slučaju odjave obrta radniku zaposlenom kod obrtnika radni odnos prestaje danom prestanka obrta, odnosno posili samoga zakona (ovaj stav izražen je i u ... presuda. U obrazloženju drugostupanjske presude istaknuto je: "Međutim, ugovor je naknadno prestao posilizakona na temelju čl. 36.st.1. Zakona o obrtu ... . 5.2.Ustavni sud napominje da je člankom 36. Zakona o obrtu/93 bilo propisano: "4. Prestanakobrta Članak 36. (1) Obrt prestaje odjavom ili posili ... zaposlenom kod obrtnika radni odnos prestaje danom prestanka obrta, tj. posili samog zakona. U takvom slučaju tuženi obrtnik kao poslodavac nije dužan
1996. Ako nositelju stanarskog prava nije otkazano stanarsko pravo do stupanja na snagu Zakona o najmu stanova, posilizakona stječe prava i obveze ... Zakonom o stambenim odnosima, pa ako te pretpostavke ne postoje nema ni pretpostavki za stjecanje pravnog položaja najmoprimca posilizakona. Nasuprot tome ... Ustavnog suda u interpretaciji članka 33. stavka 2. Zakona o najmu stanova da rok za sklapanje ugovora o najmu stana za najmoprimca koji je to pravo stekao posilizakona nije prekluzivan te da propuštanje tog roka nema za posljedicu gubitak prava stečenog posilizakona. (Odluka Ustavnog suda, broj: U-III
navodi da je ugovor o radu na neodređeno vrijeme prestao posilizakona, a Zakon o radu kao temeljni zakon i Zakon o odgoju i obrazovanju kao lex specialis, propisuju mogućnost da ugovor o radu na nedređeno vrijeme prestaje posilizakona samo s navršenih šezdesetpet godina i petnaest godina staža, ili u školi taj ... . Međutim, izričitom zakonskom odredbom tužitelju je posilizakona prestao ugovor o radu za mjesto ravnatelja, s time da po osnovi tog ugovora o radu ... po njima nije postupio, odnosno poprestanku mandatnog odnosa nije ponudio tužitelju mogućnost sklapanja izmijenjenog ugovora o radu. Tek u slučaju da
. stavka 1. točke i) Zakona o državnim službenicima i namještenicima utvrđen prestanak službe posilizakona istekom roka raspolaganja, odnosno prvog dana po ... uprave zadarske, stavljenom na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske, prestaje državna služba posilizakona s danom 7. listopada 2001. godine. 2 ... podnositelja izjavljen protiv spomenutog drugostupanjskog rješenja od 9. listopada 2001. godine, kojim je podnositelju prestala državna služba posilizakona ... . godine, kojim podnositelju prestaje državna služba posilizakona s danom 7. listopada 2001. godine, tj. istekom roka raspolaganja. Navedenom presudom sud
slučaju, jer bi bili otklonjeni razlozi stavljanja podnositelja na raspolaganje, a time i prestanka državne službe podnositelja posilizakona istekom roka ... karlovačka, na raspolaganju Vladi Republike Hrvatske, prestala državna služba posilizakona s danom 7. prosinca 2001. godine. Navedena ustavna tužba ... tijelo, koje nije udaljeno više od 100 kilometara od mjesta njegova stanovanja. Članak 118. točka i. Službeniku prestaje državna služba posilizakona ... , prema kojoj prestanak državne službe nastupa posilizakona prvi idući dan nakon isteka roka raspolaganja, ali samo pod uvjetom da do isteka tog roka
propisano kojom drugom odredbom ZNS-a pa eventualnim propuštanjem roka iz članka 33. ZNS-a podnositelj nije izgubio pravo koje je stekao posilizakona ... najmoprimca dana 5. studenoga 1996. godine, stupanjem na snagu ZNS-a. Iz odredaba članaka 30. i 31. ZNS-a proizlazi da se pravo najmoprimca stječe posilizakona, ako su ispunjene pretpostavke propisane tim zakonom, stoga, zaključenje ugovora o najmu nije konstitutivni element za stjecanje tog prava. Imajući ... tijeku postupak za otkaz ili prestanak stanarskog prava. Članak 33. (2) Zahtjev za sklapanje ugovora o najmu stana najmoprimac je dužan podnijeti vlasniku
