"U momentu ugovaranja mjesne nadležnosti, dana 4. travnja 1990. godine stranke su imale u vidu postojanje jedne države, bivše Jugoslavije, te su ... da ugovaraju mjesnu nadležnost bilo kojeg stvarno nadležnog suda. Nakon 8. X. 1991. godine, nakon osamostaljenja Republike Hrvatske i Republike Slovenije promijenile su se okolnosti u odnosu na vrijeme zaključenja ugovora o mjesnoj nadležnosti za slučaj spora, tako da ta ugovorna klauzula, po shvaćanju ovog suda, nema pravnog učinka.
Kad se značenje klauzule iz narudžbenice od 4. IV. 1990. o mjesnoj nadležnosti suda u Ljubljani, sagleda na gore
) regulirana su pitanja nadležnosti, priznanja i izvršenja sudskih odluka u bračnim sporovima i u stvarima povezanim s roditeljskom odgovornošću te je stavljena izvan snage Uredba (EZ) broj 1347/2000. S pravom je prvostupanjski sud otklonio nadležnost suda Republike Hrvatske za postupanje po prijedlogu ... pravnoj osobi, primjenom prava ili sporazumom s pravnim učinkom, a taj izraz uključuje i prava roditeljske skrbi i odgoja djeteta te prava na kontakt s
. st. 1. ZPP-a RH, pravilno primijenio ovu postupovnu odredbu, odnosno ZPP RH. Točno je da je sklopljen Sporazum o pitanjima sukcesije koji predstavlja međunarodni ugovor čijim čl. 7. Aneksa „G“ toga Sporazuma je određeno da će sve fizičke i pravne osobe iz svake države slijednice, na temelju reciprociteta ... . 7. Aneksa „G“ Sporazuma o pitanjima sukcesije kojima je propisano pravo reciprociteta svih fizičkih i pravnih osoba država slijednica u konkretnom ... je i da je čl. 140. Ustava RH (NN 124/00 pročišćeni tekst i NN 28/01) određeno da međunarodni ugovori koji su sklopljeni i potvrđeni u skladu s Ustavom
nadležnost suda mjesta prebivališta potrošača. Iz sadržaja i smisla navedene odredbe ne proizlazi da se ona odnosi samo na sporove s međunarodnim elementom, tj ... isključena niti po stavku 4. točki 3. tog članka jer ona pretpostavlja postojanje valjanog sporazuma o mjesnoj nadležnosti, a povrh toga i postojanje sporazuma ... “11. Mjesna nadležnost suda prvog stupnja proizlazi iz odredbe čl. 19.l st. 1. Zakona o potrošačkom kreditiranju ("Narodne novine", br. 75/09., 112 ... sudsku nadležnost za njezinu je primjenu neodlučno kada je sklopljen ugovor o kreditu iz kojeg potječe predmetni spor, već trenutak pokretanja sudskog
arbitara u Münchenu sukladno Arbitražnim pravilima Međunarodne trgovačke komore, kako budu izmijenjena s vremena na vrijeme, te da redovni sudovi neće biti ... .
Pretpostavke za valjanost ugovora odnose se na oblik i na sadržaj ugovora. Ugovor o arbitraži je sporazum o podvrgavanju arbitraži spora iz određenog odnosa iz ... Arbitražnim pravilima Međunarodne trgovačke komore, kako budu izmijenjena s vremena na vrijeme, te da redovni sudovi neće biti nadležni“ su na valjan način isključile nadležnost državnog suda za rješenje spora.
