„Kako se, dakle, u konkretnom slučaju sadržajno radi o zahtjevu za ocjenu zakonitosti općegakta, o kojem je, sukladno članku 83. Zakona o upravnim sporovima, nadležan odlučivati isključivo Visoki upravni sud Republike Hrvatske, to je prvostupanjski sud bio dužan oglasiti se nenadležnim za odlučivanje u predmetnoj stvari te zahtjev ustupiti na rješavanje ovom Sudu, a što je propustio učiniti, čemu tužitelj osnovano prigovara u žalbi“.
„Točno je, kako to tužitelj navodi u žalbi, da u smislu odredbe čl. 86. st. 4. ZUS-a ukinuti općiakt prestaje važiti danom objave presude Visokog ... Ustavu RH, prisilnim propisima ili moralu društva, a na ništetnost u smislu odredbe čl. 327. st. 1. ZOO sud pazi po službenoj dužnosti i na nju se može pozivati svaka zainteresirana osoba.
Kako je općiakt temeljem kojeg je sklopljen ugovor o korištenju javnog parkirališta nezakonit od trenutka donošenja zbog protivnosti prisilnom propisu, ugovor sklopljen temeljem takvog nezakonitog općegakta je ništetan, sukladno odredbi čl. 322 st. 1. ZOO, a
„Vezano uz pravne učinke ukinutog čl. 3. toč. 3.3. i toč. 3.4. Odluke presudom Visokog upravnog suda Republike Hrvatske valja istači da ukinute odredbe općegakta prestaju važiti danom objave presude u Narodnim novinama sukladno čl. 86. st. 4. Zakona o upravnim sporovima (Narodne novine br. 20/10 ... novine br. 87/15). No, kako su ukinute odredbe općegakta bile protivne zakonu i prije njihovog ukidanja, to nezakonitost općegakta ne nastupa od njegova ukidanja (ili objave) nego postoji ex tunc, pa nezakonit akt ne može proizvoditi pravne učinke niti obvezivati u situacijama koje su nastale prije formalne
„Ovaj sud je u sličnim slučajevima (primjerice u presudama br. Gž-2416/16-2 od 16. prosinca 2016. i Gž-2385/16-2 od 7. prosinca 2016.) zauzeo pravno stajalište da u slučaju ukidanja općegakta jedinice lokalne i regionalne samouprave od strane Visokog upravnog suda RH odlukom objavljenom u Službenom glasilu, iz razloga njegove nezakonitosti od trenutka donošenja (jer nije poštivana odredba čl. 5. st. 1 toč. 6. Zakona o sigurnosti prometa na cestama) ta nezakonitost utječe i na pojedinačne ugovore sklopljene za vrijeme važenja te odluke. Dakle, odredbom čl. 322. st. 1. i čl. 327. st. 1. ZOO svaka zainteresirana
„Ovaj sud je u sličnim slučajevima (primjerice, u presudama br. Gž-2416/16-2 od 16. prosinca 2016., te Gž-2385/16-2 od 7. prosinca 2016.) zauzeo pravno stajalište da u slučaju ukidanja općegakta jedinice lokalne i regionalne samouprave, od strane Visokog upravnog suda RH, odlukom objavljenom u Službenom glasilu, iz razloga njegove nezakonitosti od trenutka donošenja (jer nije poštivana odredba čl. 5. st. 1 toč. 6 Zakona o sigurnosti prometa na cestama) ona (nezakonitost) utječe i na pojedinačne ugovore sklopljene za vrijeme važenja te odluke.
