Uredba propisuje mjerila za davanje u zakup šumskog zemljišta kojima gospodare Hrvatske šume, a koje nije privedeno namjeni. Zakup može biti u svrhu pašarenja, osnivanja i uzgajanja drvenastih kultura kratkih ophodnji, odmora, rekreacije i sporta te postavljanje štandova, kioska itd.
Postupak davanja u zakup prenesen je iz nadležnosti Ministarstva poljoprivrede na Hrvatske šume radi bržeg i jednostavnijeg provođenja postupka, kao i administrativnog rasterećenja, kazao je Tolušić. Zakup može biti kratkoročni, do dvije godine, isključivo za pašarenje i dugoročni, do 10 godina za pašarenje i ostale namjene.
Kratkoročnim zakupom se rješava problem naplate naknade za korištenje svog šumskog zemljišta za koje je istekao ugovor o zakupu u razdoblju od tri godine prije stupanja na snagu uredbe te problem naplate od svih korisnika upisanih u ARKOD bez valjane pravne osnove, rečeno je.
Tolušić je kazao i kako se prvi puta omogućava zakup šumskog zemljišta i u svrhu osnivanja i uzgajanja drvenstih kultura kratkih ophodnji za proizvodnju biomase za energetske svrhe. Istaknuo je i kako se uredbom "omogućava manjim gospodarskim subjektima i OPG-ima lakše dobivanje u zakup šumskog zemljišta koja su im potrebna za opstojnost, daljnji rast i razvoj".
Također se, kako je rekao, "stvaraju dodatni preduvjeti za razvoj ruralnih područja te se utječe na društveno-gospodarski rast". Iz Ministarstva poljoprivrede su u priopćenju naveli kako će provedba javnih poziva za zakup šumskog zemljišta stvoriti preduvjete za razvoj stočarstva u ruralnim područjima kroz osiguranje dovoljnih površina za pašarenje stočarima, što će imati i financijski efekt, kroz ostvarivanje prava na izravna plaćanja.
Uredba također, kako navode, predviđa niz svrha kojima se može upotpuniti turistička ponuda određene lokacije te omogućuje i manjim gospodarskim subjektima pružanje različitih dodatnih usluga, povećanje raznolikosti ponuda i pratećih sadržaja. S druge strane, OPG-ima se kroz zakup kioska i štandova omogućuje neporedan kontakt s kupcima i na taj način, prodajom zavičajnih proizvoda, plasman kvalitetnih namirnica i jednostavnije poslovanje što rezultira jasnim razvojnim mogućnostima i koristima za male proizvođače.