raspolaganje Vladi Republike Hrvatske kao neraspoređeni državni službenik, nakon čega mu je posilizakona prestala državna služba rješenjem tuženice broj: 511 ... ima li podnositelj pravo na naknadu plaće za razdoblje od 16. siječnja 2002. kada mu je prestala državna služba posilizakona, pa do ponovnog primanja ... obrazlaže činjenicu od kakvog je značenja da su odlukom kojom je podnositelju prekinut radni odnos posilizakona povrijeđena ustavom zajamčena prava i je li ... tužbeni zahtjev postavljen radi isplate naknade plaće podnositelju za razdoblje od 16. siječnja 2002., kada mu je prestala državna služba posilizakona, do
, no, prema ocjeni suda, propust javnopravnog tijela da utvrdi prestanak službe posilizakona, zbog toga što nema saznanja o osudi za kazneno djelo u ... . ZDS-a. Podnositelj nadalje ističe da nisu bili ispunjeni uvjeti za prestanak državne službe posilizakona, budući da je rehabilitiran 20. srpnja 2015 ... od nastupa okolnosti koje su razlog za prestanak službe." "Prestanak državne službe posilizakonaČlanak 137. (1) Državnom službeniku prestaje državna ... prestala državna služba u Ministarstvu obrane Republike Hrvatske posilizakona s 6. lipnja 2004. na temelju članka 137. stavka 1. točke 5. Zakona o državnim
upravnih tijela, uz obrazloženje da je rješenje od 5. prosinca 2001. godine, kojim je utvrđen prestanak državne službe posilizakona, provedba rješenja od 3 ... 5. prosinca 2001. godine, kojim je podnositelju prestala državna služba posilizakona s danom 7. prosinca 2001. godine. 2. Navodima o nezakonitostima ... Ministarstva unutarnjih poslova od 5. prosinca 2001. godine podnositelju je prestala državna služba posilizakona s danom 7. prosinca 2001. godine. U ... članka 118. stavka 1. t. 1. Zakona o državnim službenicima i namještenicima, kojom je propisano da službeniku prestaje državna služba posilizakona
to podnositelj navodio, a što ponavlja i u ustavnoj tužbi, jer da se radi o prestanku radnog odnosa posilizakona. 4.2. Vrhovni sud je prihvatio ... . Podnositelj smatra da mu je stoga radni odnos posilizakona trebao prestati s danom 9. siječnja 2007., kada je navršio 65 godina života. Nadalje navodi: "Kako ... ponavlja i u ustavnoj tužbi, da takvo zakonsko uređenje nije nepovoljnije od uređenja načina prestankaugovora o radu iz članka 103. točke 3. Zakona o radu ... uređeni nekim drugim zakonom ili međunarodnim ugovorom koji je sklopljen i potvrđen u skladu s Ustavom te objavljen. To znači da prvenstvo u primjeni imaju
o državnim službenicima i namještenicima ("Narodne novine" broj 27/01.), kojom je propisano da službeniku prestaje državna služba posilizakona istekom roka raspolaganja, rješenje broj: 511-11-04-1/2-1782/02-4, kojim je utvrđeno da podnositelju prestaje državna služba posilizakona s danom 21. veljače 2002. godine ... o radu i zakonski osnov za isplatu otpremnine iz čl. 118. Zakona o radu, odnosno specijalno po čl. 79. st. 1. Zakona o radu, već se radi o prestanku državne službe posilizakona. U konkretnom slučaju ne radi se dakle o primjeni povoljnijeg prava već o pokušaju dvostrukog namirenja već ranije priznatog
ne s nehajnim oblikom krivnje slijedom čega su ispunjene pretpostavke za prestanak državne službe posilizakona sukladno članku 137. stavku 1. točki 5 ... počinjenja kaznenog djela te stoga ne postoji razlog za prestanak državne službe posilizakona, a o čemu upravni sudovi nisu u obrazloženjima svojih odluka ... dopis Ministarstva uprave kojim je zatraženo donošenje rješenja o prestanku službe posilizakona za podnositelja. Podnositelj se u odnosu na obvezu ... presuda za koju je podnositelj proglašen krivim je razlog za prestanak državne službe posilizakona sukladno članku 120. stavku 1. točki 2. Zakona
. Sudovi su utvrdili da je podnositeljev tužbeni zahtjev neosnovan, budući da mu prestao radni odnos posilizakona jer kao stranac, državljanin B. i H ... utvrđenog činjeničnog stanja prvostupanjski sud je zaključio da je podnositelju prestao radni odnos po dvije osnove: posilizakona, tj. članka 18. stavka 6 ... o zapošljavanju stranaca prema kojima strancu koji ne posjeduje urednu radnu dozvolu prestaje radni odnos posilizakona, stoga je stajališta da o drugom razlogu ... posilizakona jer kao stranac, državljanin B. i Hercegovine, nije dobio radnu dozvolu koju je, sukladno odredbama Zakona o zapošljavanju stranaca
