Poredano po:

Broj dokumenata: 15629 Traženi izraz: "opći akt"

1
Ocjena zakonitosti općeg akta; 13.10.2016 · Upravni sud RH

„Kako se, dakle, u konkretnom slučaju sadržajno radi o zahtjevu za ocjenu zakonitosti općeg akta, o kojem je, sukladno članku 83. Zakona o upravnim sporovima, nadležan odlučivati isključivo Visoki upravni sud Republike Hrvatske, to je prvostupanjski sud bio dužan oglasiti se nenadležnim za odlučivanje u predmetnoj stvari te zahtjev ustupiti na rješavanje ovom Sudu, a što je propustio učiniti, čemu tužitelj osnovano prigovara u žalbi“.

2
Prestanak važenja općeg akta; 16.12.2016 · Županijski sudovi u RH

„Točno je, kako to tužitelj navodi u žalbi, da u smislu odredbe čl. 86. st. 4. ZUS-a ukinuti opći akt prestaje važiti danom objave presude Visokog ... Ustavu RH, prisilnim propisima ili moralu društva, a na ništetnost u smislu odredbe čl. 327. st. 1. ZOO sud pazi po službenoj dužnosti i na nju se može pozivati svaka zainteresirana osoba. Kako je opći akt temeljem kojeg je sklopljen ugovor o korištenju javnog parkirališta nezakonit od trenutka donošenja zbog protivnosti prisilnom propisu, ugovor sklopljen temeljem takvog nezakonitog općeg akta je ništetan, sukladno odredbi čl. 322 st. 1. ZOO, a

3
Posljedice ukidanja odredaba općeg akta; 3.11.2021 · Županijski sudovi u RH

„Vezano uz pravne učinke ukinutog čl. 3. toč. 3.3. i toč. 3.4. Odluke presudom Visokog upravnog suda Republike Hrvatske valja istači da ukinute odredbe općeg akta prestaju važiti danom objave presude u Narodnim novinama sukladno čl. 86. st. 4. Zakona o upravnim sporovima (Narodne novine br. 20/10 ... novine br. 87/15). No, kako su ukinute odredbe općeg akta bile protivne zakonu i prije njihovog ukidanja, to nezakonitost općeg akta ne nastupa od njegova ukidanja (ili objave) nego postoji ex tunc, pa nezakonit akt ne može proizvoditi pravne učinke niti obvezivati u situacijama koje su nastale prije formalne

4
Ukidanje općeg akta jedinice lokalne i regionalne samouprave; 6.7.2017 · Županijski sudovi u RH

„Ovaj sud je u sličnim slučajevima (primjerice u presudama br. Gž-2416/16-2 od 16. prosinca 2016. i Gž-2385/16-2 od 7. prosinca 2016.) zauzeo pravno stajalište da u slučaju ukidanja općeg akta jedinice lokalne i regionalne samouprave od strane Visokog upravnog suda RH odlukom objavljenom u Službenom glasilu, iz razloga njegove nezakonitosti od trenutka donošenja (jer nije poštivana odredba čl. 5. st. 1 toč. 6. Zakona o sigurnosti prometa na cestama) ta nezakonitost utječe i na pojedinačne ugovore sklopljene za vrijeme važenja te odluke. Dakle, odredbom čl. 322. st. 1. i čl. 327. st. 1. ZOO svaka zainteresirana

5
Nezakonitost općeg akta jedinice lokalne i regionalne samouprave; 9.3.2017 · Županijski sudovi u RH

„Ovaj sud je u sličnim slučajevima (primjerice, u presudama br. Gž-2416/16-2 od 16. prosinca 2016., te Gž-2385/16-2 od 7. prosinca 2016.) zauzeo pravno stajalište da u slučaju ukidanja općeg akta jedinice lokalne i regionalne samouprave, od strane Visokog upravnog suda RH, odlukom objavljenom u Službenom glasilu, iz razloga njegove nezakonitosti od trenutka donošenja (jer nije poštivana odredba čl. 5. st. 1 toč. 6 Zakona o sigurnosti prometa na cestama) ona (nezakonitost) utječe i na pojedinačne ugovore sklopljene za vrijeme važenja te odluke. Dakle, odredbom čl. 322. st. 1 i čl. 327. st. 1 ZOO