Međutim, u stadiju postupka u kojemu je prvostupanjski sud donio pobijano rješenje se još nije moglo
Transdnjestrije. U odnosu na Moldovu, Sud smatra da moldavska vlada, iako je prema međunarodnom pravu jedina legitimna vlada Republike Moldove, ne izvršava vlast na ... obvezu na temelju članka 1. Konvencije, koja uključuje poduzimanje svih mjera koje su u njezinoj moći te koje su sukladne međunarodnom pravu, da osigura poštivanje prava koja su zajamčena Konvencijom. U skladu s time, podnositelji se u svrhu primjene članka 1. nalaze pod nadležnošću Republike Moldove, no ... teritoriju Moldavske Republike. Čak i nakon sporazuma o prekidu vatre od 21. srpnja 1992., Rusija je nastavila pružati vojnu, političku i gospodarsku podršku
i Vlade Republike Slovenije ("Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 12/09., u daljnjem tekstu: ZoP Sporazuma o arbitraži između Vlade Republike ... (...). Predlagatelji, nadalje, ističu da sklapanje protuustavnih međunarodnih ugovora nije i ne može biti ni u čijoj nadležnosti, jer je ustavnopravno ništetno i ne ... . studenog 2009. donese Odluku o davanju suglasnosti Vladi za potpisivanje arbitražnog sporazuma. (...) Sporazum, koji kani postati međunarodnim ugovorom ... konkretnom slučaju svi oni osporavaju sadržaj međunarodnog ugovora koji je sastavni dio članka 2. ZoP-a Sporazuma o arbitraži između Vlade Republike Hrvatske
sljedećih razloga. Vlada je Sporazum sklopila na temelju Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o pravnim pitanjima ("Narodne novine - Međunarodni ... pitanja pravnog statusa crkvenih pravnih osoba ugovorena je primjenom međunarodnog ugovora, pa nema govora o tome da bi Vlada sklapajući predmetni Sporazum ... ugovora - sporazuma iz njezine nadležnosti. Po logici da Ustav izričito ne ovlašćuje Vladu na sklapanje ugovora proizlazilo bi da onda Vlada ne bi mogla ... Katoličke crkve u Republici Hrvatskoj nije pitanje koje ulazi u navedenu propisanu nadležnost Ustavnoga suda jer sporazum kao takav nije normativni propis
Federativne Republike Jugoslavije i Talijanske Republike o primjeni sporazuma od 18. prosinca 1954. godine (Dodatak broj XI, "Službeni list SFRJ - Međunarodni ... - Međunarodni ugovori i drugi sporazumi" broj 11/66., u daljnjem tekstu: Sporazum). Iz sadržaja prijedloga proizlazi da predlagatelj osporava članak 1. Sporazuma ... međunarodnim ugovorima i neustavan, te da su njegovim odredbama prekršene odredbe citirane gore u toč. II. ovoga prijedloga." 2.1.Osporeni članak 1. Sporazuma ... suglasno općim pravilima međunarodnog prava." 4.Osporeni Sporazum na snazi je na temelju članka III. Ustavne odluke o suverenosti i samostalnosti Republike
za suđenje kada je njegova nadležnost u sporu s međunarodnim elementom izričito određena zakonom ili međunarodnim ugovorom. U tom smislu shodno odredbi članka 21. stavka 1. točka 2. citiranog Sporazuma, odluka se priznaje, te izvršava ukoliko za stvar za koju je odluka donesena nije isključivo nadležan sud ... podnositelja rješenjem od 20. lipnja 2012., uz sljedeće obrazloženje: "Temeljem odredbe članka 20. Zakona o potvrđivanju sporazuma između Vlade Republike ... 56. Zakona o rješavanju sukoba zakona s propisima drugih zemalja u određenim odnosima ... postoji isključiva nadležnost suda Republike Hrvatske
nadležnosti Sudišta. Određeno je samo sjedište arbitraže i broj članova Vijeća, a pozivanje na pravila Međunarodne trgovačke komore upućuju na to da su stranke ... propisima Međunarodne trgovačke komore jasno upućuje na nadležnost institucionalne arbitraže i to Međunarodnog arbitražnog suda Međunarodne trgovačke komore u ... nepovjerenja u nacionalno pravosuđe u međunarodnim trgovačkim odnosima uobičajeno ugovaranje nadležnosti stranih državnih i arbitražnih sudova. Ako su stranke ... ), svatko ima pravo da mu sudi sud u čiju nadležnost spada predmet, u zakonom utvrđenom postupku, bez neosnovanog odgađanja. U pravnim stvarima iz sudskog