za kazneno djelo u vidu prestanka državne službe posilizakona, to se čini na kontradiktoran način, istovremenim propisivanjem i egzistiranjem blaže i teže sankcije (prestanka službe), pri čemu teža sankcija isključuje blažu. Naime, točka 4. citiranog članka propisuje prestanak državne službe posilizakona samo ... 1. točka 4. i (osporena) točka 5. ZoDS-a:92/05-138/15 glasi: "Članak 137. (1) Državnom službeniku prestaje državna služba posilizakona: (...) 4. kad ... zatim poništava prethodnu točku, propisujući prestanak službe posilizakona kad je službenik osuđen za kazneno djelo koje je zapreka za prijam u državnu
opisan u čl. 279. st. 3. ZOO-a, odnosno uporabom sile od strane tuženika, a niti se takav sporazum po ocjeni ovog suda može smatrati protivnim Ustavu ... predmetni Sporazumni raskidugovora o radu i bez obzira što se radi o psihičkoj sili a ne fizičkoj, sila je sila. Navedeno napominjem jer se ne radi ... sporazumni raskid ugovora o radu zaključen u pisanom obliku te su ga potpisali ovlašteni predstavnici poslodavca i tužiteljica, a čime je zadovoljena zakonom ... redovnih načina prestankaugovora o radu. Kako je tužiteljica u ovoj pravnoj stvari propustila postaviti konstitutivni zahtjev za poništenje takvog sporazuma
zakonodavca, koji je, kako smatraju predlagatelji, propustio urediti način saniranja štetnih posljedica, bilo posili samog zakona, bilo propisivanjem ... Ustavnom sudu Republike Hrvatske prijedloge kojima traže da Ustavni sud pokrene postupak, te utvrdi protuustavnim i ukine Zakon o prestanku važenja Zakona ... vlasništvo. Pored navedenog, prije nego li je praktično omogućila povratak navedenih osoba, Republika Hrvatska je donijela osporeni Zakon o prestanku važenja ... članka 140. Ustava, po pravnoj snazi iznad zakona. Predlažu ukidanje osporenog Zakona. 3. Ustavni sud napominje da su istim prijedlozima predlagatelji
legalne svrhe instituta stavljanja na raspolaganje, prema kojoj prestanak državne službe nastupa posilizakona prvi idući dan nakon isteka roka ... udaljeno više od 100 kilometara od mjesta njegova stanovanja. Članak 118. točka i. Službeniku prestaje državna služba posilizakona: i) istekom roka ... 27/01.) i Zakona o radu ("Narodne novine", broj 38/95., 54/95., 65/95., 17/01. i 82/01.), te odredaba Kolektivnog ugovora za državne službenike ... podnositeljica navodi da osporavane odluke nisu utemeljene na zakonu zbog bitne povrede pravila postupka, pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene
za ocjenjivano razdoblje čime je nastupila zakonska pretpostavka za prestanak službe posilizakona u smislu citirane odredbe članka 95. stavka 1. točke 5. Zakona ... , (...). Članak 95. stavak 1. alineja 5. Djelatnoj vojnoj osobi služba posilizakona prestaje: (...) - ako je tijekom službe ocijenjena konačnom službenom ocjenom ... zakonska pretpostavka za prestanak službe posilizakona u smislu citirane odredbe članka 95. stavka 1. točke 5. Zakona o službi u oružanim snagama". 8. U ... , odnosno da podnositelju vojna služba u datim okolnostima nije smjela prestati posilizakona zbog dobivene konačne službene ocjene "ne zadovoljava" uz koju
Vladi X1 te da mu je rješenjem MUP-a od 8. siječnja 2002. prestala državna služba posilizakona s danom 7. siječnja 2002., a da su njegovi prigovori ... sudovi ocijenili da je konačnim i pravomoćnim rješenjem MUP-a od 8. siječnja 2002. tužitelju prestala državna služba posilizakona, a da okolnost ... tih rješenja. Slijedom navedenog, budući da je podnositelju na zakonit način prestala državna služba posilizakona - istekom roka raspolaganja, sudovi ... zakonit način prestala državna služba posilizakona, istekom roka raspolaganja. Dakle, proizlazi da tužitelj u utuženom razdoblju nije s tuženikom bio u