Dakle, odredbom čl. 322. st. 1 i čl. 327. st. 1 ZOO
„ 6. Osnovano tuženik u žalbi navodi kako odluka Visokog upravnog suda Republike Hrvatske zbog koje je određen prekid ovog postupka ne predstavlja u suštini prethodno pitanje za ovaj postupak, budući da prema odredbi čl. 86. st. 4. Zakona o općim upravnim sporovima („Narodne novine“ broj: 20/10, 143/12, 152/14, 94/16, 29/17 i 110/21) ukinuti općiakt prestaje važiti danom objave presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske u Narodnim novinama. Prema tome, i ako predmetni općiakt bude ukinut, to neće biti od utjecaja na ovaj predmet jer se tužbeni zahtjev odnosi na razdoblje u kojem je bio na snazi...“
je prvo utvrdio da osporeni Pravilnik o dopuni pravilnika predstavlja općiakt internog karaktera, odnosno unutarnje pravo uprave, koji podliježe ... snagu, općiakt obvezno objavljuje u službenom glasilu jedinice (stavak 2.), s tim da ako općina i grad nema svoje službeno glasilo, općiakt općine i grada objavljuje se u službenom glasilu županije (stavak 3.). Prema pak članku 73. stavku 4. citiranog Zakona, općiakt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave, a iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave. Odredbom stavka 5. ovog
zakonitosti općihakata tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i druge pravne osobe s javnim ovlastima. Zbog toga je Ustavni sud u svojoj ... ) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općegakta jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne ... " broj 99/99., 29/02., 49/02. - pročišćeni tekst). Drugim riječima, ako u postupku utvrdi da zakon na kojemu se temelji općiakt iz članka 3. stavka 2. ZUS ... Ustavom. Istovjetno pravilo važi i za druge propise (ako u postupku utvrdi da drugi propis na kojemu se temelji općiakt iz članka 3. stavka 2. ZUS-a
utvrdi daakt koji se zahtjevom osporava nijeopćiakt. Općiakti su eksterni ili interni općiakti koje donose tijela jedinica lokalne ili područne ... sporovima te trebaju biti objavljeni u skladu sa zakonom. Eksterne općeakte jedinica lokalne samouprave donose njihova predstavnička tijela i njima uređuju ... ovlaštena donijeti. Stoga ovaj zaključak niti po svom sadržaju niti po donositelju ne predstavlja općiakt koji bi bio podložan ocjeni pred ovim Sudom." III ... odbacivanjem podnositeljevog zahtjeva u postupku ocjene zakonitosti općegakta - zbog toga što je utvrđeno da osporeni akt nije općiakt - podnositelju
zakonitosti i o tome obavijestiti podnositelja ako utvrdi daakt koji se zahtjevom osporava nijeopćiakt. Općiakti su eksterni ili interni općiakti koje ... smislu članka 3. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima te trebaju biti objavljeni u skladu sa zakonom. Eksterne općeakte jedinica lokalne samouprave ... Visokog upravnog suda da navedeni zaključak niti po donositelju niti po sadržaju ne predstavlja općiakt", te da je "upravo svojstvo općegakta da se ... ustavnosudskom postupku Ustavni sud treba odgovoriti na pitanje je li odbacivanjem podnositeljevog zahtjeva u postupku ocjene zakonitosti općegakta - zbog toga
o odlukama koje se temelje na istom općemaktu. Osoba A podnese zahtjev za ocjenu zakonitosti 3. siječnja. Visoki upravni sud 31. ožujka presudom ukine opći ... koja se temelji na nezakonitomopćemaktu. Pri tomu je zanemario da ako općiakti djeluju erga omnes, onda i presude kojima se ti općiakti ukidaju ... općihakata, nego donositelj i tijela koja ga primjenjuju). Naprotiv, njihovo je legitimno očekivanje (obuhvaćeno pojmom vladavina prava) da općiakt jest zakonit. K tomu imaju pravo da se njihov slučaj riješi u skladu ne s općimaktom, nego s pravom. Drugo, neki subjekti i nisu mogli tražiti ocjenu
suglasnosti ne mogu stupiti na pravnu snagu. Statuti, odnosno općiakti sastavnica ne smiju biti u suprotnost s ovim Statutom. Kako je nesporno da Senat ... suglasnosti Senata Sveučilišta. Odredbom članka 86. stavka 3. Zakona o upravnim sporovima propisano je da će sud presudom ukinuti općiakt, ili pojedine njegove ... . Objava ove presude temelji se na odredbi članka 86. stavka 4. Zakona o upravnim sporovima, prema kojoj odredbi ukinuti općiakt prestaje važiti, odnosno ... bez te suglasnosti ne mogu stupiti na pravnu snagu. Statut, odnosno općiakti sastavnica ne smiju biti u suprotnosti s ovim Statutom. Kako je nesporno