6
Prekid postupka zbog prethodnog pitanja- ocjena zakonitosti općeg akta; 16.7.2024 · Visoki trgovački sud RH

„ 6. Osnovano tuženik u žalbi navodi kako odluka Visokog upravnog suda Republike Hrvatske zbog koje je određen prekid ovog postupka ne predstavlja u suštini prethodno pitanje za ovaj postupak, budući da prema odredbi čl. 86. st. 4. Zakona o općim upravnim sporovima („Narodne novine“ broj: 20/10, 143/12, 152/14, 94/16, 29/17 i 110/21) ukinuti opći akt prestaje važiti danom objave presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske u Narodnim novinama. Prema tome, i ako predmetni opći akt bude ukinut, to neće biti od utjecaja na ovaj predmet jer se tužbeni zahtjev odnosi na razdoblje u kojem je bio na snazi...“

7
U-III/4066/2016; 2.11.2016 · Ustavni sud RH

je prvo utvrdio da osporeni Pravilnik o dopuni pravilnika predstavlja opći akt internog karaktera, odnosno unutarnje pravo uprave, koji podliježe ... snagu, opći akt obvezno objavljuje u službenom glasilu jedinice (stavak 2.), s tim da ako općina i grad nema svoje službeno glasilo, opći akt općine i grada objavljuje se u službenom glasilu županije (stavak 3.). Prema pak članku 73. stavku 4. citiranog Zakona, opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave, a iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave. Odredbom stavka 5. ovog

8
U-II/5157/2005; 5.3.2012 · Ustavni sud RH

zakonitosti općih akata tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i druge pravne osobe s javnim ovlastima. Zbog toga je Ustavni sud u svojoj ... ) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne ... " broj 99/99., 29/02., 49/02. - pročišćeni tekst). Drugim riječima, ako u postupku utvrdi da zakon na kojemu se temelji opći akt iz članka 3. stavka 2. ZUS ... Ustavom. Istovjetno pravilo važi i za druge propise (ako u postupku utvrdi da drugi propis na kojemu se temelji opći akt iz članka 3. stavka 2. ZUS-a

9
U-III/3778/2017; 28.2.2019 · Ustavni sud RH

utvrdi da akt koji se zahtjevom osporava nije opći akt. Opći akti su eksterni ili interni opći akti koje donose tijela jedinica lokalne ili područne ... sporovima te trebaju biti objavljeni u skladu sa zakonom. Eksterne opće akte jedinica lokalne samouprave donose njihova predstavnička tijela i njima uređuju ... ovlaštena donijeti. Stoga ovaj zaključak niti po svom sadržaju niti po donositelju ne predstavlja opći akt koji bi bio podložan ocjeni pred ovim Sudom." III ... odbacivanjem podnositeljevog zahtjeva u postupku ocjene zakonitosti općeg akta - zbog toga što je utvrđeno da osporeni akt nije opći akt - podnositelju

10
U-III/3779/2017; 28.2.2019 · Ustavni sud RH

zakonitosti i o tome obavijestiti podnositelja ako utvrdi da akt koji se zahtjevom osporava nije opći akt. Opći akti su eksterni ili interni opći akti koje ... smislu članka 3. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima te trebaju biti objavljeni u skladu sa zakonom. Eksterne opće akte jedinica lokalne samouprave ... Visokog upravnog suda da navedeni zaključak niti po donositelju niti po sadržaju ne predstavlja opći akt", te da je "upravo svojstvo općeg akta da se ... ustavnosudskom postupku Ustavni sud treba odgovoriti na pitanje je li odbacivanjem podnositeljevog zahtjeva u postupku ocjene zakonitosti općeg akta - zbog toga

11
U-I/848/2018; 26.2.2019 · Ustavni sud RH

o odlukama koje se temelje na istom općem aktu. Osoba A podnese zahtjev za ocjenu zakonitosti 3. siječnja. Visoki upravni sud 31. ožujka presudom ukine opći ... koja se temelji na nezakonitom općem aktu. Pri tomu je zanemario da ako opći akti djeluju erga omnes, onda i presude kojima se ti opći akti ukidaju ... općih akata, nego donositelj i tijela koja ga primjenjuju). Naprotiv, njihovo je legitimno očekivanje (obuhvaćeno pojmom vladavina prava) da opći akt jest zakonit. K tomu imaju pravo da se njihov slučaj riješi u skladu ne s općim aktom, nego s pravom. Drugo, neki subjekti i nisu mogli tražiti ocjenu

