da se mogao vratiti u svoju traku, a podnositelj je ... konkretnom slučaju radi o sudaru dvaju osobnih automobila te da je nedopustivo da se vještaci u svomu nalazu uopće ne osvrću na drugo vozilo koje je

4
U-III/3485/2018; 28.5.2020 · Ustavni sud RH

obveznog prekršajnog naloga podnio prigovor. U prigovoru je tvrdio da je u vrijeme kad je započeo radnju pretjecanja vozila cesta bila pregledna te da nije bilo nijednog vozila koje bi došlo iz suprotnog smjera, a da je do prometne nesreće došlo krivnjom vozača drugog vozila koje se kretalo brzinom većom od ... . Provedena analiza pokazuje da se neposredno prije i u trenutku sudara vozilo okrivljenika nalazilo u radnji pretjecanja i skretanja udesno sa sebi suprotne ... stručnim i objektivnim. Dakle, tijekom postupka je nedvojbeno utvrđeno da je okrivljenik predmetne zgode vršio pretjecanje vozila ispred sebe, a da se nije

5
U-III/1803/2022; 14.7.2022 · Ustavni sud RH

vozila okr. Svjedok je napomenuo da je nakon pretjecanja okr. vozilom naglo ubrzao te ponovno zakočio nakon čega je došlo do situacije da je prednjim ... sjeveroistoka te dolaskom do prometnog čvora Jastrebarsko, neposredno prije sudara, promijenio način upravljanja vozilom bezrazložnim naglim smanjenjem brzine ... usporio zbog čega je morao prikočiti i tada je kamion iza njega udario prednjim dijelom u zadnji dio podnositeljevog vozila. Ponovio je da je zbog kamiona ... također nije smatrao spornom ni činjenicu da se u jednom trenutku okr. kretao prometnom trakom tako što su se ispred njegovog vozila, a i iza njegovog

6
U-III/5798/2020; 20.1.2022 · Ustavni sud RH

tuženika za nastalu štetu podnositelji nalaze u činjenici da je prometnu nesreću izazvao Ivica Radić iz Koteza, koji je upravljao osobnim vozilom ... štetnog događaja. U donošenju pobijane presude ... nisu počinjene bitne povrede odredaba parničnog postupka ... na koje povrede sud drugog stupnja pazi po ... u tehničkom smislu dopušta izvođenje radnje pretjecanjem, ali činjenica da u blizini mjesta štetnog događaja nema nikakvih prometnih znakova niti

7
VSRH I Kž 219/1995-3; 18.2.1997 · Vrhovni sud RH

pretjecanje drugog vozila. Isto tako nije relevantan prigovor žalitelja da je nemoguće utvrditi brzinu kretanja vozila ako nema tragova kočenja, s obzirom da je ... prilog takvom shvaćanju ističe da je optuženik morao povećati brzinu da bi izvršio pretjecanje, a kako se vozilo koje je pretjecao kretalo više sredinom kolnika da je bio primoran uzeti veći bočni razmak, pri čemu je lijevim točkovima svog vozila zahvatio mokru bankinu, a što je sve dovelo do slijetanja ... negativnog utjecaja alkohola objektivno umanjene, što se u ovom slučaju manifestiralo u njegovoj pogrešnoj procjeni mogućnosti sigurnog pretjecanja drugog

8
VSRH I Kž 755/1992-3; 4.5.1993 · Vrhovni sud RH

zavoju, dok je u obrazloženju utvrdio da je razlog prelaska na lijevu stranu pretjecanje drugog vozila. Pored toga, taj sud se ni jednom riječi nije osvrnuo na optuženikovu obranu na glavnoj raspravi da je u toku pretjecanja došlo do blokade volana i da je to uzrok slijetanja, pa nedostaje obrazloženje ... zbog utjecaja alkohola prilikom pretjecanja izgubio kontrolu nad vozilom, a javni tužitelj ne izmijeni činjenični opis, sud prvoga stupnja će sam ... . Optuženiku je također izrečena mjera sigurnosti zabrane upravljanja motornim vozilom "B" kategorije na vrijeme od pet mjeseci, dok je oslobođen dužnosti da

9
VSRH I Kž 485/1994-3; 29.8.1995 · Vrhovni sud RH

ima pripisati umišljaju optuženika koji se vozeći brzinom od 94 km/sat u naseljenom mjestu, upušta u pretjecanje drugog vozila u situaciji kad mu ... djela u objavljenoj presudi, uz ostalo, navodi, da je optuženik "naglo skrenuo ispred prvog vozila uslijed brzine kretanja došlo je do destabilizacije njegova vozila", dok se u činjeničnom opisu djela u pismeno izrađenoj presudi na odgovarajućem mjestu navodi da je "naglo skrenuo ispred vozila kojeg je pretjecao tako da je uslijed brzine kretanja došlo do destabilizacije njegova vozila". Smatra da je zbog izložene nesuglasnosti objavljene i pismeno izrađene