prigovaraju da neki općiakt krši njihova prava ili slobode zajamčene Ustavom, čak i kad ne postoji pojedinačna mjera za njegovu provedbu. Međutim, u tom ... razloga što osporena odluka, kao ni predmetni općiakt, ne djeluju na pravnu sferu podnositelja neposredno niti imperativno. Posebno je potrebno napomenuti kako općiakt, čija ocjena zakonitosti se u konkretnom slučaju zahtijevala, nema opći ni obvezatni utjecaj koji bi djelovao prema svima. Svoj utjecaj na ... . i 49/02. - pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), u vezi s postupkom ocjene zakonitosti općegakta okončanog rješenjem Visokog upravnog
o pravima, obvezama ili pravnim interesima fizičke ili pravne osobe ili drugih stranaka neposredno primjenjujući zakone, druge propise i općeakte kojima se ... upravljanja i korištenja športskih građevina u vlasništvu Grada Zagreba predstavlja općiakt na temelju kojeg je donesen pojedinačni akt odnosno Zaključak ... (...) ako utvrdi: 1. da akt koji se zahtjevom osporava nije općiakt, 2. da je akt koji se zahtjevom osporava propis kojeg je za ocjenu zakonitosti u ... , 5.da je zahtjev nepravodoban. (...) Odlučivanje o zakonitosti općegakta Članak 86. (1) O zakonitosti općegakta Visoki upravni sud odlučuje na javnoj
. ocjena zakonitosti općihakata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu u nadležnosti je Visokog upravnog suda Republike Hrvatske. Članak 3. ZUS-a glasi: "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje ... 125. alineje 2. Ustava ne smatraju se eksterni i interni općiakti koje donose tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, druge pravne
tekstu: Visoki upravni sud). Članak 3. ZUS-a glasi: "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 2. o zakonitosti općihakata, (...)" Za određenje općegakta ZUS prihvaća kao temeljno mjerilo donositelja akta (tzv. normu ... 125. alineje 2. Ustava ne smatraju se eksterni i interni općiakti koje donose tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, druge pravne
i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12 ... Hrvatske utvrđenih u članku 3. Ustava. "Drugim propisima" u smislu članka 125. alineje 2. Ustava ne smatraju se eksterni i interni općiakti koje donose ... ., 49/02. - pročišćeni tekst). Drugim riječima, ako u postupku utvrdi da zakon na kojemu se temelji općiakt iz članka 3. stavka 2. ZUS-a, odnosno njegova ... i za druge propise (ako u postupku utvrdi da drugi propis na kojemu se temelji općiakt iz članka 3. stavka 2. ZUS-a, odnosno njegova mjerodavna odredba, nije
javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki ... propisima' u smislu članka 125. alineje 2. Ustava ne smatraju se eksterni i interni općiakti koje donose tijela jedinica lokalne i područne (regionalne ... propisima' u smislu članka 125. alineje 2. Ustava ne smatraju eksterni i interni općiakti koje donose tijela jedinica lokalne i područne (regionalne ... . siječnja 2012. ocjena zakonitosti općihakata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu u nadležnosti je Visokog upravnog
upravnog spora je i ocjena zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći ... ' broj 99/99., 29/02., 49/02. - pročišćeni tekst). Drugim riječima, ako u postupku utvrdi da zakon na kojemu se temelji općiakt iz članka 3. stavka 2. ZUS ... Ustavom. Istovjetno pravilo važi i za druge propise (ako u postupku utvrdi da drugi propis na kojemu se temelji općiakt iz članka 3. stavka 2. ZUS-a ... odredbe, sa zakonom i Ustavom). Iznimka od pravila da se 'drugim propisima' u smislu članka 125. alineje 2. Ustava ne smatraju eksterni i interni općiakti
) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općegakta jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave... (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12 ... ' broj 99/99., 29/02., 49/02. - pročišćeni tekst). Drugim riječima, ako u postupku utvrdi da zakon na kojemu se temelji općiakt iz članka 3. stavka 2. ZUS ... Ustavom. Istovjetno pravilo važi i za druge propise (ako u postupku utvrdi da drugi propis na kojemu se temelji općiakt iz članka 3. stavka 2. ZUS-a ... odredbe, sa zakonom i Ustavom). Iznimka od pravila da se 'drugim propisima' u smislu članka 125. alineje 2. Ustava ne smatraju eksterni i interni općiakti