12
U-III/4035/2013; 26.1.2016 · Ustavni sud RH

suglasnosti ne mogu stupiti na pravnu snagu. Statuti, odnosno opći akti sastavnica ne smiju biti u suprotnost s ovim Statutom. Kako je nesporno da Senat ... suglasnosti Senata Sveučilišta. Odredbom članka 86. stavka 3. Zakona o upravnim sporovima propisano je da će sud presudom ukinuti opći akt, ili pojedine njegove ... . Objava ove presude temelji se na odredbi članka 86. stavka 4. Zakona o upravnim sporovima, prema kojoj odredbi ukinuti opći akt prestaje važiti, odnosno ... bez te suglasnosti ne mogu stupiti na pravnu snagu. Statut, odnosno opći akti sastavnica ne smiju biti u suprotnosti s ovim Statutom. Kako je nesporno

13
U-III/5451/2016; 21.1.2021 · Ustavni sud RH

prigovaraju da neki opći akt krši njihova prava ili slobode zajamčene Ustavom, čak i kad ne postoji pojedinačna mjera za njegovu provedbu. Međutim, u tom ... razloga što osporena odluka, kao ni predmetni opći akt, ne djeluju na pravnu sferu podnositelja neposredno niti imperativno. Posebno je potrebno napomenuti kako opći akt, čija ocjena zakonitosti se u konkretnom slučaju zahtijevala, nema opći ni obvezatni utjecaj koji bi djelovao prema svima. Svoj utjecaj na ... . i 49/02. - pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), u vezi s postupkom ocjene zakonitosti općeg akta okončanog rješenjem Visokog upravnog

14
U-III/1276/2015; 14.11.2019 · Ustavni sud RH

o pravima, obvezama ili pravnim interesima fizičke ili pravne osobe ili drugih stranaka neposredno primjenjujući zakone, druge propise i opće akte kojima se ... upravljanja i korištenja športskih građevina u vlasništvu Grada Zagreba predstavlja opći akt na temelju kojeg je donesen pojedinačni akt odnosno Zaključak ... (...) ako utvrdi: 1. da akt koji se zahtjevom osporava nije opći akt, 2. da je akt koji se zahtjevom osporava propis kojeg je za ocjenu zakonitosti u ... , 5.da je zahtjev nepravodoban. (...) Odlučivanje o zakonitosti općeg akta Članak 86. (1) O zakonitosti općeg akta Visoki upravni sud odlučuje na javnoj

15
U-II/4143/2012; 25.2.2014 · Ustavni sud RH

. ocjena zakonitosti općih akata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu u nadležnosti je Visokog upravnog suda Republike Hrvatske. Članak 3. ZUS-a glasi: "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje ... 125. alineje 2. Ustava ne smatraju se eksterni i interni opći akti koje donose tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, druge pravne

16
U-II/1957/2014; 20.5.2014 · Ustavni sud RH

tekstu: Visoki upravni sud). Članak 3. ZUS-a glasi: "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 2. o zakonitosti općih akata, (...)" Za određenje općeg akta ZUS prihvaća kao temeljno mjerilo donositelja akta (tzv. normu ... 125. alineje 2. Ustava ne smatraju se eksterni i interni opći akti koje donose tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, druge pravne

17
U-II/508/2012; 18.9.2012 · Ustavni sud RH

i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12 ... Hrvatske utvrđenih u članku 3. Ustava. "Drugim propisima" u smislu članka 125. alineje 2. Ustava ne smatraju se eksterni i interni opći akti koje donose ... ., 49/02. - pročišćeni tekst). Drugim riječima, ako u postupku utvrdi da zakon na kojemu se temelji opći akt iz članka 3. stavka 2. ZUS-a, odnosno njegova ... i za druge propise (ako u postupku utvrdi da drugi propis na kojemu se temelji opći akt iz članka 3. stavka 2. ZUS-a, odnosno njegova mjerodavna odredba, nije

18
U-II/3514/2013; 18.2.2014 · Ustavni sud RH

javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki ... propisima' u smislu članka 125. alineje 2. Ustava ne smatraju se eksterni i interni opći akti koje donose tijela jedinica lokalne i područne (regionalne ... propisima' u smislu članka 125. alineje 2. Ustava ne smatraju eksterni i interni opći akti koje donose tijela jedinica lokalne i područne (regionalne ... . siječnja 2012. ocjena zakonitosti općih akata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu u nadležnosti je Visokog upravnog