10
VSRH I Kž 502/1995-3; 6.5.1998 · Vrhovni sud RH

za sigurnu vožnju i prilikom pretjecanja drugog vozila nije zauzeo dovoljan i siguran bočni razmak, te je došao u kontakt s tim vozilom, a što je sve ... sudu kazna zatvora u trajanju od jedne godine i sigurnosna mjera zabrane upravljanja motornog vozila "B" kategorije također u trajanju od jedne godine ... temeljem čl. 63. st. 1. OKZRH optuženiku je izrečena sigurnosna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom "B" kategorije u trajanju od jedne godine, a po čl ... , pogotovo glede konzumiranog alkohola. Naime, kako povjerovati da bi netko vozeći automobil za vrijeme poslovnog putovanja u pauzi vožnje kroz 15-20 min

11
VSRH Rev x 326/2015-2; 30.9.2015 · Vrhovni sud RH

nezgoda uzrokovana vožnjom nepoznatog vozila pobliže opisanog u tužbi, a koje je, u pretjecanju drugog vozila, prešlo na tužiteljevu kolovoznu traku, a da ... i nepravilnosti na koje parnična stranka ukazuje u svojoj žalbi? 2. Da li se postojanje i odgovornost NN vozila i NN vozača, a u postupcima za naknadu štete ... tragova o kontaktu vozila tužitelja i NN vozila), te ukoliko se tim prometnim vještačenjem utvrdi da: - brzina kretanja vozila tužitelja nije uzrok izlijetanja vozila tužitelja s kolnika, - ukoliko reakcija tužitelja kao vozača i kretanje njegovog vozila odgovaraju reakciji prosječnog vozača, a kada isti

12
Rev 229/2019-2; 22.3.2023 · Vrhovni sud RH

prethodio reviziji utvrđeno je da je do štetnog događaja došlo kada je tuženik, upravljajući motornim vozilom 90 km/h, u fazi pretjecanja drugog vozila ... koji je štetu uzrokovao upravljajući neosiguranim vozilom te iznosa nastalih u vezi vođenja postupaka vezano uz navedeni štetni događaj, pri čemu je u ... se samo po sebi plaćanje jednog dijela duga, a do čega je došlo, ne može smatrati priznanjem i drugog dijela duga tj. duga koji nije plaćen. Pritom se

13
VSRH Rev 3143/1993-2; 12.8.1993 · Vrhovni sud RH

i zato skrenula u lijevo i da je u tom času došlo do sudara. Ova tvrdnja je kontradiktorna i netočna, jer ako na cesti nije bilo drugog vozila onda ne bi ... -kotača već bio u pretjecanju automobila, a što je obzirom na nalaze vještaka o udaljenosti vozila i njegovoj brzini najvjerojatnije, onda u tom momentu ... križanju već daje skretala u parkiralište, da su oba učesnika u prometu vozila u istom smjeru, da je događaj bio u noći i da je utvrđeno daje tužitelj imao ... radnju vozilom (pomjeranje vozila u desno ili lijevo, mijenjanje saobraćajne trake, pretjecanje, obilaženje, zaustavljanje, skretanje u desno ili lijevo

14
VSRH Rev 380/1995-2; 15.9.1998 · Vrhovni sud RH

nije osnovana. U postupku je utvrđeno, da je u prometnoj nesreći od 17. lipnja 1992. godine tužitelj svojim osobnim automobilom započeo pretjecanje osobnog vozila kojim je upravljao osiguranik tuženika, te da je u fazi pretjecanja osiguranik tuženika, koji je uočio takovo ponašanje tužitelja, odmah ... tome je povećavao brzinu vozila u namjeri da izvrši pretjecanje. U tom trenutku je vozilom zahvatio bankinu što je izazvao destabilizaciju vozila uslijed ... o pretjecanju (obveza je vozača automobila koji se pretječe pomaknuti svoje vozilo prema desnom rubu kolnika uz zabranu povećanja brzine vozila), tada je i po

15
VSRH I Kž 1011/1993-2; 13.12.1994 · Vrhovni sud RH

posljedicu izazvao samo vozač pretjecanog vozila koji je, i to u vrijeme dok je optuženik već započeo s radnjom pretjecanja, svoje vozilo ubrzavao i pomjerio ... li bi (a čini se nespornom nepropisna vožnja vozača pretjecanog vozila) nepropisna vožnja drugog sudionika u prometu dovela do iste konkretne ... za odlučivanje o žalbi bitno, osim što iz optuženikovog iskaza proizlazi da je vozilo ispred njega, već u fazi dok je optuženik započeo pretjecanje, povečavalo ... prometa i prometnim znakovima, odnosno naredbama ovlaštenih osoba, o dužnostima prilagođavanja brzine, o uvjetima i načinu pretjecanja i o dužnosti da nakon