, štandova, pokretnih naprava i dr. ('Službeni glasnik Grada Splita' 53/13 i dr.)", koja je i po pravnom shvaćanju tog suda nedvojbeno općiakt i u vrijeme ... je mogućnost da na dan donošenja odluke VUS-a po Obavijesti navedeni općiakt više neće biti na snazi, međutim, kako je isti još uvijek na snazi, VUS ... dužan je preispitati akte u roku od godine dana od prestanka važenja. Međutim, neovisno o navedenom, općiakt je i dalje na snazi, a kojeg VUS nije preispitao. (...) Dakle, obraćajući se VUS-u, podnositelj Obavijesti je smatrao, upravo zbog bojazni da gore navedeni općiakt neće više biti na snazi, da
propisuje: Predstavničko tijelo općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge općeakte, u skladu sa svojim statutom. Prije nego što stupi na snagu općiakt obavezno se objavljuje u službenom glasilu jedinice. Ako općina i grad nema svoje službeno glasilo, općiakt općine i grada objavljuje se u službenom glasilu županije. Općiakt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave. Općiakt ne može imati povratno djelovanje. Sukladno navedenom, u članku 3. osporene
skladu sa zakonom. Članak 73. ZOLS-a propisuje: Predstavničko tijelo općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge općeakte, u skladu sa svojim statutom. Prije nego što stupi na snagu općiakt obavezno se objavljuje u službenom glasilu jedinice. Ako općina i grad nema svoje službeno glasilo, općiakt općine i grada objavljuje se u službenom glasilu županije. Općiakt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave. Općiakt ne može imati povratno djelovanje
sporovima ('Narodne novine', broj 20/10, 143/12, 152/14, dalje: ZUS) propisano je da o zakonitosti općegakta Visoki upravni sud odlučuje na javnoj sjednici te da će sud presudom ukinuti općiakt, ili pojedine njegove odredbe, ako utvrdi da nije suglasan sa zakonom ili statutom javnopravnog tijela, s time ... upravni sud odlučuje na javnoj sjednici, te da će sud presudom ukinuti općiakt, ili pojedine njegove odredbe, ako utvrdi da nije suglasan sa zakonom ili ... pitanje djelovanja presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske kojom je općiakt ukinut a nije razmotrio utjecaj nezakonitosti općegakta na
daljnjem tekstu: ZUS:20/10-143/12), budući da je utvrđeno da osporeni Pravilnik nije općiakt. Naime, Visoki upravni sud je utvrdio da je osporeni Pravilnik ... jedinice lokalne samouprave nema zakonskog ovlaštenja za donošenje općegakta (budući da predstavnička tijela općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donose općeakte u skladu sa statutom), to Visoki upravni sud zaključuje da osporeni Pravilnik nije općiakt, slijedom čega odbacuje zahtjev ... ) samoupravi propisano je da predstavničko tijelo općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge općeakte u skladu sa svojim
. i 152/14.; u daljnjem tekstu: ZUS). Podnositelj je nadalje tvrdio da "osporeni akt ne predstavlja 'klasičan' općiakt", a u odnosu na spornu zonu Borova ... tog suda kojima su ex offo na temelju članka 83. stavka 2. ZUS-a osporeni općiakti ukidani i kad nisu bile ispunjene pretpostavke iz članka 83. stavka ... tužbe u postupku pred Visokim upravnim sudom tvrdi da je određenim općimaktom, o čijoj je navodnoj nezakonitosti obavijestio potonji sud, došlo do ... je značaja tumačenje koje je o tom pitanju u odluci o nepokretanju postupka dao Visoki upravni sud. Naime, pitanje proizvodi li neki općiakt de facto
. (...) Odlučivanje o zakonitosti općegakta Članak 86. (1) O zakonitosti općegakta Visoki upravni sud odlučuje na javnoj sjednici. (...) (3) Sud će presudom ukinuti općiakt, ili pojedine njegove odredbe, ako utvrdi da nije suglasan sa zakonom ili statutom javnopravnog tijela. (4) Ukinuti općiakt prestaje važiti ... pojedinačnom odlukom javnopravnog tijela koja se temelji na općemaktu došlo do povrede njihova prava ili pravnog interesa i - kada sam utvrdi da je određeni ... /14) ne može biti opravdanje da se ocjena zakonitosti općihakata veže isključivo uz one općeakte na temelju kojih se može provoditi upravni postupak