1. točke 1. Zakona o službi u oružanim snagama propisano je da djelatnoj vojnoj osobi služba prestaje posili tog Zakona. Prema odredbi članka 95. stavka 1. točke 4. istog Zakona, djelatnoj vojnoj osobi služba posilizakona prestaje kada se steknu okolnosti koje predstavljaju zapreku za prijam u djelatnu vojnu službu. Iz odredbe članka 174. Zakona o obrani slijedi da službeniku Ministarstva obrane radni odnos prestaje posilizakona ako taj službenik ... odredbi članaka 173. i 174. Zakona o obrani, predstavljaju zapreku za prijam u djelatnu vojnu službu ne mogu se smatrati odlučnima i za njen prestanak. To
. Navodi da status zaštićenog najmoprimca ne može prestati posilizakona, već samo otkazom, što u njezinom slučaju nije učinjeno. Sve to, uz činjenicu da je ... tužbe budući da su stanarska prava prestala posilizakona 5. studenoga 1996. godine. 5. Polazeći od činjeničnog stanja utvrđenog u postupku ... i slučaj prestanka stanarskog prava prema sporazumu stranaka po općim odredbama Zakona o obveznim odnosima, koji je preuzet kao zakon Republike Hrvatske. To ... ostvarivanja prava u vezi sa stanom te kad postoji legitimna pravna osnova i legitimni cilj za prestanak stanarskog prava podnositeljice u smislu Zakona
njih ne bi odnosila odredba o prestanku stanarskog prava posilizakona iz članka 2. stavak 1. Zakona o davanju u najam". 6. Nakon razmatranja spisa ... da je podnositelju stanarsko pravo na stanu u B., K. Š. B. broj 3, prestalo posili članka 2. Zakona o davanju u najam stanova jer je podnositelj, kao ... okupiranom, sada oslobođenom teritoriju Republike Hrvatske. (...) Članak 2. Stanarsko pravo na stanovima iz članka 1. ovoga Zakona prestaje posilizakona ako ... podnositelja primijenio kao mjerodavan Zakon o davanju u najam stanova. Slijedom toga, taj sud je u osporenoj presudi pogrešno utvrdio i da je posili članka 2
rješenja o mirovini zbog opće nesposobnosti za rad) nastup kojih, posilizakona, dovodi do prestankaugovora o radu. U odnosu na konkretan slučaj Ustavni sud ističe kako kod razrješenja s položaja zamjenice ravnatelja nije bila ZoR-om:38/95-94/09 taksativno propisana okolnost koja posilizakona dovodi do ... "propisao" novu okolnost, koja nije člankom 103. točkama 1. do 4. ZoR-a:38/95-94/09 bila taksativno propisana kao razlog za prestanak, posilizakona, ugovora o radu. Također, imajući u vidu da je pitanje prestanka, posilizakona, ugovora o radu bilo uređeno člankom 103. točkama 1. do 4. ZoR-a:38/95-94/09
Pravilnika o radu tuženika i tuženik ne bi tužiteljici priznao navedeno pravo da je smatrao da je njezin radni odnos prestao 1.10.2011. posilizakona ... ispunjeni uvjeti za prestanakugovora o radu na temelju članka 104. točke 3. Zakona o radu ("Narodne novine" broj 38/95., 54/95., 65/95., 17/01., 82/01., 114 ... odluku o prestanku radnog odnosa na način propisan čl. 104 točka 3 Zakona o radu. Stoga je sud zaključio da odluka o prestanku tužiteljičinog ugovora ... odluke o prestankuugovora o radu prema čl. 104 točka 3 Zakona o radu jer je između tužiteljice i tuženika došlo do nastavka radnog odnosa unatoč
u iznosu od 38.054,90 kuna, što uvećano za 50% zbog dragovoljnog prestanka službe prije prestanka državne službe posilizakona, iznosi 57.082,35 kuna ... služba u DUZS-u posilizakona s danom 26. studenoga 2005. Istim rješenjem utvrđeno je da ima pravo na otpremninu u visini 65% prosječne mjesečne plaće ... uvjetima pripada i pravo na odlazak s radnog mjesta, u ovom slučaju prestanak državne službe. (...) Tužitelj ističe da se odredbom članka 63. st. 1. Zakona ... ., 113/00., 28/01., 76/10. i 5/14.). 1.3. Za potrebe ustavnosudskog postupka, na temelju članka 69. alineje 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike
međunarodnim ugovorom. Po navedenoj odredbi, prestanak jugoslavenskog državljanstva uslijedio je posilizakona i o istom se nije donosio nikakav upravni akt ... 1965. te je također kumulativno za prestanak jugoslavenskog državljanstva posilizakona trebala biti ispunjena i činjenica življenja u inozemstvu ... konkretnom slučaju prestanak jugoslavenskog državljanstva uslijedio je posilizakona i stoga o tome nije trebalo donositi nikakvo posebno rješenje. Nisu ... državljanstvu, tj otpustom, odricanjem ili po međunarodnom ugovoru, kao što je to propisano čl. 17. do 23. Zakona o hrvatskom državljanstvu, a oduzimanje
odredbe članka 129. Zakona o radu nisu u nesuglasju s Ustavom. Ustavni sud ocjenjuje da propisivanjem prenošenja ugovora o radu na novog poslodavca posili ... dijela poduzeća, na novog poslodavca posilizakona prenose se i svi ugovori o radu radnika koji rade u poduzeću ili dijelu poduzeća koje je predmet ... novog poslodavca posilizakona. Jedina dužnost ranijeg poslodavca, u odnosu na radnike, jest da o prenošenju ugovora o radu pisano obavijesti radnike ... rezultata poslovne odluke poslodavca, svi ugovori o radu radnika koji rade u poduzeću ili dijelu poduzeća koje se prenosi, posilizakona prenose na novog
za godišnji odmor, božićnice i jubilarne nagrade za razdoblje od 7. prosinca 2001., kada mu je prestala državna služba posilizakona pa do 21. studenoga 2005 ... . podnositelju je prestala državna služba posilizakona s danom 7. prosinca 2001. Drugostupanjskim rješenjem MUP-a broj: 511-01-53-1059/1-02 od 20. ožujka 2002 ... tuženika prestala državna služba posilizakona, pa ne postoji pravna osnova po kojoj bi za sporno razdoblje imao pravo zahtijevati naknadu plaće. Prema čl ... opravdanih razloga određenih zakonom, drugim propisom ili kolektivnim ugovorom. Radnik ima pravo na naknadu plaće i za vrijeme prekida rada do kojeg je došlo
rješenja Z-57/97, a na temelju kojeg je tuženik upisan kao vlasnik istih, već je to pravo prestalo posilizakona još 1991. Neosnovano se tužitelj ... poziva ... tuženik pravo vlasništva spornih nekretnina stekao posilizakona (ex lege). 3.1. Mjerodavni dio prvostupanjske presude glasi: "(...) Neosnovano se tužitelj ... . posilizakona, a na temelju odredbe čl. 3. st. 1. Uredbe/91 prestalo pravo korištenja na spornim nekretninama, a bez da je naknadno ostvario zakonske ... podnositelja prestalo posilizakona (Uredbe). Ustavni sud ponavlja svoje ustaljeno stajalište da je zadaća u prvom redu nadležnih tijela državne i javne vlasti
kolektivnih ugovorakoji se na djelatnost koju obavlja poslodavac primjenjuju posilizakona. Uvidom u sudski registar vidljivo je da je djelatnost tuženika ... korištenja tjednog odmora. Podnositeljica nije dužna tražiti dodatno dozvolu za korištenje tjednog odmora jer joj ovo pravo posilizakona pripada, a ... ugovor o radu na neodređeno vrijeme; - 1. listopada 2002. poslodavac je donio odluku o redovitom otkazu ugovora o radu podnositeljice s danom prestanka 31 ... neisplaćenih plaća od dana otkaza ugovora o radu do dana prestanka radnog odnosa kojeg je utvrdio prvostupanjski sud. 3.1.U obrazloženju drugostupanjske presude
podnositeljica "ne svojom voljom i krivnjom nije mogla da ispoštuje uvjete koje je postavio Zakon o davanju u najam stanova na oslobođenoj teritoriji", uslijed čega je njoj posilizakona prestalo stanarsko pravo na stanu koji je prethodno napustila. Smatra da je "uskraćena u pravnom osnovu za vođenje sudskog ... 27. rujna 1995.) i Zakona o prestanku važenja Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju ("Narodne novine", broj 101/98. od 28. srpnja ... uopće mogućnost za vođenje postupka za zaštitu ovog svog povrijeđenog prava". Na kraju napominje da donošenjem Zakona o prestanku važenja Zakona o davanju