16
VSRH I Kž 649/1991-3; 17.10.1991 · Vrhovni sud RH

radnju, a ne radnje koje su imanentne vršenju pretjecanja (prijelaz vozila optuženika na lijevu stranu kolnika i uslijed toga stvaranje situacije ... pretjecanje (tada drugi sudionik u prometu ima dodatne obaveze u skladu sa postupanjem onoga koji mijenja položaj vozila na kolniku, a to je onaj sudionik u ... upravljao motornim vozilom lijevom stranom kolnika, što prilikom mimoilaženja nije ostavio dovoljan razmak između svog vozila i vozila s kojim se mimoilazio ... criminis upravljao motornim vozilom u alkoholiziranom stanju (pijanom stanju), dok su utvrđenja prvostepenog suda o kretanju vozila optuženika P. D. lijevom

17
VSRH Rev 316/1999-2; 24.9.2002 · Vrhovni sud RH

ceste i na mjestu gdje je bilo dopušteno pretjecanje. Utvrđeno je da je do nezgode došlo kada je II-tužitelj sa osobnim vozilom u vlasništvu I-tužiteljice započeo pretjecati teretno vozilo "UNHCR-a" kada mu je za takvu radnju postojala povoljna prometna situacija, ali da radnju pretjecanja nije uspio završiti jer je vozač teretnog vozila vozeći ispred tužitelja započeo sjeći zavoj kada mu se II-tužitelj, sa svojim vozilom, nalazio u tzv. "mrtvom kutu", te je ... bio mogao izvršiti dokraja da vozač teretnog vozila, koje se kretalo ispred njega, nije ovo pretjecanje zapriječilo prelaskom na lijevu kolovoznu traku

18
VSRH Rev 1324/1994-2; 13.12.1995 · Vrhovni sud RH

provedeno vještačenje po vještacima K. F. i M. Č.. Na temelju navedenih dokaza u postupku je dokazano da je tužitelj započeo radnju pretjecanja zaprežnog vozila ispred sebe u času kada je teretno vozilo strane registracije već bilo u fazi pretjecanja tužiteljevog vozila i da je time tužitelj svojim vozilom prepriječio put teretnom vozilu strane registracije pa je tako to vozilo udarilo u stražnji dio tužitelja i nakon toga sletilo s kolnika. Takvim postupkom ... odbije. Tužitelj tvrdi da je do prometne nezgode došlo kada je on započeo pretjecati zaprežno vozilo ispred sebe i da je u tom času na njegovo vozilo sa

19
VSRH I Kž 888/1990-5; 6.11.1991 · Vrhovni sud RH

brzina optuženikova vozila u trenutku započetog pretjecanja vozila "Kombi", ako je takvo pretjecanje doista i bilo. Tko je u takvoj prometnoj situaciji prvi započeo pretjecanje optuženik ili vozač navodnog vozila "Kombi", te ako je to bio optuženik koliki je bio razmak između njegovog vozila i vozača vozila "Kombi" koji je također počeo s radnjom pretjecanja, pri čemu treba imati u vidu preglednost i širinu kolnika, te iskaz svjedoka B. V. (list 86/11, 87, 121 i 121/11), da je postojala kolona vozila koja se kretala brzinom 60 do 70 km/sat, da je vozač vozila "Kombi", prilikom pokušaja da pretekne

20
VSRH I Kž 347/1994-3; 21.11.1995 · Vrhovni sud RH

nije vozio, već se upustio u pretjecanje prekoračivši na taj način dopušteni rizik vozača, učinivši propust koji se ne nalazi u granicama pažnje što je nalaže zakonodavac. Prije pretjecanja vozač se mora s punom sigurnošću uvjeriti da taj manevar vozila može izvršiti bez da ugrozi sigurnost ostalih ... brzinom svoje vožnje i pretjecanjem vozila ispred sebe prešao okvire dopuštenog rizika. Pored toga nezgoda se dogodila kod same oznake sela Vranovci za koje ... činjenična utvrđenja sud je naveo iscrpne i razumljive razloge, koje kao valjane i potkrijepljene izvedenim dokazima u svemu prihvaća i ovaj sud drugog stupnja

21
VSRH Psz 306/1992-4; 5.4.1993 · Vrhovni sud RH

je da bi oštećeni tijekom pretjecanja upravljao svojim motornim vozilom tako da zahvati kotačima vozila bankinu i dovede se u situaciju da skrene s ... zahtjevu je kažnjeni naveo da tijekom skretanja nije niti jednim dijelom svog vozila prešao na lijevu stranu kolnika, dakle, da ne postoji nikakva radnja na njegovoj strani koja bi onemogućavala oštećenog da izvrši pretjecanje po slobodnoj lijevoj prometnoj traci. Kažnjeni tvrdi da je isključivi uzrok nastale prometne nezgode nepropisna brzina kretanja motornog vozila oštećenog (u momentu silaska s kolnika brzina je iznosila 84 km/sat), da mjesto silaska motornog