19
U-II/6610/2010; 18.3.2014 · Ustavni sud RH

upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći ... ' broj 99/99., 29/02., 49/02. - pročišćeni tekst). Drugim riječima, ako u postupku utvrdi da zakon na kojemu se temelji opći akt iz članka 3. stavka 2. ZUS ... Ustavom. Istovjetno pravilo važi i za druge propise (ako u postupku utvrdi da drugi propis na kojemu se temelji opći akt iz članka 3. stavka 2. ZUS-a ... odredbe, sa zakonom i Ustavom). Iznimka od pravila da se 'drugim propisima' u smislu članka 125. alineje 2. Ustava ne smatraju eksterni i interni opći akti

20
U-II/1586/2014; 9.4.2014 · Ustavni sud RH

) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave... (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12 ... ' broj 99/99., 29/02., 49/02. - pročišćeni tekst). Drugim riječima, ako u postupku utvrdi da zakon na kojemu se temelji opći akt iz članka 3. stavka 2. ZUS ... Ustavom. Istovjetno pravilo važi i za druge propise (ako u postupku utvrdi da drugi propis na kojemu se temelji opći akt iz članka 3. stavka 2. ZUS-a ... odredbe, sa zakonom i Ustavom). Iznimka od pravila da se 'drugim propisima' u smislu članka 125. alineje 2. Ustava ne smatraju eksterni i interni opći akti

21
U-III/6055/2020; 10.11.2022 · Ustavni sud RH

, štandova, pokretnih naprava i dr. ('Službeni glasnik Grada Splita' 53/13 i dr.)", koja je i po pravnom shvaćanju tog suda nedvojbeno opći akt i u vrijeme ... je mogućnost da na dan donošenja odluke VUS-a po Obavijesti navedeni opći akt više neće biti na snazi, međutim, kako je isti još uvijek na snazi, VUS ... dužan je preispitati akte u roku od godine dana od prestanka važenja. Međutim, neovisno o navedenom, opći akt je i dalje na snazi, a kojeg VUS nije preispitao. (...) Dakle, obraćajući se VUS-u, podnositelj Obavijesti je smatrao, upravo zbog bojazni da gore navedeni opći akt neće više biti na snazi, da

22
U-II/2995/2002; 22.2.2006 · Ustavni sud RH

propisuje: Predstavničko tijelo općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge opće akte, u skladu sa svojim statutom. Prije nego što stupi na snagu opći akt obavezno se objavljuje u službenom glasilu jedinice. Ako općina i grad nema svoje službeno glasilo, opći akt općine i grada objavljuje se u službenom glasilu županije. Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave. Opći akt ne može imati povratno djelovanje. Sukladno navedenom, u članku 3. osporene

23
U-II/2994/2002; 22.2.2006 · Ustavni sud RH

skladu sa zakonom. Članak 73. ZOLS-a propisuje: Predstavničko tijelo općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge opće akte, u skladu sa svojim statutom. Prije nego što stupi na snagu opći akt obavezno se objavljuje u službenom glasilu jedinice. Ako općina i grad nema svoje službeno glasilo, opći akt općine i grada objavljuje se u službenom glasilu županije. Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave. Opći akt ne može imati povratno djelovanje

24
U-III/1535/2018; 12.12.2019 · Ustavni sud RH

sporovima ('Narodne novine', broj 20/10, 143/12, 152/14, dalje: ZUS) propisano je da o zakonitosti općeg akta Visoki upravni sud odlučuje na javnoj sjednici te da će sud presudom ukinuti opći akt, ili pojedine njegove odredbe, ako utvrdi da nije suglasan sa zakonom ili statutom javnopravnog tijela, s time ... upravni sud odlučuje na javnoj sjednici, te da će sud presudom ukinuti opći akt, ili pojedine njegove odredbe, ako utvrdi da nije suglasan sa zakonom ili ... pitanje djelovanja presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske kojom je opći akt ukinut a nije razmotrio utjecaj nezakonitosti općeg akta na