sporazumom. 17. Između Republike Hrvatske i Republike Slovenije u vezi s obavljanjem granične kontrole međunarodni ugovor predstavlja Sporazum o jednostavnijem ... treba primijeniti odredbe Zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o jednostavnijem obavljanju granične kontrole u cestovnim i željezničkom prometu ("Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 2/04.) i Zakona o nadzoru državne granice ("Narodne novine" broj 112 ... granična kontrola ili dio granične kontrole može, sukladno međunarodnim instrumentima, obavljati i na području druge države, dok u skladu s odredbom članka
za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredaba međunarodnog ugovora neposredno, što nije u nadležnosti Ustavnog suda, propisanoj odredbama članka 128. Ustava, na ... Zakonom o potvrđivanju Ugovora o socijalnom osiguranju između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine ("Narodne novine", Međunarodni ugovori, broj 3/01 ... , odnosno da su ugrađeni kriteriji utvrđeni Sporazumom o međusobnim pravima i obvezama u sprovođenju penzijskog i invalidskog osiguranja, a koji su zaključili ... . Nadležnost Ustavnog suda Republike Hrvatske utvrđena je odredbama članka 128. Ustava, koje glase: "Ustavni sud Republike Hrvatske: - odlučuje o suglasnosti
, koji je objavljen u "Službenom listu", broj 9/65. - Međunarodni ugovori - od 15. srpnja 1965. godine. Na temelju tog Sporazuma Vlada SFRJ isplatila je ... i raspodjela iznosa bila je u isključivoj nadležnosti Vlade SAD, koja ju je provela u skladu s njezinim zakonodavstvom. Tim Sporazumom su u odnosu na SFRJ ... , Masarykova 11., 11/1., 11/2. i 11/3., izgrađene na zk.k.č. br. 3296/1., upisane u z.k.ul. 3913 K.O: grad Zagreb. (...) Temeljem sporazuma između Vlade SFRJ ... kada je pitanje naknade riješeno međudržavnim sporazumima. Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, prava propisana ovim Zakonom mogu steći i strane
Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine o izmjenama Sporazuma o međusobnom izvršavanju sudskih odluka u kaznenim stvarima ("Narodne novine" Međunarodni ugovori broj 3/10., u daljnjem tekstu: Sporazum) i Zakona o međunarodnoj pravnoj pomoći u kaznenim stvarima ("Narodne novine" broj 178/04., u daljnjem ... i Hercegovine. Diplomatski put ovim nije isključen. (2) U hitnim slučajevima molbe i priopćenja, prema ovom Sporazumu mogu se dostavljati preko međunarodne ... izvršenja presude Bosne i Hercegovine iz Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske, Vlade Bosne i Hercegovine i Vlade Federacije Bosne i Hercegovine
novim zakonodavstvom ili međunarodnimsporazumima te odlukom Ustavnoga suda Republike Hrvatske, Europskoga suda za ljudska prava ili Europskog suda ... međunarodnim obilježjem jer je tuženik pravna osoba sa sjedištem u inozemstvu, te ne postoji isključiva nadležnost suda u Republici Hrvatskoj, a podnositelj nije uz tužbu dostavio sporazum po kome bi stranke ugovorile nadležnost suda u Republici Hrvatskoj za rješavanje njihovih međusobnih sporova (članak 55 ... za donošenje odluke o postojanju ili nepostojanju međunarodnenadležnosti suda Republike Hrvatske u sporu s međunarodnim elementom, te b) da li je u konkretnom
razlog koji bi išao u prilog nadležnosti ovog Sudišta. Određeno je samo sjedište arbitraže i broj članova Vijeća, a pozivanje na pravila Međunarodne ... 'nadležnost Arbitražnog suda koji će se osnovati' pri Stalnom arbitražnom sudu Međunarodne trgovačke komore u Parizu. Kako su temeljna stajališta stranaka takva ... izrazi koji bi upućivali na nadležnost ovog Sudišta ali se spominje da će spor rješavati 'tri arbitražna suca koji su imenovani prema propisima Međunarodne ... , tj. nadležnost Arbitražnog suda pri HGK, odnosno Međunarodne trgovačke komore u Parizu. 4) Na temelju ispitanog i analiziranog činjeničnog stanja u
snaga Republike Bosne i Hercegovine. Sukladno tom Sporazumu ... vojna policija je, u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti pružila pomoć tijelu druge ... države (Hrvatskom vijeću obrane Republike Bosne i Hercegovine) koje je tjeralicu i izdalo. Međunarodni ugovor Sporazum o prijateljstvu i suradnji između ... temelju službene zamolnice i tjeralice izdane od nadležnog tijela druge države i temeljem međunarodnog ugovora Sporazuma o prijateljstvu i suradnji između ... .) i Konvencijom za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda ("Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 18/97., 6/99. - pročišćeni tekst, 8/99. - ispravak, 14/02