22
I Kž 651/2019-4; 12.2.2020 · Vrhovni sud RH

linijom i prometnim znakom zabranjeno pretjecanje, neposredno nakon raskrižja, na dionici ceste, koju prema vlastitim navodima poznaje, pretječući vozilo ... od 101 km/h, u vrijeme dok se ono nalazilo u desnoj prometnoj traci, te da je pok. žrtva dok je vozilo optuženika bilo u pretjecanju započela skretanje ... lijevoj prometnoj traci kada je vozilo pok. žrtve praktički u cijelosti bilo prepriječeno preko lijeve prometne trake, a vozilo optuženika u pretjecanju ... /h pa tako i pri brzini ograničenja od 70 km/h, a da je pok. žrtva imala ispunjene tehničke preduvjete da uoči vozilo optuženika u pretjecanju te se

23
VSRH Rev 732/1998-2; 14.3.2001 · Vrhovni sud RH

.) brzinom od 114 km/h, a nakon što je propisno započelo radnju pretjecanja kombi vozila, koje se također kretalo u istom pravcu, time da je ovo potonje vozilo iznenada skrenulo u lijevo na sporedni makadamski put za zaseok Đ., da je do sraza motornih vozila došlo na lijevoj kolničkoj traci kojom se u pretjecanju ... 54 km/h, da je motorno vozilo tužitelja bilo u fazi pretjecanja i ostvarilo prednost zauzimanja lijeve kolničke trake, a vozač kombi vozila nije prije ... vozilo tužitelja – osobni automobil marke “Audi 80” reg. oznake LI 660 AA, kojim je upravljao M.M., i kombi vozilo marke “Volkswagen” reg. oznake

24
VSRH Rev 1550/1993-2; 31.8.1994 · Vrhovni sud RH

brzina kojom se kretao u pretjecanju M.B. svojim motornim vozilom a imajući u vidu da je tuženik bez davanja znakova koji bi upućivali na postojanje ... pravomoćne presude suda drugog stupnja reviziju je izjavio tuženik zbog bitne povrede odredaba parničnog postupka i pogrešne primjene materijalnog prava te ... . toč. 3. ZPP. Sud prvog stupnja je utvrdio, a sud drugog stupnja ocijenio pravilnima utvrđenja suda prvog stupnja iz kojih proizlazi: - da je 15. ožujka 1991. godine oko 15 sati u Đakovačkim Selcima M.M. (tuženik) upravljao svojim neregistriranim traktorom ulicom V. Nazora te je započeo pretjecanje

25
VSRH Rev x 871/2014-2; 5.1.2016 · Vrhovni sud RH

usporednog pretjecanja lijevom trakom, a vozilo osiguranika II. tuženika se izmicalo ulijevo s desne strane na lijevu traku u početnoj fazi pretjecanja vozila ... . tuženika) pravilnom provjerom iza sebe, pred početak pretjecanja vozila Opel Astra, mogao vidjeti da je već pretjecan od vozila Opel Kadett (osiguranik ... /96, 54/96, 59/96 - pročišćeni tekst- dalje: ZSPC), iz razloga što je vozilo osiguranika prvotuženika već bilo u fazi pretjecanja vozila osiguranika drugotuženika kada je on svojim vozilom započeo pretjecanje. Pritom, navodi još prvostupanjski sud, okolnost da je vozilo osiguranika prvotuženika (Opel Kadett

26
Rev-x 871/14-2; 5.1.2016 · Vrhovni sud RH

osiguranika I. tuženika već bilo u fazi usporednog pretjecanja lijevom trakom, a vozilo osiguranika II. tuženika se izmicalo ulijevo s desne strane na lijevu traku u početnoj fazi pretjecanja vozila Opel Astra, kojim je upravljao M. V., nakon čega je u svom povratku udesno vozilo Peugeot okrznulo desnim bokom ... vozila Peugeot (osiguranik II. tuženika) pravilnom provjerom iza sebe, pred početak pretjecanja vozila Opel Astra, mogao vidjeti da je već pretjecan od ... štetnog događaja i to stoga što je osiguranik drugotuženika svojim vozilom počeo radnju pretjecanja vozila ispred sebe, a da za to u tom trenutku nisu

27
VSRH I Kž 416/1993-3; 29.12.1993 · Vrhovni sud RH

pretjecanja na dijelu ceste gdje se nalazi puna središnja linija, zatim da je mogao vidjeti da nailazi most i da se ispred njega kreću dva vozila, te da je ... pretjecanja već gotovo dovršio, jer je samo 45 cm širine teretnog vozila ostalo na lijevoj strani ceste, te da je optuženik u trenutku nesreće bio udaljen od ... optuženik pogrešno ocijenivši da će radnju pretjecanja uspješno i na vrijeme izvesti na dijelu ceste gdje je pretjecanje zabranjeno i u situaciji kada mu je ususret nailazilo vozilo, upustivši se u pretjecanje, takvim svojim postupanjem, uslijed nedovoljne pažnje i nemarnosti prouzročio prometnu nesreću u kojoj