25
U-III/4813/2013; 28.12.2017 · Ustavni sud RH

daljnjem tekstu: ZUS:20/10-143/12), budući da je utvrđeno da osporeni Pravilnik nije opći akt. Naime, Visoki upravni sud je utvrdio da je osporeni Pravilnik ... jedinice lokalne samouprave nema zakonskog ovlaštenja za donošenje općeg akta (budući da predstavnička tijela općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donose opće akte u skladu sa statutom), to Visoki upravni sud zaključuje da osporeni Pravilnik nije opći akt, slijedom čega odbacuje zahtjev ... ) samoupravi propisano je da predstavničko tijelo općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge opće akte u skladu sa svojim

26
U-III/5917/2016; 5.11.2019 · Ustavni sud RH

. i 152/14.; u daljnjem tekstu: ZUS). Podnositelj je nadalje tvrdio da "osporeni akt ne predstavlja 'klasičan' opći akt", a u odnosu na spornu zonu Borova ... tog suda kojima su ex offo na temelju članka 83. stavka 2. ZUS-a osporeni opći akti ukidani i kad nisu bile ispunjene pretpostavke iz članka 83. stavka ... tužbe u postupku pred Visokim upravnim sudom tvrdi da je određenim općim aktom, o čijoj je navodnoj nezakonitosti obavijestio potonji sud, došlo do ... je značaja tumačenje koje je o tom pitanju u odluci o nepokretanju postupka dao Visoki upravni sud. Naime, pitanje proizvodi li neki opći akt de facto

27
U-III/215/2016; 19.12.2017 · Ustavni sud RH

. (...) Odlučivanje o zakonitosti općeg akta Članak 86. (1) O zakonitosti općeg akta Visoki upravni sud odlučuje na javnoj sjednici. (...) (3) Sud će presudom ukinuti opći akt, ili pojedine njegove odredbe, ako utvrdi da nije suglasan sa zakonom ili statutom javnopravnog tijela. (4) Ukinuti opći akt prestaje važiti ... pojedinačnom odlukom javnopravnog tijela koja se temelji na općem aktu došlo do povrede njihova prava ili pravnog interesa i - kada sam utvrdi da je određeni ... /14) ne može biti opravdanje da se ocjena zakonitosti općih akata veže isključivo uz one opće akte na temelju kojih se može provoditi upravni postupak

28
U-II/3637/2022; 20.12.2022 · Ustavni sud RH

spora je i ocjena zakonitosti općeg akta ... pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Mjerodavni dio članka 12. stavka 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 2. o zakonitosti općih akata, (...)" Za određenje općeg akta ZUS prihvaća kao temeljno mjerilo donositelja akta (tzv. normu o nadležnosti). 4. Ustavni sud naveo je u rješenju broj: U-II-5157/2005 i dr. od ... novine" broj 20/10.; u daljnjem tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012., ocjena zakonitosti općih akata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja

29
U-III/987/2017; 6.5.2020 · Ustavni sud RH

zakonitosti općeg akta jedinice lokalne i područne (regionalna) samouprave, pravne osobe koja ima javne ovlasti i pravne osobe koja obavlja javnu službu (opći ... tijelo jedinice lokalne samouprave u okviru svog samoupravnog djelokruga, a koja Odluka, kao i izmjena te Odluke predstavlja opći akt, odnosno iste ne ... objekti Split, klasa: 620-01/07-01/158, urbroj: 2181/01-11-09-11 od 10. ožujka 2009., koju je donijelo Gradsko vijeće Grada Splita nije opći akt jedinice ... za koji je nadležan Upravni sud u Splitu. (...) Uvidom u sadržaj akta te sadržaj tužbe utvrdit će se kako tužitelji ne osporavaju opći akt. Naime, Odluka

30
U-II/4545/2013; 26.1.2016 · Ustavni sud RH

. i 21/14.; u daljnjem tekstu: Odluka). 1.1. Ustavni sud utvrđuje da je osporena Odluka po svojoj pravnoj naravi opći akt kojeg je donijelo nadležno tijelo ... 2012. ocjena zakonitosti općih akata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu u nadležnosti je Visokog upravnog suda Republike Hrvatske. Članak 3. ZUS-a glasi: "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud

31
U-III/1218/2022; 14.7.2022 · Ustavni sud RH

je trebalo provesti postupak ocjene zakonitosti osporenih odluka ministra zdravstva. Dodatno pojašnjava: "Osim što se radi općem aktu, ti opći akti ... Pravilniku sasvim je jasno da te odluke predstavljaju opći akt, za koji mora postojati mogućnost i postupka ocjene zakonitosti. (...) Ovdje je riječ o općim ... ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12 ... 3. Ustava. 'Drugim propisima' u smislu članka 125. alineje 2. Ustava ne smatraju se eksterni i interni opći akti koje donose tijela jedinica lokalne