spora je i ocjena zakonitosti općegakta ... pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Mjerodavni dio članka 12. stavka 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 2. o zakonitosti općihakata, (...)" Za određenje općegakta ZUS prihvaća kao temeljno mjerilo donositelja akta (tzv. normu o nadležnosti). 4. Ustavni sud naveo je u rješenju broj: U-II-5157/2005 i dr. od ... novine" broj 20/10.; u daljnjem tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012., ocjena zakonitosti općihakata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja
zakonitosti općegakta jedinice lokalne i područne (regionalna) samouprave, pravne osobe koja ima javne ovlasti i pravne osobe koja obavlja javnu službu (opći ... tijelo jedinice lokalne samouprave u okviru svog samoupravnog djelokruga, a koja Odluka, kao i izmjena te Odluke predstavlja općiakt, odnosno iste ne ... objekti Split, klasa: 620-01/07-01/158, urbroj: 2181/01-11-09-11 od 10. ožujka 2009., koju je donijelo Gradsko vijeće Grada Splita nije općiakt jedinice ... za koji je nadležan Upravni sud u Splitu. (...) Uvidom u sadržaj akta te sadržaj tužbe utvrdit će se kako tužitelji ne osporavaju općiakt. Naime, Odluka
. i 21/14.; u daljnjem tekstu: Odluka). 1.1. Ustavni sud utvrđuje da je osporena Odluka po svojoj pravnoj naravi općiakt kojeg je donijelo nadležno tijelo ... 2012. ocjena zakonitosti općihakata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu u nadležnosti je Visokog upravnog suda Republike Hrvatske. Članak 3. ZUS-a glasi: "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud
je trebalo provesti postupak ocjene zakonitosti osporenih odluka ministra zdravstva. Dodatno pojašnjava: "Osim što se radi općemaktu, ti općiakti ... Pravilniku sasvim je jasno da te odluke predstavljaju općiakt, za koji mora postojati mogućnost i postupka ocjene zakonitosti. (...) Ovdje je riječ o općim ... ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12 ... 3. Ustava. 'Drugim propisima' u smislu članka 125. alineje 2. Ustava ne smatraju se eksterni i interni općiakti koje donose tijela jedinica lokalne
tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012. ocjena zakonitosti općihakata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu u nadležnosti je Visokog upravnog suda Republike Hrvatske. Članak 3. ZUS-a glasi: "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 3. o zakonitosti općihakata, (...)" Za određenje općegakta ZUS prihvaća kao temeljno mjerilo donositelja akta
i ocjena zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 3. o zakonitosti općihakata, (...)" Za određenje općegakta ZUS prihvaća kao temeljno mjerilo donositelja akta (tzv. normu o nadležnosti). 4.Ustavni sud je u rješenju broj: U-II-5157/2005 i dr. od 5. ožujka 2012. ("Narodne ... novine" broj 20/10., u daljnjem tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012. ocjena zakonitosti općihakata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja
utvrđuje da je osporena Odluka po svojoj pravnoj naravi općiakt kojega donosi nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave (vidi, npr., odluku i rješenje ... : "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 3. o zakonitosti općih ... na snagu Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine" broj 20/10., u daljnjem tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012. ocjena zakonitosti općihakata pravne
3. ZUS-a glasi: 'Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe ... onemogućuje daljnju primjenu spornog općegakta. Samim time se, ubuduće, na posredan način štite subjektivna prava koja proizlaze iz (pravnih) odnosa uređenih ... zajedničkim interesom ako je pojedinačnom odlukom javnopravnog tijela koja se temelji na općemaktu došlo do povrede njihova prava ili pravnog interesa i - kada ... sljedeća stajališta: "19. (...) Kada podnositelj ustavne tužbe u postupku pred Visokim upravnim sudom tvrdi da je određenim općimaktom, o čijoj je navodnoj