28
VSRH I Kž 798/1990-5; 5.6.1991 · Vrhovni sud RH

da je optuženik protivno čl. 58. st. 2. ZOSPC "krenuo u pretjecanje jednog neidentificiranog osobnog vozila, iako je iz suprotnog smjera nailazilo osobno vozilo "Zastava 750", oznake … kojim je upravljao M. Z. ... i ... u takvom ponašanju ustrajao ...", a u razlozima se navodi da se optuženik nesmotreno upustio u pretjecanje nekog neidentificiranog vozila, prešao na lijevi kolnički trak i na lijevom se traku direktno sudario s automobilom "Zastava ... za vrijeme od jedne godine (s time da nije navedena kategorija vozila), a na temelju čl. 98. st. 1. ZKP naloženo mu je i da plati troškove krivičnog postupka

29
VSRH Rev 1755/1994-2; 29.11.1995 · Vrhovni sud RH

i istim pravcem kao i V.H., da ga je uočio kako se kreće na biciklu te da je započeo pretjecanje bicikliste, - da je osiguranik tuženice primijetio na nekih 50 metara ispred vozila osiguranika da iz suprotnog smjera nailazi drugo motorno vozilo sa upaljenim dugim svjetlima, - da je tijekom pretjecanja ... prometna nesreća bila izbjegnuta da je osiguranik tuženice umjesto pretjecanja poduzeo intenzivno kočenje a što je s obzirom na brzinu motornog vozila mogao ... do 1,5 metara od desnog ruba kolnika, - da je osiguranik tuženice poduzeo pretjecanje iako mu je nailazilo u susret motorno vozilo udaljeno svega 50

30
VSRH Rev 1806/2011-2; 8.7.2015 · Vrhovni sud RH

-a, a ne bi skretao u lijevo, prema vozilu koje ga pretječe. Stoga vozač vozila koje je u pretjecanju nije mogao predvidjeti da će biciklist kojeg ... iznesenih u obrazloženjima tih odluka vezano za sigurnosni bočni razmak između vozila, predstavljaju činjenične prigovore koji nisu od značaja u ovom postupku ... teretnog vozila s prikolicom pretjecao tužitelja, - da je u fazi pretjecanja tužitelj skrenuo u lijevo i rukom udario u šleper pri čemu je tužitelj pao ... („Narodne novine“ broj 84/92, 6/93, 5/93, 26/93, 29/94, 43/96, 46/96 i 54/96 - u daljnjem tekstu: ZOSPC) vozač kojemu je dan znak za pretjecanje s njegove

31
VSRH Rev 3816/1999-2; 25.2.2003 · Vrhovni sud RH

pretjecanja traktora, ali koji pretjecanje nije dovršio budući da je došlo do naglog skretanja vozača traktora u lijevo i tako, zbog nemogućnosti zaustavljanja tužitelja, do sraza njegovog vozila sa traktorom. Utvrđeno je da je tužitelj prednjim desnim dijelom svog vozila udario u zadnji lijevi dio traktora tj. u ... raskrižju, zbog čega je mogao pretpostaviti da bi moglo doći do skretanja vozila ispred njega u lijevo, kao što se to u konkretnom slučaju i dogodilo. Kako na ... kao i sa preostalim dijelom zahtjeva za naknadu troškova postupka koji prelazi iznos od 2.243,28 kn tužitelj je odbijen. Presudom suda drugog stupnja

32
VSRH Rev 2454/2011-2; 3.6.2015 · Vrhovni sud RH

, a osiguranik tuženika glavnom cestom, - da drugotužiteljica prilikom izlaska iz sporedne ceste na glavnu nije propustila sva vozila koja su se kretala glavnom cestom, - da je osiguranik tuženika u trenutku sudara bio u fazi pretjecanja autobusa te se nalazio u lijevom kolničkom traku namijenjenom za kretanja vozila iz suprotnog smjera, - da je na mjestu gdje je osiguranik tuženika pretjecao bilo dozvoljeno pretjecanje isprekidanom crtom na kolniku ... /96, u daljnjem tekstu: ZOSPC) propustila sva vozila koja su se kretala glavnom cestom pri čemu je došlo do naleta vozila osiguranika tuženika, koji se

33
VSRH IV Kž 12/1992-3; 6.5.1992 · Vrhovni sud RH

na cestama ugrozio javni promet i doveo u opasnost oštećenicu, jer je vršio pretjecanje dvaju teških teretnih vozila na cesti gdje je to horizontalnom signalizacijom zabranjeno, u toku pretjecanja svojom vožnjom po lijevoj strani kolnika i doveo je u opasnu situaciju sada pok. D. D., koja je pravilno vozila ... optuženika (u završnoj fazi pretjecanja) pri čemu je D. D. ispala iz svog automobila, a na automobil optuženika naletilo ranije pretjecano teretno vozilo "FAP ... vozilom optuženog skrenula u desno, zahvatila desnim kotačima površinu izvan kolnika (s desne strane) uslijed čega je izgubila kontrolu nad svojim vozilom