32
U-II/1357/2012; 11.3.2014 · Ustavni sud RH

tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012. ocjena zakonitosti općih akata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu u nadležnosti je Visokog upravnog suda Republike Hrvatske. Članak 3. ZUS-a glasi: "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 3. o zakonitosti općih akata, (...)" Za određenje općeg akta ZUS prihvaća kao temeljno mjerilo donositelja akta

33
U-II/960/2012; 11.3.2014 · Ustavni sud RH

i ocjena zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 3. o zakonitosti općih akata, (...)" Za određenje općeg akta ZUS prihvaća kao temeljno mjerilo donositelja akta (tzv. normu o nadležnosti). 4.Ustavni sud je u rješenju broj: U-II-5157/2005 i dr. od 5. ožujka 2012. ("Narodne ... novine" broj 20/10., u daljnjem tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012. ocjena zakonitosti općih akata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja

34
U-II/4547/2013; 4.11.2014 · Ustavni sud RH

utvrđuje da je osporena Odluka po svojoj pravnoj naravi opći akt kojega donosi nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave (vidi, npr., odluku i rješenje ... : "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 3. o zakonitosti općih ... na snagu Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine" broj 20/10., u daljnjem tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012. ocjena zakonitosti općih akata pravne

35
U-III/2352/2019; 26.10.2021 · Ustavni sud RH

3. ZUS-a glasi: 'Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe ... onemogućuje daljnju primjenu spornog općeg akta. Samim time se, ubuduće, na posredan način štite subjektivna prava koja proizlaze iz (pravnih) odnosa uređenih ... zajedničkim interesom ako je pojedinačnom odlukom javnopravnog tijela koja se temelji na općem aktu došlo do povrede njihova prava ili pravnog interesa i - kada ... sljedeća stajališta: "19. (...) Kada podnositelj ustavne tužbe u postupku pred Visokim upravnim sudom tvrdi da je određenim općim aktom, o čijoj je navodnoj

36
U-II/1976/2016; 18.6.2019 · Ustavni sud RH

(regionalne) samouprave, pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." "Rok za podnošenje tužbe ... je za ocjenu zakonitosti općih akata jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave nadležan Visoki upravni sud Republike Hrvartske, u konkretnom ... općih akata kojima bi došlo do povrede prava predlagatelja. Stoga, u odnosu na predlagatelja zakonski rok od 30 dana od dana dostave pojedinačne odluke temeljene na pobijanom općem aktu nikada nije niti započeo teči, a samim time i pravo na pokretanje postupka nikada nije niti nastalo. Dakle, u odnosu na

37
U-III/332/2015; 10.5.2018 · Ustavni sud RH

PRAVO 6. Članak 86. stavci 3. i 4. ZUS-a glasi: "Odlučivanje o zakonitosti općeg akta Članak 86. (...) (3) Sud će presudom ukinuti opći akt, ili pojedine njegove odredbe, ako utvrdi da nije suglasan sa zakonom ili statutom javnopravnog tijela. (4) Ukinuti opći akt prestaje važiti, odnosno ukinute odredbe ... zakonitosti općeg akta pokrenutog od strane podnositeljice, Društva ljubitelja prirode iz Dubrovnika, Udruge primijenjenih umjetnika Konavala iz Čilipa i Eko ... uz sljedeće obrazloženje: "Prema ocjeni ovoga Suda, izmjena općih akata jedinica od strane Povjerenika Vlade moguća je samo iznimno i to ukoliko se

38
U-II/753/2005; 13.7.2005 · Ustavni sud RH

: Predstavničko tijelo općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge opće akte, u skladu sa svojim statutom. Prije nego što stupi na snagu opći akt obavezno se objavljuje u službenom glasilu jedinice. Ako općina i grad nema svoje službeno glasilo, opći akt općine i grada objavljuje se u službenom glasilu županije. Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave. Opći akt ne može imati povratno djelovanje. Osporena Odluka donesena je na sjednici Gradskog vijeća Grada Paga