slučaju nepridržavanja propisa Republike Hrvatske, međunarodnihsporazuma ili pravila međunarodnog prava, nadležno državno tijelo može plovilo goniti ... (propisana) nadležnost drugih državnih tijela. U ovome slučaju, smatra podnositelj ustavne tužbe, budući se radi o gonjenju i uhićenju strane ribarice ... , smatra ustavna tužba, posebnim zakonom koji je lex specialis propisana je nadležnost drugog državnog tijela za vođenje prekršajnog postupka a propisane su ... nadležan je izricati sudac za prekršaje jer Zakon o nadzoru državne granice ne propisuje nadležnost drugog državnog tijela. U ovom slučaju je, dakle, Sudac
.' (...) U pogledu međunarodnihsporazuma između Jugoslavije, koje je sukcesijom preuzela i Republika Hrvatska sa SR Njemačkom i međunarodnihsporazuma ... međunarodnimsporazumom. Prvenstveno je tu Sporazum o reparacijama Njemačke, o uspostavi Međusavezničke agencije za reparacije i o povratu monetarnog zlata iz ... međunarodnasporazuma nije preuzela u svoj pravni poredak. Isto je pravno shvaćanje zauzeto i u presudi Visokog upravnog suda Republike Hrvatske poslovni broj ... konkretnom slučaju pitanje naknade za imovinu oduzetu njemačkim državljanima nije riješeno međunarodnimsporazumima pa da stoga ima pravo na naknadu za oduzetu
. Ustava. Podnositeljica u ustavnoj tužbi ističe sljedeće: "Prije svega, sporni Sporazum predstavlja MEĐUNARODNI UGOVOR u smislu odredbi Zakona o sklapanju i izvršavanju međunarodnih ugovora (NN 53/91 i NN 73/91), objavljeni u NN 17/95, pod međunarodnim ugovorima) koje je prihvatila RH. Odredba čl. 3b Sporazuma je ... točkom 3. Sporazuma o gospodarskoj, tehničkoj i srodnoj pomoći zaključenog između Vlade RH i Vlade SAD, već profitabilnom i oporezivom bankarskom djelatnošću osnivača i vlasnika ŠKZ NOA Osijek, kao i povredom i izigravanjem bilateralnog sporazuma Vlada RH i SAD, od strane ŠKZ NOA Osijek. Slijedom naprijed
Madridskog sporazuma o međunarodnoj registraciji žigova ("Narodne novine" - Međunarodni ugovori, broj 12/93. i 3/99., u daljnjem tekstu: Madridski sporazum ... izgleda i obilježja, pa je dovoljno "razlikovan", a i sam izgled znaka dovodi javnost u vezu s proizvođačem. Ukazuje na odredbe Madridskog sporazuma, te ... pristigloj prijavi. Unatoč tome, uvidom u međunarodni registar žigova utvrdio je da su znakovi koje podnositeljica navodi kao važeće u Republici Hrvatskoj ... ne može smatrati ekskluzivnim pravom podnositeljice na tržištu. Nadalje je ocijenio da podnositeljica nije ničim dokazala da je njezin znak međunarodno
općim pravilima međunarodnog prava." 4. Iz nadležnosti Ustavnog suda utvrđenih u članku 125. Ustava i uvjeta pod kojima se međunarodni ugovori mogu ... riječ o postupanjima kažnjivim i po zakonodavstvu države i po crkvenom pravu. Po pitanju ustavnosudske nadležnosti u materiji međunarodnih ugovora, odnosno supstancijalnog aspekta zakona o ratifikaciji međunarodnih ugovora, u bitnom mislim da ta nadležnost, iako formalno nije propisana u tekstu Ustava ... . To što ustavnosudska nadležnost za nadzor ustavnosti međunarodnih ugovora (i materijalnog aspekta ratifikacijskih zakona) Ustavom nije izrijekom
otklonio prigovor nenadležnosti suda Republike Hrvatske. (...) Nadležnost suda Republike Hrvatske u stvarima s međunarodnim elementima uređena je Zakonom o rješavanju sukoba zakona s propisima drugih zemalja u određenim odnosima (Narodne novine, broj: 53/1991. - dalje: ZRS). Međunarodnanadležnost domaćeg suda ... . Dakle, za zasnivanje međunarodnenadležnosti dovoljna je okolnost postojanja tuženikove imovine na području Republike Hrvatske, a taj uvjet je u ovom ... . A Bečke konvencije o pravu međunarodnih ugovora, propisano je da je ugovor međunarodnisporazum koji je u pisanom obliku sklopljen između država