prestalo posilizakona, postoji potreba za ekstenzivnijim tumačenjem mjerodavnih propisa, u kojem bi slučaju njezino pravo na otkup stana i nadalje ... sljedećim razlozima: 7.1. Podnositeljice ustavne tužbe je izgubila svojstvo nositeljice stanarskog prava posili u odnosno vrijeme važećeg ZSO-a, na temelju ... . stavka 3. Zakona o prodaji stanova, prema kojoj rok za sklapanje ugovora za stan za koji, u vrijeme određeno za podnošenje zahtjeva za kupnju, nisu ... , ali nedovršenih do stupanja na snagu Zakona o najmu stanova, u svojem sadržaju egzistiraju i nakon prestanka važenja ZSO-a. U protivnom, bili bi
posilizakona. Imajući u vidu okolnost da je za vrijeme trajanja prekida postupka posilizakona nadležni sud onemogućen poduzimati radnje usmjerene ... . 4.5. UTJECAJ PREKIDA POSTUPKA POSILIZAKONA NA DULJINU SUDSKOG POSTUPKA Prema članku 117. stavku 3. Ustava Republike Hrvatske, sudovi sude na temelju ... 1. Na temelju članka 63. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 99/99., 29/02. i 49/02. - pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), podnositelj je 18. kolovoza 2004. podnio ustavnu tužbu smatrajući da mu je nerazumno dugim trajanjem parničnog postupka
. stavka 1. ovoga Zakona, stan se protekom roka posilizakona daje u vlasništvo prijašnjem vlasniku, što rješenjem na zahtjev prijašnjega vlasnika utvrđuje ... stanara iz članka 25. ovoga Zakonabude odbijen, danom pravomoćnosti sudske odluke stan se posilizakona daje u vlasništvo prijašnjem vlasniku, što ... je pravo vlasništva koje se stekne po odredbama tog Zakona na temelju propisa o pretvorbi prava upravljanja, korištenja i raspolaganja, stečeno pod ... prethodio ustavnoj tužbi bio je zahtjev podnositeljice na utvrđenje ništavosti ugovora o prodaji stana, sklopljenog prema odredbama članka 24. Zakona
kupnja očigledno uslijedila nakon što je tužitelj - protutuženik već, posilizakona stekao status zaštićenog najmoprimca, a ZNS-a to ne predviđa kao ... Općinskog suda u Splitu broj: IP-1989/04 od 11. travnja 2005. na način da je odbijen podnositeljičin protutužbeni zahtjev za otkazivanje predmetnog ugovora ... ustavnih prava potonjeg, te da u tome ide toliko daleko da uopće postavlja pitanje postojanja članka 40. stavka 1. podstavka 1. Zakona o najmu stanova ... presude te vraćanje predmeta drugostupanjskom sudu na ponovni postupak. Ustavna tužba je osnovana. 3. Prema odredbi članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona
u najam stanova), prema kojoj je njoj, prema stajalištu sudova, prestalo stanarsko pravo posilizakona. Svoje stajalište podnositeljica obrazlaže ... , sukladno navedenoj odredbi Zakona o davanju u najam stanova, prestalo stanarsko pravo na stanu posilizakona, te iz tog razloga ne ispunjava uvjete ... okupiranom, sada oslobođenom teritoriju Republike Hrvatske. (...) Članak 2. Stanarsko pravo na stanovima iz članka 1. ovoga Zakona prestaje posilizakona ako ... najam stanova. Slijedom toga, sudovi su u osporenim presudama pogrešno utvrdili i da je posili članka 2. stavka 1. Zakona o davanju u najam stanova
prestaje radni odnos posilizakona već odlukom poslodavca, ona je konstitutivnog značaja, i ako radnik smatra da mu je tom odlukom povrijeđeno njegovo pravo ... utvrđeno da je odluka tuženika o prestanku radnog odnosa nedopuštena. U preostalom dijelu predmet je vraćen prvostupanjskom sudu na ponovni postupak. Prvostupanjskom presudom odbijen je tužbeni zahtjev podnositeljice kojim je tražila utvrđenje nedopuštenima odluke o prestanku radnog odnosa od 22. kolovoza 1995. i odluke od 27. listopada 1995. kojom je potvrđena odluka o prestanku radnog odnosa. Navedenom presudom odbijen je i zahtjev podnositeljice kojim je na ime
ispunila ugovorne obveze po tom ugovoru i time stekla 19641 dionica navedenog dioničkog društva nominalne vrijednosti 100,00 DEM pa da stoga naloži fondu da ... fondom ugovor o prodaji dionica na temelju kojih je u postupku pretvorbe provedenom prema mjerodavnom Zakonu o pretvorbi od fonda kupila 19.641 dionica ... podmirila svoju obvezu iz ugovora o prodaji dionica tuženicima, sud je proveo financijsko vještačenje po stalnom sudskom vještaku (…) koji u svom pisanom ... . (...) Sporno je da li je Ugovor o prodaji dionica prestao zbog događaja za koji ne odgovaraju niti tužiteljica niti tuženici, po kojoj pravnoj osnovi tužiteljica