39
U-II/3304/2018; 30.10.2018 · Ustavni sud RH

spora je i ocjena zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 3. o zakonitosti općih akata, (...)" Za određenje općeg akta ZUS ... sporovima ("Narodne novine" broj 20/10.; u daljnjem tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012. ocjena zakonitosti općih akata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne ... se eksterni općenormativni i pravno obvezujući akt koji je donijelo tijelo državne vlasti radi uređenja pojedinih pitanja, izvršenja i/ili provedbe

40
U-II/805/2019; 19.3.2019 · Ustavni sud RH

upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12. stavak 3. točka 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 3. o zakonitosti općih akata, (...)" Za određenje općeg akta ZUS prihvaća kao ... . Stupanjem na snagu Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine" broj 20/10.; u daljnjem tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012., ocjena zakonitosti općih akata pravne ... i pravnoobvezujući akt, koji je donijelo nadležno tijelo državne vlasti radi provedbe zakona ili drugog propisa više pravne snage, a koji uređuje odnose na općenit

41
U-III/3811/2015; 26.2.2019 · Ustavni sud RH

odluku javnopravnog tijela koja se temelji na osporenom općem aktu, već samo navedeni osporeni opći akt." III. PRIGOVORI PODNOSITELJA 6. U ustavnoj tužbi ... odluke. Podnositeljima nije povrijeđeno, niti je osporenim rješenjem koje se odnosi na opći akt moglo biti povrijeđeno ustavno pravo zajamčeno člankom 18 ... sudjelovati u takvim procesima i u odnosu na koje je sporna Odluka opći akt. Oni su osobe u čija prava se spornom Odlukom izravno zadire i stoga je u odnosu na ... način da dostave pojedinačnu odluku javnopravnog tijela donesenu na temelju općeg akta čiju zakonitost osporavaju te dokaz da je zahtjev podnesen u roku

42
U-III/3874/2021; 29.5.2024 · Ustavni sud RH

Republike Hrvatske. U obrazloženju tog rješenja navedeno je u bitnome: "Odluka Senata Sveučilišta je po svojoj naravi opći akt, a ne pojedinačna odluka ... ) protiv koje nije dopušteno izjaviti redoviti pravni lijek. U konkretnom slučaju radi se o Odluci Senata Sveučilišta koja je po svojoj naravi opći akt, a ne ... rješava o pravima obvezama ili pravnom interesu fizičke ili pravne osobe ili drugih stranaka neposredno primjenjujući zakone druge propise i opće akte ... istom ne dira neposredno u pravni interes zaposlenika Sveučilišta. Odluka Senata Sveučilišta je po svojoj naravi opći akt, a ne pojedinačna odluka

43
U-II/6830/2022; 7.3.2023 · Ustavni sud RH

: "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 2. o zakonitosti općih akata, (...)" Za određenje općeg ... I. Pravilniku opći akt, kojim se uređuju nazivi radnih mjesta s koeficijentima složenosti poslova u Hrvatskom zavodu za zapošljavanje (javnoj ustanovi s javnim ... ., 94/16., 29/17. i 110/21.; u daljnjem tekstu: ZUS:20/10-110/21) ocjena zakonitosti općih akata pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja

44
U-II/2494/2023; 27.6.2023 · Ustavni sud RH

zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12. stavak 3. točka 2. ZUS-a:20/10-110/21 glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 2. o zakonitosti općih akata, (...)" Za određenje općeg akta ZUS:20/10-110/21 prihvaća kao temeljno ... broj: U-I-2753/2012 i dr., 29/17. i 110/21.; u daljnjem tekstu: ZUS:20/10-110/21) ocjena zakonitosti općih akata pravne osobe koja obavlja javnu službu u ... i pravnoobvezujući akt, koji je donijelo nadležno tijelo državne vlasti radi provedbe zakona ili drugog propisa više pravne snage, a koji uređuje odnose na općenit

45
U-III/837/2021; 3.12.2024 · Ustavni sud RH

. i članak 83. ZUS-a) zaštita objektivne zakonitosti (učvršćenje načela zakonitosti). Presuda kojom se ukida opći akt onemogućuje njegovu daljnju primjenu. Samim time se, ubuduće, na posredan način štite subjektivna prava koja proizlaze iz (pravnih) odnosa uređenih općim aktom. U konkretnom predmetu zadaća je ... Visokog upravnog suda ocjenjuje ustavnopravno neprihvatljivim. Prema ocjeni Ustavnoga suda, iako je sporna Odluka formalno opći akt, očito je da takav akt ... suda RH i 29/17., dalje: ZUS), Sud je zakonitost općeg akta ispitao po službenoj dužnosti na temelju ovlaštenja propisanog člankom 83. stavkom 2. ZUS-a