34
VSRH I Kž 177/1997-3; 25.1.2000 · Vrhovni sud RH

za promet, sud prvog stupnja je ispravno utvrdio da je do destabilizacije vozila optuženika došlo uslijed prevelike brzine s kojom je on pretjecao teretno vozilo s prikolicom. Brzina njegovog vozila iznosila je oko 93,6 km/h, a teretno vozilo s prikolicom se kretalo brzinom oko 62 km/h, dok bi tehnički uputna brzina za pretjecanje u konkretnim uvjetima bila oko 20 km/h veća od brzine vozila koje se pretječe. Osim toga, sud posebno uzima u obzir i mišljenje ... noćnim uvjetima kroz naseljeno mjesto, relativno uskom prometnicom na kojoj se ispred kreće teretno vozilo s prikolicom, koja "pleše po cesti", a sve to

35
VSRH III Kr 528/1999-3; 1.2.2000 · Vrhovni sud RH

utjecajem alkohola i uslijed toga u stanju bitno smanjenih vozačkih sposobnosti u naseljenom mjestu brzinom od oko 84 km/h poduzeo pretjecanje kolone vozila ... jednako su utvrdili i brzine ispod kojih bi optuženik zaustavio vozilo prije naleta na biciklistu (prema vještaku Ž. ta bi brzina bila ispod oko 63,4 km/h ... jednakog značaja, jer upućuju nedvojbeno na zaključak kako bi optuženik uspio zaustaviti vozilo pri obje brzine da se kretao brzinom propisanom za naseljeno ... smije voziti brzinom većom od 60 km/h, a to znači da ne smije niti pretjecati vozila koja se kreću navedenom brzinom, ako bi kod toga morao voziti većom

36
VSRH Rev x 822/2011-2; 29.5.2012 · Vrhovni sud RH

reviziji postavlja tri pravna pitanja koja glase: da li je isključivo odgovoran za nezgodu vozač koji je prilikom upravljanja vozilom nesporno povrijedio tri prometne zabrane: 1) pretjecanje kolone vozila, 2) pretjecanje preko neisprekidane središnje linije kao i 3) pretjecanje nedopuštenom brzinom odnosno da li ... pravo na ostvarenje naknade štete s osnove troška izrade procjene štete na vozilu koji je isti morao napraviti u zemlji registracije vozila kako bi utvrdio da li je na njegovom vozilu nastala totalna šteta prema kriterijima tamošnjeg inozemnog tržišta rabljenih vozila i kada osnovanost te izrađene

37
VSRH Rev 2604/1995-2; 12.5.1999 · Vrhovni sud RH

je do prometne nezgode došlo u koloni vozila, - da se prometna nezgoda dogodila tako što je teretno vozilo s prikolicom registarske oznake … započelo pretjecanje vozila ispred sebe u trenutku kada je osobno vozilo tužitelja već bilo u svojoj lijevoj kolničkoj traci u fazi pretjecanja tog teretnog vozila, tako ... započeo pretjecanje. S druge strane, ponašanje osobnog vozila bilo je protivno odredbi čl. 45. st. 1. toč. 1. istog Zakona zbog toga što je njegov vozač ... pojedinih dokaza i samih tih dokaza. Smatra da iz provedenih dokaza ne proizlazi istovjetnost vozila koje je sudjelovalo u konkretnoj prometnoj nezgodi

38
VSRH Rev x 1010/2011-2; 13.3.2012 · Vrhovni sud RH

još dva ili tri osobna vozila i autobus; - da je tužitelj izvršio pretjecanje osobnog vozila svjedoka K. te potom nastavio s pretjecanjem osobnih vozila predvođenih autobusom; - da je u trenutku kada je tužitelj u pretjecanju sustigao jedno nepoznato osobno vozilo ono također započelo s pretjecanjem; - da je ... vozilom početi pretjecati ili obilaziti kolonu vozila. Takav se vozač, što je općepoznato, izlaže riziku da na vrijeme ne završi pretjecanje ili da mu takvo pretjecanje ometaju vozila iz kolone koju pretječe. S druge strane, niti vozač nepoznatog vozila nije poštivao odredbu istog zakona, ali onu iz stavka 2. članka

39
VSRH Rev 1416/2000-2; 28.5.2003 · Vrhovni sud RH

prolaza, na kojoj je došlo do sudara s teretnim vozilom koje se kretalo svojom lijevom stranom propisno pretječući drugo teretno vozilo, - da je na cesti ... opreznije uključio sa sporedne na glavnu cestu, - da u ponašanju vozača tegljača kao drugog sudionika nezgode nije bilo propusta, - da je kazneni postupak ... novine, broj 84/92) kao vozač koji ulazi vozilom na cestu označenu prometnim znakom kao cesta s prednošću prolaska, bio dužan propustiti sva vozila koja se ... zahtjev. Neosnovan je prigovor tužitelja o krivnji vozača teretnog vozila koja bi se sastojala u tome što je u raskrižju pretjecao drugo vozilo unatoč