status po čl. 79. st. 2. Zakona o kretanju i boravku stranaca. Slijedom navedenog proizlazi da strancu u Republici Hrvatskoj koji ne dobije radnu dozvolu kao odobrenje za nastavak rada, prestaje radni odnos posilizakona, te da odluka koju donosi poslodavac tada ima deklaratoran karakter i njome se samo ... 2005., te je odbijen tužbeni zahtjev podnositelja (tužitelja u toj parnici) kojim je tražio utvrđenje da su odluke tuženice ( I. -. I. d.d.) o prestanku ... "pogrešan stav da Zakon o kretanju i boravku stranaca ne regulira zapošljavanje stranaca te da Zakon o zapošljavanju stranaca ne predviđa iznimku za osobe
uredno i plaćaju tužitelju kao najmodavcu, te da taj pravni položaj tuženika nije prestao posilizakona stupanjem na snagu izmjena ZNS iz 2018. godine, te ... pravni položaj nije prestao posilizakona i da su prema tome tuženici dužni plaćati zaštićenu najamninu, koju su nesporno i plaćali. Ujedno je istaknuo da ... ('Narodne novine' broj 68/18), a prema kojem je eventualno tuženicima uslijed promijenjenih okolnosti - vlasništva useljivog stana ili kuće za stanovanje - posilizakona, stupanjem na snagu tih izmjena moglo prestati pravo na plaćanje zaštićene najamnine, a što bi za posljedicu imalo pravo tužitelju kao
. (...) Nadalje, ispitujući pobijanu presudu po službenoj dužnosti ... utvrđeno je da je prvostupanjski sud povrijedio zakon na štetu optuženika kada je odredio da ... , policijski djelatnici imaju pravo na uporabu odgovarajućih mjera, uključujući i uporabu sile. Ipak, takva se sila smije upotrijebiti samo ako je neophodna i ne ... nije angažirao branitelja, podnositelju je, kada mu je određen pritvor, postavljen branitelj po službenoj dužnosti (članak 65. stavak 2. Zakona ... postavljen po službenoj dužnosti, izjašnjavati se i predlagati dokaze u odnosu na odlučne činjenice te poduzimati sve zakonom dopuštene procesne radnje. Stoga
podrobno navodi predlagatelja, postaje razvidno da oni zapravo osporavaju gubitak svoga stanarskog prava posili članka 2. Zakona o davanju u najam stanova ... , prestaje posilizakona ako je nositelj stanarskog prava isti napustio i ne koristi ga dulje od 90 dana od dana stupanja na snagu tog Zakona (to jest, od 27 ... prava posiliZakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju), jer sporna pitanja koja postavljaju predlagatelji (gubitak stanarskog prava ... svezi s tim, kao preduvjet, ishodovanje potrebitih osobnih dokumenata) donosi Zakon o prestanku važenja Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom
na teret HZMO. (...) Dakle, i nakon prevođenja tužitelja, kao osobe sa smanjenom radnom sposobnosti, posilizakona u invalidsku mirovinu tužitelj je ... uopće imao šansu za zaposlenje što je na kraju uzrokovalo njegovo 'posilizakona' prevođenje u invalidsku mirovinu. (...) Ako je radno pravni status tužitelja izmijenjen posilizakona na pravne posljedice tog 'prevođenja' ne bi trebale biti na štetu tužitelja kao oštećene osobe, nego onog čijom radnjom je ... mirovinu, nego se sve događa po 'silizakona'. Da kojim slučajem tužitelj nije doživio prometnu nezgodu i da nije zbog posljedica nezgode izgubio radnu
prestanakugovora o radu posili zakonske odredbe iz čl. 92 B j ZIDZOŠ/05 se ne primjenjuje, već se primjenjuje odredba čl. 92 B ZIDZOŠ kao lex specijalis ... Zakona ZIDZOŠ- NN 76/05 već je bio na snazi Zakon o radu (ZR) koji je u čl. 103 st. 1. toč. 3. (Načini prestankaugovora o radu) određivao: 'Ugovor o radu ... ne postoji neka povoljnija, specijalna zakonska norma koja uređuje način prestankaugovora o radu temeljem Zakona (čl. 7 a ZR-a). Stoga valja ... i plaća, koje joj tuženik duguje od dana nedopuštenog prestanka rada do dana kada je sud utvrdio da joj je pozakonu trebao prestati radni odnos. Postojeće