46
U-II/1229/2019; 9.4.2019 · Ustavni sud RH

.; u daljnjem tekstu: ZUS) 1. siječnja 2012. ocjena zakonitosti općih akata pravne osobe koja obavlja javnu službu u nadležnosti je Visokog upravnog suda Republike Hrvatske. Članak 3. stavak 2. ZUS-a glasi: "Članak 3. (...) (2) Predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta ..., pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Članak 12. stavak 3. točka 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 3. o zakonitosti općih akata, (...)" Za određenje općeg akta ZUS prihvaća kao temeljno mjerilo donositelja akta (tzv. normu o nadležnosti). 6. Ustavni sud naveo je u

47
U-II/4714/2024; 11.3.2025 · Ustavni sud RH

koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu (u daljnjem tekstu: opći akt)." Mjerodavni dio članka 12. stavka 3. ZUS-a/24 glasi ... uređenim javnim parkiralištima s naplatom Grada Zagreba ("Službeni glasnik Grada Zagreba" broj 34/24.; u daljnjem tekstu: Opći uvjeti), - Zaključka o popisu ... holding d.o.o. Zagreb, podružnica Zagrebparking; u daljnjem tekstu: Cjenik). 1.1. Opće uvjete, uz prethodnu suglasnosti Gradske skupštine Grada Zagreba, a ... /10) 1. siječnja 2012., ocjena zakonitosti općih akata jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravnih osoba koje imaju javne ovlasti

48
U-III/5406/2013; 14.11.2023 · Ustavni sud RH

) samouprave, pravne osobe koje imaju javne ovlasti i pravne osobe koja obavlja javnu službu (... opći akt). Odluku o visini tarifnih stavki u tarifnom sustavu ... toga što je, kako je ocijenjeno, spornu Odluku (čiju je ocjenu zakonitosti podnositelj zahtijevao) donijela Vlada, pa navedena Odluka nije opći akt u ... upravnom sudu. Upravni sud u Zagrebu ocijenio je da sporna Odluka nema značaj upravnog akta već općeg akta. U tom je smislu Upravni sud u Zagrebu u ... stavki za energetske subjekte, nemaju značaj upravnog akta čija bi kontrola zakonitosti bila usmjerena na upravni spor, već imaju karakter općeg akta

49
U-III/5407/2013; 14.11.2023 · Ustavni sud RH

) samouprave, pravne osobe koje imaju javne ovlasti i pravne osobe koja obavlja javnu službu (... opći akt). Odluku o visini tarifnih stavki u tarifnom sustavu ... ocijenjeno, spornu Odluku (čiju je ocjenu zakonitosti podnositelj zahtijevao) donijela Vlada, pa navedena Odluka nije opći akt u skladu s člankom 3. stavkom 2 ... sud u Zagrebu ocijenio je da sporna Odluka nema značaj upravnog akta, već općeg akta. U tom je smislu Upravni sud u Zagrebu u obrazloženju rješenja ... subjekte, nemaju značaj upravnog akta čija bi kontrola zakonitosti bila usmjerena na upravni spor, već imaju karakter općeg akta. Odredbom članka 83. stavak

50
U-II/3839/2017; 21.11.2017 · Ustavni sud RH

odluke kojom je javnopravno tijelo odlučilo o pravu, obvezi ili pravnom interesu stranke u upravnoj stvari (upravni akt) protiv koje nije dopušteno izjaviti redoviti pravni lijek, (...)" Članak 12. stavak 3. ZUS-a glasi: "Članak 12. (...) (3) Visoki upravni sud odlučuje: (...) 2. o zakonitosti općih akata, (...)" Za određenje općeg akta ZUS prihvaća kao temeljno mjerilo donositelja akta (tzv. normu o nadležnosti). 5. Ustavni sud je u rješenju broj: U ... akt opći akt jedinice lokalne samouprave, te da nije drugi propis u smislu članka 125. alineje 2. Ustava. U tom se smislu upućuje na stajalište Ustavnog

Uključi filtre Isključi filtre
Ustavni sud
Vrhovni sud
Županijski sud
Visoki trgovački sud
Visoki prekršajni sud
Visoki upravni sud
Upravni sudovi
Europski sud za ljudska prava
Sentence
Sud