Poredano po:
Povratak na Zakon o trgovini

Broj dokumenata: 21

1
Tvrtka i zaštita tvrtke

Datum objave: 18.4.2024

Sažetak: U ovom članku pišemo o tvrtki - imenu pod kojim trgovačko društvo posluje i pod kojim sudjeluje u pravnom prometu, kao i zaštiti tvrtke, uz osvrt na sudsku praksu.

2
Razvoj zaštite potrošača i alternativno rješavanje potrošačkih sporova u Republici Hrvatskoj (I. dio)

Datum objave: 16.2.2023

Sažetak: Svi mi kao potrošači svakodnevno konzumiramo robu široke potrošnje, kao što su hrana, odjeća i drugo, i koristimo usluge poput usluge prijevoza, putovanja, obrazovanja i drugo. Upravo potrošači kao konzumenti imaju bitan utjecaj na kretanje roba i usluga na tržištu te shodno tome i na poslovne subje...

3
Obavljanje prigodne prodaje

Datum objave: 11.1.2023

Sažetak: Prigodna prodaja je oblik obavljanja trgovine na malo izvan prodavaonica koji se najčešće obavlja na otvorenim prostorima za vrijeme održavanja različitih proslava, manifestacija i drugih priredbi. Uz koje uvjete trgovci i drugi prodavatelji mogu obavljati prigodnu prodaju te kojih se obveza i zabra...

4
Položaj zaklada u pozitivnom zakonodavstvu Republike Hrvatske

Datum objave: 11.8.2022

Sažetak: Pravni položaj zaklada i njihovo djelovanje u društvenom i gospodarskom životu Republike Hrvatske uređeno je zakonskim propisima. Naime, temeljni Zakon koji uređuje pravni položaj i djelatnost zaklada je Zakon o zakladama. S financijskog aspekta, na zaklade kao neprofitne pravne osobe se primjenjuju...

5
Način i uvjeti uz koje škole mogu obavljati djelatnost trgovine

Datum objave: 18.5.2022

Sažetak: Pored svoje osnovne djelatnosti, odgoja i obrazovanja učenika, osnovne i srednje škole mogu obavljati djelatnost trgovine kroz prodaju učeničkih radova pri čemu su obvezni pridržavati se uvjeta i načina prodaje propisanih odredbama posebnog zakona kojim se uređuje djelatnost trgovine, a kada proizvo...

6
Obveza upisa i ishođenja akata u pojedinim sektorskim djelatnostima (I)

Datum objave: 9.5.2022

Sažetak: Ako je za pojedine sektore djelatnosti zakonom propisano da se djelatnost može obavljati nakon upisa u odgovarajući registar, upisnik, očevidnik ili drugu propisanu evidenciju i/ili na temelju dozvole, odobrenja, suglasnosti, rješenja o ispunjavanju propisanih uvjeta ili drugog akta nadležnog tijela...

7
Primjena novog Zakona o zaštiti potrošača na djelovanje i aktivnost udruga i drugih neprofitnih pravnih osoba

Datum objave: 14.4.2022

Sažetak: Dana 28. svibnja 2022. stupa na snagu novi Zakon o zaštiti potrošača s kojim danom prestaje važiti istoimeni zakon iz 2014. Što je novo i drugačije uređeno ovim Zakonom, a od bitnog je značaja za djelovanje i aktivnost udruga i drugih neprofitnih pravih osoba, pišemo u nastavku ovoga članka.

8
OGRANIČENJA I ZABRANE U OBAVLJANJU DJELATNOSTI TRGOVINE (I)

Datum objave: 8.3.2022

Sažetak: Poduzetnička i tržišna sloboda temelj su gospodarskog ustroja Republike Hrvatske i kao takova zaštićena Ustavom, a država je dužna osigurati svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu. Poduzetnička i tržišna sloboda obuhvaća slobodu kretanja roba (i usluga) pod jednakim uvjetima (slobodnu t...

9
OGRANIČENJA I ZABRANE U OBAVLJANJU DJELATNOSTI TRGOVINE (II)

Datum objave: 8.3.2022

Sažetak: Slobodno kretanje robe na tržištu, odnosno stavljanje robe na tržište i na daljnje raspolaganje na tržištu može se iznimno ograničiti odnosno zabraniti zakonom, ako je to potrebno radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi. Dok smo u prvom dijel...

10
Normativni poslovi jedinica lokalne samouprave u području trgovine, ugostiteljstva i turizma (II dio)

Datum objave: 15.2.2022

Sažetak: Uvjeti za obavljanje djelatnosti trgovine propisani su odredbama Zakona o trgovini („Narodne novine“ br. 87/08., 116/08., 76/09.-Odl.Ust.s., 114/11., 68/13., 30/14., 32/19., 98/19. i 32/20.; u nastavku: ZT). Trgovina je gospodarska djelatnost kupnje i prodaje robe i/ili pružanja usluga u trgovini u ...

11
Normativni poslovi jedinica lokalne samouprave u području trgovine, ugostiteljstva i turizma (I dio)

Datum objave: 10.2.2022

Sažetak: Način na koji pravne i fizičke osobe mogu obavljati djelatnost trgovine i ugostiteljstva te pružati usluge u turizmu kao i uvjete uz koje te gospodarske djelatnosti mogu obavljati, kao i obveza plaćanja turističke pristojbe normativno su uređeni (propisani) posebnim zakonima, koje isključivo donosi ...