40
VSRH Rev 1048/2014-2; 4.9.2018 · Vrhovni sud RH

, kretao brzinom od 113,95 km/h te pri tom vršio radnju pretjecanja autobusa za koju s obzirom na stanje na kolniku i brzinu vozila koje pretječe nisu ... isprekidana središnjica te da je u cijelosti bilo na lijevoj kolničkoj traci u fazi pretjecanja, da je do sudara došlo udarom prednje lijeve strane vozila tužiteljice u prednju lijevu stranu vozila osiguranika tuženika, da se vozilo tužiteljice u trenutku sudara s tuženikom u fazi pretjecanja autobusa kretalo ... nižestupanjski sudovi pravilno primijenili materijalno pravo iz čl. 1072. st. 2. ZOO-a kada su odgovornost vozača vozila tužiteljice ocijenili sa 20%, obzirom iz

41
VSRH Rev 1553/1992-2; 22.10.1992 · Vrhovni sud RH

mjestu na kolniku bila isprekidana uzdužna crta; - da vozač kamiona s prikolicom nije ometao normalno kretanje vozila koja su dolazila iz suprotnog smjera pa tako ni normalno kretanje vozila kojim je upravljao tužitelj, s tim da je zauzeo položaj na prometnom traku kojim se kretao prije pretjecanja na ... njegovog kretanja, na koju stranu je tužitelj skrenuo zbog ulaska u zavoj nepropisnom brzinom i zbog destabilizacije njegovog vozila kojoj je pridonijela ... činjeničnih utvrdjenja sudova ne proizlazi da nema krivnje ni jednog imaoca vozila kojima je prometna nezgoda u ovom slučaju izazvana. Utvrdjeno je tako da ne

42
VSRH I Kž 618/1997-5; 15.4.1999 · Vrhovni sud RH

oštećenika na biciklu. Na taj je način vozio brzinom kojom nije bio u stanju aktivno reagirati na prepreku ispred sebe pa je tako i pokazao grubi nemar prema ... valjane i potkrijepljene izvedenim dokazima u svemu prihvaća i ovaj sud drugog stupnja. Žalbenim navodima stranaka ne dovodi se u sumnju pravilnost utvrđenih činjenica odlučnih za donošenje zakonite i valjane presude. Tako, suprotno stajalištu optuženika, sud prvog stupnja je valjano utvrdio da se optuženik upustio u preticanje vozila ispred sebe u okolnostima ograničene vidljivosti ne samo zbog slabije ulične rasvjete u naseljenom mjestu nego i osobito

43
VSRH Rev 431/2002-2; 10.6.2003 · Vrhovni sud RH

tuženika. Naime, u postupku suda prvog stupnja je utvrđeno, a koja je utvrđenja prihvatio i sud drugog stupnja da je do štete na vozilu tužitelja, te povređivanja svih tužitelja došlo na način kada se vozilo I-tužitelja prilikom pretjecanja sudarilo se s vozilom II i III-tužitelja, zbog nepropisnog uključivanja osiguranice tuženika A.R., sa sporedne ceste na glavnu prometnicu, kojom su se te prigode kretala vozila tužitelja. Utvrđeno je da je uslijed ... prije završetka pretjecanja vozila II i III-tužitelja, zbog čega je I-tužitelj bio primoran svojim vozilom skrenuti udesno, kako bi izbjegao vozilo

44
Revd 2133/2023-2; 13.6.2023 · Vrhovni sud RH

su se oba sudionika štetnog događaja nalazila u desnom prometnom traku kada je tužiteljica započela radnju skretanja vozila u lijevo. Također niti ... tužitelj je započeo radnju skretanja uključivši lijevi pokazivač smjera u trenutku kada se vozilo osiguranice tuženika već nalazilo na lijevoj kolničkoj ... . Tuženik je postavio slijedeća pravna pitanja: 1. Može li sud utemeljiti obrazloženje svoje odluke o odgovornosti na dokazima iz drugog postupka (u ovom ... osobe koja obavlja radnju pretjecanja tj. u vrijeme kada je osoba koja obavlja radnju pretjecanja već uvelike bila u obavljanju te radnje? 4. Smatra li se

45
VSRH Rev 2523/1999-2; 2.4.2003 · Vrhovni sud RH

je tužitelj upravljao traktorom koji je vukao dvije prikolice brzinom oko 20 km/h. Osiguranik tuženice kretao se cestom u istom pravcu teretnim vozilom "Mercedes" s prikolicom, te nakon izvršenog pretjecanja vozila tužitelja (krećući se brzinom od 48 km/h) neposredno prije nezgode zaustavio se naglim kočenjem ... skupom vozila ugrožavajući time sve učesnike u prometu, te da je upravo neispravnost kočnica u uzročnoj vezi s nastalom nezgodom, jer nije mogao na vrijeme ... odredaba parničnog postupka iz čl. 354. st. 2. toč. 13. ZPP-a učinjenog pred sudom drugog stupnja, te zbog pogrešne primjene materijalnog prava uz prijedlog