međunarodne otmice djeteta i članka 17 Uredbe Vijeća (EZ) broj: 2201/2003 od 27. studenog 2003. god. o nadležnosti priznanja i izvršenja sudskih odluka u ... Konvencije o međunarodnoj otmici djece ("Narodne novine" broj 99/18., na snazi od 1. siječnja 2019.) propisna (isključiva) nadležnost Općinskog građanskog suda ... ) o nadležnostima, priznavanju i izvršenju odluka u bračnim sporovima i u stvarima povezanim s roditeljskom odgovornošću te o međunarodnoj otmici djece taj rok ... o građanskopravnim aspektima međunarodne otmice djece, potpisane u Haagu 1980. godine ("Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 4/94.; u daljnjem tekstu: Haška
. navedeno rješenje poništeno i predmet je vraćen Okružnom sudu za P. 8 na daljnje postupanje. Razlog tome je taj što je pitanje međunarodnenadležnosti trebao ... hrvatskog suda o svojoj međunarodnojnadležnosti. Potreba poštovanja ovog postupka u skladu je sa zahtjevom uzajamnog povjerenja između sudova različitih ... postupanje. Razlog tome je taj što je pitanje međunarodnenadležnosti trebao procijeniti prvenstveno hrvatski sud koji je postupak o uređenju skrbništva nad ... '). Stoga je Gradski sud u P. zaključio da č. sud mora pričekati odluku hrvatskog suda o svojoj međunarodnojnadležnosti. Potreba poštovanja ovog postupka u
("Narodne novine" - Međunarodni ugovori, broj 3/95.). Prvostupanjski sud utvrdio je da u konkretnom slučaju ne postoji nadležnost suda u Republici Hrvatskoj ... i financira, te stoga spada u skupinu organizacija kojima je imunitet priznat Sporazumom o gospodarskoj, tehničkoj i srodnoj pomoći između Vlade Republike ... proglasit će se nenadležnim, ukinut će provedene radnje u postupku i odbaciti tužbu, osim u slučajevima u kojima nadležnost suda u Republici Hrvatskoj ovisi ... od imuniteta. Odricanje od imuniteta opće je priznati institut međunarodnog prava, sadržan u tekstovima mnogih međunarodnih ugovora, uključujući
djece ("Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 5/09.; u daljnjem tekstu: Konvencija o nadležnosti). Stoga, roditeljska skrb ostaje ona koja je bila na ... ("Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 18/97., 6/99. - pročišćeni tekst, 8/99. - ispravak, 14/02. i 1/06.; u daljnjem tekstu: Konvencija). Također ... o pravima djeteta - Odluka o objavljivanju mnogostranih međunarodnih ugovora kojih je Republika Hrvatska stranka na temelju notifikacija o sukcesiji, "Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 12/93. i 20/97.; u daljnjem tekstu: Konvencija o pravima djeteta). 4. Za potrebe ustavnosudskog postupka, na temelju
međunarodnim pravom i sporazumom stranaka te način brzog rješavanja eventualnih sporova oko tumačenja i primjene njegovih odredaba, kao i Aneks G Ugovora, koji ... bivše SFRJ te potpisnica međunarodnogsporazuma kojeg je i RH ratificirala. Dakle sud s jedne strane zanemaruje postojanje međunarodnog ugovora, dok s ... Aneksom G kao i Ugovorom o pitanjima sukcesije navedeno kao ugovorna obveza svih potpisnica ovog međunarodnogsporazuma, a niti ima govora o tome da će neka ... . Ustava. Također smatra povrijeđenim i prava zajamčena člankom 13. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda ("Narodne novine - Međunarodni
Sporazumu između SFRJ i SR Njemačke o pravnoj pomoći u krivičnim stvarima ("Službeni list SFRJ - Međunarodni ugovori" broj 33/72., stupio na snagu 8. siječnja 1975. godine, u daljnjem tekstu: Sporazum o pravnoj pomoći od 1. listopada 1971.), presude i pozive u kaznenim stvarima bilo potrebno dostaviti ... . Povredu navedenih ustavnih prava podnositelj obrazlaže činjenicom da su prilikom dostave prvostupanjske presude povrijeđene odredbe Zakona o međunarodnoj ... Europsku konvenciju o uzajamnoj sudskoj pomoći u kaznenim stvarima od 20. travnja 1959. godine (koja je objavljena u "Narodnim novinama - Međunarodni ugovori
osobe za čiju oduzetu imovinu pitanje naknade nije riješeno međudržavnim sporazumima. (...) U pogledu međunarodnihsporazuma između Jugoslavije, koje je sukcesijom preuzela i Republika Hrvatska sa SR Njemačkom i međunarodnihsporazuma Republike Hrvatske sa SR Njemačkom, u postupku je utvrđeno da pitanje povrata-naknade oduzete imovine njemačkim državljanima nije riješeno nijednim međunarodnimsporazumom. Prvenstveno je tu Sporazum o reparacijama Njemačke ... , da pravo povrata - naknade oduzete imovine, njemačkim državljanima pripada po Zakonu o naknadi, te da ne postoje međunarodnisporazumi koji bi
