Iz obrazovanja

Fuchs: Predsjednik nema pravo intervenirati u satnicu, nastavni plan i program

18.03.2024 13:08 OPATIJA, 18. ožujka 2024. (Hina) - Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs u ponedjeljak je, komentirajući odluku  predsjednika Republike da srijeda bude izborni dan, poručio da, ako predsjednik ima pravo proglasiti neradni dan, nema pravo intervenirati u satnicu škola i nastavni plan i program.

 "Mi sad moramo početi razmišljati što ćemo s ovim genijalno odabranim danom izbora. Mora se utvrditi treba li nadoknađivati taj dan u školama ili ne", rekao je ministar na otvaranju stručnog skupa ravnatelja osnovnih škola u Opatiji. Naveo je kako je na izborni dan, 17. travnja, planirano šest državnih natjecanja, provedena je javna nabava i rezervirana su mjesta u hotelima, pa se ne zna kako će se isplaćivati dnevnice mentorima, ako je taj dan neradan. Fuchs je istaknuo kako se  mnogo novosti iz Ministarstva provodi u suradnji s ravnateljima škola, koji moraju imati niz vještina, jer se u školama češće događaju negativne, nego pozitivne pojave. "Takva je razvikani slučaj gospođe Milanović, koja ima iskustvo u komunikaciji s ravnateljima i školom te time dovodi u neugodnu situaciju ravnatelja zbog nezadovoljstva ocjenama svoje djece", podsjetio je ministar.

Kurikulum za rad s učenicima s posebnim potrebama Fuchs je ocijenio da se program cjelodnevne nastave provodi jako dobro, očekuje da će slijedeće ministarstvo i Vlada omogućiti uključenje dodatnih škola u taj program. Istaknuo je da je u postupku niz projekata dogradnje i izgradnje škola i školskih sportskih dvorana vrijednosti oko 1,5 milijardi eura. Najavio je da će do 2028. godine sve škole u Hrvatskoj djelovati u jednoj smjeni, te da će do 2030. godine sva djeca predškolskog uzrasta imati mjesto u dječjim vrtićima.  Ministar je za utorak najavio donošenje kurikuluma za rad s učenicima s posebnim potrebama. 

Vršiteljica dužnosti ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje Daria Kurtić, naglasila je kako je nakon što je omogućeno napredovanja ravnatelja u zvanju, njih 227 steklo nazive ravnatelja mentora ili ravnatelja savjetnika. Sve promjene u sustavu obrazovanja ne bi bilo moguće provesti bez aktivnosti ravnatelja, rekla je i navela da se radi na strategiji prevencije u školama, koja  postaje sve važnija s porastom nasilja. I pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević je ponudila otvorenu suradnju i savjet ravnateljima za bilo koje nedoumice ili nejasnoće vezane uz djecu. Ocijenila je da je u sustavu odgoja i obrazovanja sve više izazova te je nužno poboljšavati komunikaciju ravnatelja, nastavnika i roditelja.