svoje 75. godine života. 8.1. Članak 152. Zakona propisuje osnove prestankaprava na obavljanje privatne prakse u Republici Hrvatskoj posilizakona. Osporeni stavak 2. članka 152. Zakona propisuje prestanak prava na obavljanje privatne prakse posilizakona zdravstvenim radnicima u osnovnoj mreži ... : Zdravstvenim radnicima u osnovnoj mreži zdravstvene djelatnosti pravo na obavljanje privatne prakse posiliZakona prestaje kad navrše 65 godina života i 20 ... prakse koji su uključeni u osnovnu mrežu zdravstvene djelatnosti. Samo ovi potonji, naime, moraju ići u mirovinu posilizakona nakon navršene 65. godine
zemljišnim knjigama kao vlasništvo tuženika, svojom prenamjenom u stambeni - predmetni stan postao društveno vlasništvo posiliZakona, jer je svojom ... (koji je nastao prenamjenom poslovnog prostora u stambeni) nije postao društveno vlasništvo posiliZakona o nacionalizaciji najamnih zgrada ... ) 14. prosinca 1993. prvi zahtjev za sklapanje ugovora o kupoprodaji stana u Z., M. 1, na temelju odredbi Zakona o prodaji stanova na kojima postoji ... prestanka udruženja građana eventualne nekretnine preuzima općina na čijem se području iste nalaze odnosno na odredbu čl. 36. Zakona o udrugama (NN 70/97) iz
. Naime, stupanjem na snagu Zakona o najmu stanova (NN 91/96-nadalje ZNS) dana 5. studenog 1996 godine temeljem odredbi članka 30. stavak 2. tog zakona, nositelji stanarskog prava su posilizakona postali zaštićeni najmoprimci koji su temeljem odredbi članka 33. stavak 2. istog Zakona, u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu tog Zakona bili dužni podnijeti vlasniku stana zahtjev za sklapanje ugovora o najmu stana, pa ako to nisu učinili u roku od tri ... tim Zakonom. Među inim slučajevima, to je i slučaj prestanka stanarskog prava prema sporazumu stranaka po općim odredbama Zakona o obveznim odnosima
nižestupanjskih sudova je pravilno. Tužitelju je prestala služba posilizakona na temelju konačnog i pravomoćnog rješenja tuženice od 7. prosinca 2001., a koje ... ., 28/01., 76/10. i 5/14.). 1.3. Za potrebe ustavnosudskog postupka, a na temelju članka 69. alineje 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine" broj 99/99., 29/02. i 49/02. - pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) pribavljen je spis Općinskog suda u Karlovcu, Stalne ... odluke tužene o stavljanju na raspolaganje i prestanku službe podnositelja. 2.1. U prvostupanjskom postupku utvrđeno je sljedeće: - da je podnositelj, kao
bivšeg AUDIO-a nakon DUUDI-a, u konačnici, preuzima CERP. Na taj način, prema shvaćanju predlagateljice, najprije se radnike s ugovorima o radu posili ... odredbe su diskriminirajuće jer pokušavaju uvesti neki novi institut prestankaugovora o radu, po kojem ugovor o radu zapravo ne prestaje, već umjesto tog ugovora radnik 'silomzakona' postaje državni službenik. Sva dotadašnja prava, koja su bila definirana ugovorom o radu kao dvostranoobvezujućim ugovorom ... članka 81. Zakona uveo u praksu, tada niti jedan radnik s ugovorom o radu ne bi bio siguran u svoj radnopravni status, već bi o tome odlučivao netko drugi
") kandidacijskih lista, dok se političkim strankama taj pravni položaj priznaje već posili samog zakona. 4.2.Ustavni sud napominje da je stajalište izneseno u točki ... , prestanak i financiranje političkih stranaka uređeno je Zakonom o političkim strankama ("Narodne novine" broj 76/93., 111/96., 164/98., 36/01. i 28/06.). Zbog ... . , rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom Republike Hrvatske ("Narodne novine" broj 56/90., 135/97., 113/00., 28/01 ... Ustavom članka 15. stavka 2. Zakona o izboru članova u Europski parlament iz Republike Hrvatske ("Narodne novine" broj 92/10. i 23/13.). O b r a z l o ž e n