. O nadležnosti Ustavnog suda da ocjenjuje suglasnost međunarodnih ugovora s Ustavom, Ustavni sud u rješenju broj: U-I-1583/2000 od 24. ožujka 2010. ("Narodne ... zakone o potvrđivanju međunarodnih ugovora njegova je nadležnost ograničena, jer ne obuhvaća ocjenu suglasnosti s Ustavom materijalnog sadržaja samog ... aktivnosti, stručna predavanja te provedbu pastoralnog rada i drugih aktivnosti duhovnog i vjerskog sadržaja; sudjeluje u međunarodnim aktivnostima vezanim uz duhovnu skrb djelatnika Ministarstva i pripadnika Oružanih snaga te obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti. 2. Predlagatelj smatra da je navedeni
, Međunarodni ugovori i drugi sporazumi, br. 6/1978.« Konvencija o cestovnom prometu do sada nije objavljena u »Narodnim novinama«, službenom listu Republike ... prometu od 8. studenoga 1968. Nadležnost Ustavnog suda Republike Hrvatske za ocjenu suglasnosti zakona s međunarodnim ugovorom izražena je u odluci broj: U ... domaće i međunarodno pravo 11. Za ocjenu ustavnosti članka 199. stavka 3. ZSPC-a mjerodavni su članci 3. i 14. Ustava te članak 1. Protokola br. 12 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 14/02.; u daljnjem tekstu: P12-1 uz Konvenciju) u vezi sa
i pretražiti plovilo. U slučaju nepridržavanja propisa Republike Hrvatske, međunarodnihsporazuma ili pravila međunarodnog prava, nadležno državno tijelo može ... povrede ustavne odredbe iz članka 134. Ustava, prema kojem sklopljeni, objavljeni i u skladu s Ustavom potvrđeni međunarodni ugovori, čine dio unutarnjeg ... utvrđenih ovim Zakonom nadležan je sudac za prekršaje, jer Zakon o nadzoru državne granice ne predviđa nadležnost drugog državnog tijela. Slijedom iznijetoga ... postupka ne propisuje nadležnost nekog drugog državnog tijela. Odredbe Pomorskog zakonika (“Narodne novine”, broj 17/94) iz članka 26., članka 1014. i članka
za priznanje predmetne strane sudske presude. kao mjerodavno pravo navedeni su Sporazum između Vlade Republike Hrvatske, Vlade Bosne i Hercegovine i Vlade Federacije Bosne i Hercegovine o pravnoj pomoći u građanskim i kaznenim stvarima ("Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 12/96.) i Sporazum između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine o izmjeni Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske, Vlade Bosne i Hercegovine i Vlade Federacije Bosne i Hercegovine o pravnoj pomoći u građanskim i kaznenim stvarima ("Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 5/03.; u daljnjem tekstu: Sporazum), a koji Sporazum se
vanjskog duga Republike Hrvatske (Zakon o potvrđivanju - "Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 11/96.), a predmet navedenog Sporazuma su i potraživanja ... kreditima i drugim poslovima iz sporazuma s vladama članicama Pariškog kluba ("Narodne novine" broj 34/96., u daljnjem tekstu: osporeni Zakon) podnijelo je ... blokadu računa korisnika, dužnika ili jamca po ugovoru s inozemnim vjerovnikom, jednostranim aktom, bez sporazuma s protivnom stranom i bez mogućnosti žalbe ... kao dužnika, jamaca ili korisnika po novim dvostranim sporazumima bude od Ministarstva financija zahtijevalo da osigura potrebna sredstva i za slučaj da
je kako je podnositelj s tuženikom sklopio sporazum o raskidu ugovora o radu 16. srpnja 1996. godine. Iz toga je sporazuma vidljivo da je žiro-račun ... poslodavcem "P. v." d.o.o. Ž. na neodređeno vrijeme, te prešao na rad u drugo trgovačko društvo. Sporazumom je također bilo dogovoreno da podnositelj može ... do 31. prosinca 1996. godine. Dalje je sporazumom utvrđeno da, ukoliko tuženik ne ispuni svoju obvezu, dužan je isplatiti sve obveze nastale prema podnositelju do dana sklapanja toga sporazuma, kao i otpremninu u iznosu od 1.000 DEM za svaku godinu radnog staža provedenog kod tuženika. Tijekom postupka