12
Zaštita naziva ustanove u hrvatskom pravu

Datum objave: 1.2.2022

Sažetak: Pojam ustanove određen je Zakonom o ustanovama („Narodne novine“ br. 76/93., 29/97., 47/99. , 35/08. i 127/19.; u daljnjem tekstu: ZU). Prema odredbama čl. 1. i 2. ZU-a, ustanova je pravna osoba čije je osnivanje i ustrojstvo određeno Zakonom o ustanovama, a osniva se za trajno obavljanje djelatno...

13
Primjena načela oportuniteta u prekršajnim postupcima inspektora Državnog inspektorata

Datum objave: 23.11.2021

Sažetak: Ako inspekcijskim nadzorom utvrde da je povredom propisa čiju primjenu nadziru počinjen prekršaj i za isti propisana prekršajnopravna sankcija, inspektori Državnog inspektorata ovlašteni su i dužni protiv počinitelja prekršaja pokrenuti prekršajni postupak, osim kada je posebnim zakonom ili Zakonom ...

14
Prekršajnopravna zaštita djece

Datum objave: 14.9.2021

Sažetak: U ovom članku će se analizirati pozitivne odredbe prekršajnog zakonodavstva kojima se štite interesi djeteta te ujedno sankcioniraju počinitelji prekršaja čiji je objekt zaštite ugrožavanje te povreda prava i interesa djeteta. Potrebno je napomenuti da pojedini zakoni iz područja prekršajnog prava u...

15
Pregled mjera Vlade RH i grada Zagreba za pomoć gospodarstvu u uvjetima epidemije COVID-19 (koronavirus)

Datum objave: 24.3.2020

Sažetak: Vladin paket zakona koji se sastoji od 63 mjere predložene kroz 19 zakona za pomoć gospodarstvu u uvjetima epidemije COVID - 19 prihvaćen je na sjednici Sabora u četvrtak 19.03.2020. Paket je vrijedan gotovo 30 milijardi kuna, a glavni cilj svih donesenih mjera je očuvanje radnih mjesta i isplate p...

16
Pojam franšize, pravna svojstva i vrste franšiznih ugovora

Datum objave: 25.2.2020

Sažetak: Podrijetlo riječi „franšiza“ (engl. franchise, njem. Franchise, tal. franchigia) pronalazimo u normansko-francuskoj riječi „fraunchise“, koja je pak izvedenica pojma iz francuskog jezika „frank“, značenja slobodan čovjek. 1 Etimološki pojam franšize povezujemo i s pojmom iz engleskog jezika „franch...

17
Nezakoniti dokazi u sudskoj praksi prekršajnih sudova

Datum objave: 31.10.2019

Sažetak: Dana 1. siječnja 2019. godine stupila je na snagu izmijenjena odredba članka 202. stavka 1. Prekršajnog zakona („Narodne novine“ broj: 118/18.) u kojoj je propisano da pored drugih osnova, drugostupanjski sud u povodu podnesene žalbe mora po službenoj dužnosti uvijek ispitati i je li počinjena bitna...

18
Pravni okvir za određivanje privremenih mjera radi zaštite prava intelektualnog vlasništva u carinskim i sudskim postupcima

Datum objave: 18.12.2018

Sažetak: U ovom radu analizira se institut privremenih mjera u sudskom postupku kao jedan od međunarodnih standarda u pravu zaštite intelektualnog vlasništva. Ovaj institut poznaje i suvremeno hrvatsko pravo intelektualnog vlasništva. Privremene mjere primjenjive su u sklopu sudske zaštite od povreda ovi pra...

19
Neovlašteno korištenje čuvenih žigova kao radnja nelojalne konkurencije

Datum objave: 19.9.2017

Sažetak: U pravnoj teoriji, a također i u pravnoj, a posebice sudskoj praksi, pojam poznatih i čuvenih žigova nije definiran na cjelovit i jedinstven način. 1 Tako nailazimo na doktrinarna stajališta po kojima se ovi žigovi vezuju za široku prepoznatljivost. Prema tom stajalištu poznat je onaj žig kojeg dob...

20
Obvezni podaci na internetskim stranicama i elektroničkoj pošti trgovačkog društva

Datum objave: 14.2.2013

Sažetak: Internetske stranice trgovačkih društava postale su nezaobilazan dio njihovog korporativnog identiteta. U nekim djelatnostima, kao što je internetska trgovina, one su primarni način na koji se trgovačko društvo predstavlja potencijalnom kupcu i poslovnom partneru. Stoga nije neobično da su Zakon o t...

21
Nedopušteno oglašavanje

Datum objave: 22.2.2010

Sažetak: Oglašavanje kao suvremena poslovna aktivnost ima dalekosežne refleksije na privrednu poziciju potrošača i trgovaca. Kako oglašavanje bitno determinira nesmetano odvijanje tržišnih aktivnosti, ono oglašavanje koje se može okarakterizirati kao zavaravajuće odnosno nedopušteno ima za posljedicu određe...

Uključi filtre Isključi filtre
Tip članka
Područje