46
VSRH I Kž 614/1996-3; 19.3.1997 · Vrhovni sud RH

kolničkog traka, na koji se vratio nakon pretjecanja jednog vozila, te da je njegova reakcija i dinamika kretanja njegovog vozila bila zapravo pri navedenoj ... mogućnosti vršenja radnje pretjecanja bez opasnosti za druge sudionike u prometu. Međutim, i po stanovištu ovog suda, kao suda drugog stupnja, ponašanje ... upravljati svojim vozilom s opreznošću budući se kretao kroz naseljeno mjesto i brzinom prilagođenom postavljenom prometnom znaku i prometnim uvjetima, tako da ... umišljajem, jer je sud prvog stupnja propustio činjenicu apsolutne nesposobnosti za sigurno upravljanje motornim vozilom vezati za neprilagođenu brzinu

47
VSRH Rev 2182/2010-2; 26.10.2011 · Vrhovni sud RH

vozilom na parkiralište koje se nalazilo s lijeve strane ceste. Prometni vještak je u nalazu ustvrdio da je u trenutku kada je tužitelj započeo pretjecanje ... promet je bio reguliran semaforima tako da je promet tekao naizmjenično za jedan i drugi pravac. Umješač i tužitelj nalazili su se u koloni vozila kojoj je semafor otvorio zeleno svijetlo i koja se je kretala tim dijelom prometnice. U tom trenutku tužitelj koji se vozio na motorkotaču krenuo je u pretjecanje ... o sigurnosti prometa na cestama važećeg u vrijeme nezgode ("Narodne novine", broj 54/96) pretjecao kolonu vozila, kako to i sam priznaje u svom iskazu, te tu

48
VSRH Rev 790/2001-2; 3.7.2001 · Vrhovni sud RH

nastanku štete. Naime, prilikom pretjecanja, primjeren bočni razmak između vozila osiguranika tuženika i tužitelja trebao je iznositi oko 1 metar, a u ... ovaj sud pazi po službenoj dužnosti. Naime, u postupku suda prvog stupnja je utvrđeno, a koja je utvrđenja prihvatio i sud drugog stupnja, da se u trenutku ozljede vozilo tužitelja pod 3. kretalo pravilno desnom polovicom kolnika, uz desni rub, a da je do nezgode došlo krivnjom osiguranika tuženice koji, prilikom preticanja vozila tužitelja pod 3., nije uzeo dovoljan bočni razmak, zbog čega je udario u vozilo tužitelja, koje je potom krenulo u desno izvan

49
VSRH I Kž 112/1992-3; 28.4.1993 · Vrhovni sud RH

svjedoka u svom bitnom značenju da je svega na par sekundi nestalo putnog svjetla motocikla, a u trenutku kada je od njegova vozila bio prostorno udaljen 100-200 m proizlazi suglasno nalazu prometnog vještaka da bi vozilo optuženika pri brzini od 90 km/s preteklo vozilo svj. U. (koje se kretalo brzinom od 80 ... stupnja ignorirao onaj dio iskaza svj. U.I. (list 34/II spisa) danog u istrazi, koji se odnosi na podatak o nestanku svjetla na vozilu oštećenika. U odnosu ... pretjecanja, kolnik ceste sa suprotne strane, morao biti slobodan i pregledan u dužini od najmanje 1000 m. Kako je ta udaljenost bila upola manja, uvjeta

50
VSRH Rev 1809/1998-2; 17.12.2002 · Vrhovni sud RH

utvrđenja prihvatio i sud drugog stupnja, da se tužitelj I.M. kretao svojim vozilom iz pravca S. prema D., kada je izašavši iza jednog usjeka, uočio autobus ... vozilom iz suprotnog pravca, jer je vozač autobusa, vidjevši tužitelja, vratio se, nezavršivši pretjecanje, natrag na svoju kolničku traku. Utvrđeno je ... , koji se upustio u pretjecanje i to kolone vozila, kada za to nisu postojali sigurnosni uvjeti, čime se ogriješio o odredbe iz čl. 51. i čl. 55. tada ... može pred svakom zaprekom pravodobno i adekvatno zaustaviti svoje vozilo. No, tužitelj tako nije postupio jer je neprimjereno kočio vidjevši autobus

Uključi filtre Isključi filtre
Ustavni sud
Vrhovni sud
Županijski sud
Visoki trgovački sud
Visoki prekršajni sud
Visoki upravni sud
Upravni sudovi
Europski sud za ljudska prava
Sentence
Sud