sporazuma predstavlja jednostranu odluku koja je suprotna s međunarodnim pravom, a posljedično i u suprotnosti s člankom 114. Ustava Republike Hrvatske. Naime ... prestanak, sukladno pravilima međunarodnog prava te da od datuma upućivanja spomenute note Republika Hrvatska prestaje primjenjivati Sporazum iz točke I. ove ... , jednoglasno izglasao izlazak iz predmetne arbitraže. Navedenim postupkom stekli su se uvjeti za prestanak Sporazuma, sukladno pravilima međunarodnog prava, tako ... između Republike Hrvatske i Republike Slovenije od osamostaljenja nije nikada zaključen sporazum kojim bi bila definirana crta razgraničenja u akvatoriju
i slobodu udruživanja, te svim ostalim pravima predviđenim međunarodnim instrumentima, bez diskriminacije po bilo kojem kriteriju. Pored toga, a slijedom ... Vijeća Europe ("Narodne novine", Međunarodni ugovori, br. 18/97) i - člankom 22. Međunarodnog pakta o građanskim i političkim pravima ("Narodne novine", Međunarodni ugovori, br. 12/93). Navedene odredbe oba dokumenta se odnose na slobodu mirnog okupljanja i udruživanja, bez ograničenja, osim onih koji se tiču ... riješiti svoje međusobne odnose, pa i glede raspoređivanja proračunskih sredstava, Sporazumom o međusobnim pravima i obvezama. Ovi odnosi, međutim, kako
u isključivoj nadležnosti nadzornog odbora, te da je u tom smislu drugopodnositelj sklapanjem posebnog sporazuma s ranije predsjednikom uprave samo ... . točke 15. i stavka 2. ZoKI-ja, jer su u razdoblju od 29. rujna 2014. do 10. rujna 2015., na temelju prethodne odluke i sporazuma nadzornog odbora ... " broj 73/14.; u daljnjem tekstu: Odluka), sklopili s Čedom Maletićem, ranije predsjednikom uprave prvopodnositeljice, "Sporazum o reguliranju prava ... otpremninu predsjednika uprave, Sporazum o provedbi međusobno ugovorenih prava i obveza predsjednika Uprave Banke u proteklom mandatu nakon isteka njegova
u posjed - utvrđenja tužitelja hipotekarnim razlučnim vjerovnikom sporno je pravno pitanje: - da li sporazum od 27.08.1997. predstavlja valjan pravni ... od 30.11.1996. koji je bio na snazi u vrijeme sklapanja sporazuma Uprava društva je zastupala društvo u sastavu od tri člana (čl. 59 Statuta), a prema ... sporazum kojeg su potpisala dva člana ... nije valjan. (...) Slijedom utvrđenog nije postojala pravna sposobnost tuženog za sklapanje sporazuma jer nije bio zastupan sukladno pravilima Statuta, koji je predviđao tri člana Uprave ... pa pravni posao kojemu je bio cilj otuđenje nekretnina - sporazum koji je po
) Nadležnost Ustavnog suda za ocjenu UZID UZoPNM-a 4. UZoPNM je po sili članka 15. stavka 2. Ustava "organski zakon koji se donosi dvotrećinskom većinom glasova ... nacionalnih manjina, te prava i slobode pripadnika nacionalnih manjina dodatno urede sukladno odredbama Ustava Republike Hrvatske i odredbama međunarodnih ... nadležnosti iz članka 57. Poslovnika Hrvatskoga sabora ("Narodne novine" broj 71/00., 129/00., 117/01., 6/02. - pročišćeni tekst, 41/02., 91/03., 58/04., 69/07 ... sabora razmotrio je na 36. sjednici održanoj 16. lipnja 2010. Prijedlog UZID UZoPNM-a na temelju svoje nadležnosti iz članka 71. Poslovnika Hrvatskoga
i upravnosudskog postupka. U bitnome ističe da su osporeni akti donijeti protivno Sporazumu o preuzimanju između Vlade Republike Hrvatske i UNTAES-a, drugim riječima, da su protivni preuzetim međunarodnim obvezama, čime da je povrijeđen materijalni propis. Predlaže usvajanje ustavne tužbe, poništavanje osporenih ... . srpnja 1997. godine, donesenim prema Sporazumu od 15. svibnja 1997. godine sklopljenim u Borovom naselju između predstavnika Ministarstva pravosuđa i predstavnika UNTAES-a. Zaključkom, pod točkom IV. navedenog Sporazuma, određeno je da postojeća pravosudna tijela u hrvatskom Podunavlju nastavljaju s radom u
Hrvatska izravno ili kao pravni sljednik bivše SFRJ preuzela ili će preuzeti međunarodnim ugovorima (Osimski sporazum i.dr.) niti ograničava njihovo ... preuzela međunarodnim ugovorima (Osimski sporazum i dr.) niti ograničuje njihovo ostvarivanje (članak 64. Ustavnog zakona o ljudskim pravima) Ta prava ostaju ... Republike Hrvatske te onih međunarodnih ugovora koji su sastavni dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske, posebno prosudbe pojedinih međunarodnih ... i poštivanju načela i instituta (odredbi) Evropske povelje o lokalnoj samoupravi ("Narodne novine - međunarodni ugovori", br. 193), Ustavnog zakona o Ijudskim