(regionalne) samouprave, pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." "Rok za podnošenje tužbe ... je za ocjenu zakonitosti općihakata jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave nadležan Visoki upravni sud Republike Hrvartske, u konkretnom ... općihakata kojima bi došlo do povrede prava predlagatelja. Stoga, u odnosu na predlagatelja zakonski rok od 30 dana od dana dostave pojedinačne odluke temeljene na pobijanom općemaktu nikada nije niti započeo teči, a samim time i pravo na pokretanje postupka nikada nije niti nastalo. Dakle, u odnosu na
PRAVO 6. Članak 86. stavci 3. i 4. ZUS-a glasi: "Odlučivanje o zakonitosti općegakta Članak 86. (...) (3) Sud će presudom ukinuti općiakt, ili pojedine njegove odredbe, ako utvrdi da nije suglasan sa zakonom ili statutom javnopravnog tijela. (4) Ukinuti općiakt prestaje važiti, odnosno ukinute odredbe ... zakonitosti općegakta pokrenutog od strane podnositeljice, Društva ljubitelja prirode iz Dubrovnika, Udruge primijenjenih umjetnika Konavala iz Čilipa i Eko ... uz sljedeće obrazloženje: "Prema ocjeni ovoga Suda, izmjena općihakata jedinica od strane Povjerenika Vlade moguća je samo iznimno i to ukoliko se
: Predstavničko tijelo općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge općeakte, u skladu sa svojim statutom. Prije nego što stupi na snagu općiakt obavezno se objavljuje u službenom glasilu jedinice. Ako općina i grad nema svoje službeno glasilo, općiakt općine i grada objavljuje se u službenom glasilu županije. Općiakt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave. Općiakt ne može imati povratno djelovanje. Osporena Odluka donesena je na sjednici Gradskog vijeća Grada Paga
spora je i ocjena zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 3. o zakonitosti općihakata, (...)" Za određenje općegakta ZUS ... sporovima ("Narodne novine" broj 20/10.; u daljnjem tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012. ocjena zakonitosti općihakata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne ... se eksterni općenormativni i pravno obvezujući akt koji je donijelo tijelo državne vlasti radi uređenja pojedinih pitanja, izvršenja i/ili provedbe
upravnog spora je i ocjena zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12. stavak 3. točka 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 3. o zakonitosti općihakata, (...)" Za određenje općegakta ZUS prihvaća kao ... . Stupanjem na snagu Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine" broj 20/10.; u daljnjem tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012., ocjena zakonitosti općihakata pravne ... i pravnoobvezujući akt, koji je donijelo nadležno tijelo državne vlasti radi provedbe zakona ili drugog propisa više pravne snage, a koji uređuje odnose na općenit
odluku javnopravnog tijela koja se temelji na osporenom općemaktu, već samo navedeni osporeni općiakt." III. PRIGOVORI PODNOSITELJA 6. U ustavnoj tužbi ... odluke. Podnositeljima nije povrijeđeno, niti je osporenim rješenjem koje se odnosi na općiakt moglo biti povrijeđeno ustavno pravo zajamčeno člankom 18 ... sudjelovati u takvim procesima i u odnosu na koje je sporna Odluka općiakt. Oni su osobe u čija prava se spornom Odlukom izravno zadire i stoga je u odnosu na ... način da dostave pojedinačnu odluku javnopravnog tijela donesenu na temelju općegakta čiju zakonitost osporavaju te dokaz da je zahtjev podnesen u roku
Republike Hrvatske. U obrazloženju tog rješenja navedeno je u bitnome: "Odluka Senata Sveučilišta je po svojoj naravi općiakt, a ne pojedinačna odluka ... ) protiv koje nije dopušteno izjaviti redoviti pravni lijek. U konkretnom slučaju radi se o Odluci Senata Sveučilišta koja je po svojoj naravi općiakt, a ne ... rješava o pravima obvezama ili pravnom interesu fizičke ili pravne osobe ili drugih stranaka neposredno primjenjujući zakone druge propise i općeakte ... istom ne dira neposredno u pravni interes zaposlenika Sveučilišta. Odluka Senata Sveučilišta je po svojoj naravi općiakt, a ne pojedinačna odluka
: "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 2. o zakonitosti općihakata, (...)" Za određenje općeg ... I. Pravilniku općiakt, kojim se uređuju nazivi radnih mjesta s koeficijentima složenosti poslova u Hrvatskom zavodu za zapošljavanje (javnoj ustanovi s javnim ... ., 94/16., 29/17. i 110/21.; u daljnjem tekstu: ZUS:20/10-110/21) ocjena zakonitosti općihakata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja
zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12. stavak 3. točka 2. ZUS-a:20/10-110/21 glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 2. o zakonitosti općihakata, (...)" Za određenje općegakta ZUS:20/10-110/21 prihvaća kao temeljno ... broj: U-I-2753/2012 i dr., 29/17. i 110/21.; u daljnjem tekstu: ZUS:20/10-110/21) ocjena zakonitosti općihakata pravne osobe koja obavlja javnu službu u ... i pravnoobvezujući akt, koji je donijelo nadležno tijelo državne vlasti radi provedbe zakona ili drugog propisa više pravne snage, a koji uređuje odnose na općenit
. i članak 83. ZUS-a) zaštita objektivne zakonitosti (učvršćenje načela zakonitosti). Presuda kojom se ukida općiakt onemogućuje njegovu daljnju primjenu. Samim time se, ubuduće, na posredan način štite subjektivna prava koja proizlaze iz (pravnih) odnosa uređenih općimaktom. U konkretnom predmetu zadaća je ... Visokog upravnog suda ocjenjuje ustavnopravno neprihvatljivim. Prema ocjeni Ustavnoga suda, iako je sporna Odluka formalno općiakt, očito je da takav akt ... suda RH i 29/17., dalje: ZUS), Sud je zakonitost općegakta ispitao po službenoj dužnosti na temelju ovlaštenja propisanog člankom 83. stavkom 2. ZUS-a
.; u daljnjem tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012. ocjena zakonitosti općihakata pravne osobe koja obavlja javnu službu u nadležnosti je Visokog upravnog suda Republike Hrvatske. Članak 3. stavak 2. ZUS-a glasi: "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općegakta ..., pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Članak 12. stavak 3. točka 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 3. o zakonitosti općihakata, (...)" Za određenje općegakta ZUS prihvaća kao temeljno mjerilo donositelja akta (tzv. normu o nadležnosti). 6. Ustavni sud naveo je u
koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: općiakt)." Mjerodavni dio članka 12. stavka 3. ZUS-a/24 glasi ... uređenim javnim parkiralištima s naplatom Grada Zagreba ("Službeni glasnik Grada Zagreba" broj 34/24.; u daljnjem tekstu: Opći uvjeti), - Zaključka o popisu ... holding d.o.o. Zagreb, podružnica Zagrebparking; u daljnjem tekstu: Cjenik). 1.1. Opće uvjete, uz prethodnu suglasnosti Gradske skupštine Grada Zagreba, a ... /10) 1. siječnja 2012., ocjena zakonitosti općihakata jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravnih osoba koje imaju javne ovlasti
) samouprave, pravne osobe koje imaju javne ovlasti i pravne osobe koja obavlja javnu službu (... općiakt). Odluku o visini tarifnih stavki u tarifnom sustavu ... toga što je, kako je ocijenjeno, spornu Odluku (čiju je ocjenu zakonitosti podnositelj zahtijevao) donijela Vlada, pa navedena Odluka nije općiakt u ... upravnom sudu. Upravni sud u Zagrebu ocijenio je da sporna Odluka nema značaj upravnog akta već općegakta. U tom je smislu Upravni sud u Zagrebu u ... stavki za energetske subjekte, nemaju značaj upravnog akta čija bi kontrola zakonitosti bila usmjerena na upravni spor, već imaju karakter općegakta
) samouprave, pravne osobe koje imaju javne ovlasti i pravne osobe koja obavlja javnu službu (... općiakt). Odluku o visini tarifnih stavki u tarifnom sustavu ... ocijenjeno, spornu Odluku (čiju je ocjenu zakonitosti podnositelj zahtijevao) donijela Vlada, pa navedena Odluka nije općiakt u skladu s člankom 3. stavkom 2 ... sud u Zagrebu ocijenio je da sporna Odluka nema značaj upravnog akta, već općegakta. U tom je smislu Upravni sud u Zagrebu u obrazloženju rješenja ... subjekte, nemaju značaj upravnog akta čija bi kontrola zakonitosti bila usmjerena na upravni spor, već imaju karakter općegakta. Odredbom članka 83. stavak
odluke kojom je javnopravno tijelo odlučilo o pravu, obvezi ili pravnom interesu stranke u upravnoj stvari (upravni akt) protiv koje nije dopušteno izjaviti redoviti pravni lijek, (...)" Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 2. o zakonitosti općihakata, (...)" Za određenje općegakta ZUS prihvaća kao temeljno mjerilo donositelja akta (tzv. normu o nadležnosti). 5. Ustavni sud je u rješenju broj: U ... aktopćiakt jedinice lokalne samouprave, te da nije drugi propis u smislu članka 125. alineje 2. Ustava. U tom se smislu upućuje na stajalište Ustavnog