slučaju da stranke ne postignu sporazum, sud opće nadležnosti će utvrditi iznos troškova školovanja za povrat, visinu eventualno nastale štete po Oružane ... realizirana pred redovnim sudom u okviru njegove nadležnosti za suđenje u građansko-pravnim predmetima, u slučaju da stranke ne postignu sporazum. U tom će ... u stvari iz sudske nadležnosti čime bi se ostvarivala osnovanost tužbe u navedenome smislu. Naime, prema odredbi članka 267. stavka 1. točke 1. Zakona ... nadležnosti ili u stvari o kojoj se uopće ne može rješavati u upravnom postupku. Za ocjenu ostvaruje li se postupanjem tuženog tijela navedena povreda Zakona
. listopada 2012. (predmet broj: U-I-5600/2012). 2. Predlagatelj navodi da je Republika Hrvatska radi pristupanja Europskoj uniji potpisala Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju ("Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 14/01. i 1/05.) te se obvezala na "poštovanje demokratskih načela i ljudskih prava, poštovanje načela međunarodnog prava i vladavine prava". Nadalje, ističe da je u 2010. godini donesena Strategija reforme pravosuđa za razdoblje od 2011. do ... ) i Republike Hrvatske o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji ("Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 2/12.; u daljnjem tekstu: Ugovor
) i presude na temelju sporazuma stranaka Županijskog suda u Zagrebu broj: 15 KOV-US-9/15 od 6. ožujka 2015. (u daljnjem tekstu: prvostupanjska presuda ... . i 5/14.) i Konvencijom za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda ("Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 18/97., 6/99. - pročišćeni tekst, 8/99 ... sporazuma stranaka. Prije toga, 2. veljače 2015., podnositelj je otkazao punomoć izabranom branitelju Gordanu Pregleju. 4.2. Podneskom od 19. veljače 2015 ... predložila razdvajanje kaznenog postupka u odnosu na njihove branjenike jer su u spisu bile priložene izjave za donošenje presude na temelju sporazuma stranaka
Republike Hrvatske, kao i odredba članka 6. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda ("Narodne novine" - Međunarodni ugovori, broj 18/97., 6 ... pokušavali utvrđivati volju stranaka. Navodi i Sporazum o privremenom ustupanju V. b., sklopljen između Vlade Republike Hrvatske i bivše JNA, 9. prosinca 1991 ... teritoriju Republike Hrvatske koji su u vlasništvu, posjedu, na korištenju ili upravljanju u nadležnosti tijela i institucija federacije. Prvostupanjski sud je ocijenio da ta činjenica nije odlučna u konkretnom slučaju, obrazloživši da iz odredbe članka 8. Sporazuma Vlade Republike Hrvatske o privremenom ustupanju V
komunikaciji te ne postoji mogućnost dogovora oko izbora osnovne škole, putnih isprava, odnosno roditelji nisu u mogućnosti postići sporazum o izvršavanju ... roditeljske skrbi ukoliko se roditelji ne mogu sporazumjeti te donijeti odluku radi zaštite dobrobiti djeteta, a kako u konkretnom slučaju sporazum ne postoji ... pripadajućim Protokolima 1, 4, 6, 7, 11, 12, 13 ("Narodne novine" - Međunarodni ugovori broj 18/97., 6/99. - pročišćeni tekst, 8/99. - ispravak, 14/02., 13/03 ... protiv Njemačke, § 50, ibid.). 4.1. Ocjena je Ustavnog suda da su u spornoj pravnoj situaciji presuđivala tijela sudbene vlasti unutar svoje nadležnosti
praksi u primjeni ugovora kojom se ustanovljuje sporazum između stranaka o tumačenju ugovora; c) o svakom mjerodavnom pravilu međunarodnog prava ... odgovornosti. Navedeno vozilo bilo je jedino vozilo koje je sudjelovalo u prometnoj nezgodi. 4. S obzirom na međunarodni element prometne nezgode, tijekom ... o mjerodavnom pravu za prometne nezgode od 4. svibnja 1971. ("Službeni list SFRJ" broj 26/76., "Narodne novine - Međunarodni ugovori" broj 4/94.; u daljnjem ... iznose vlastitu interpretaciju i tumačenje kolizijskih pravila Haške konvencije te opisuju različite metode tumačenja međunarodnih ugovora, od autonomnog