"U cilju sprječavanja odljeva nautičara, sprječavanja stvaranja velikih gubitaka u radu marina te zadržavanja pozicije Hrvatske kao poželjne nautičke destinacije Udruženje marina HGK predložilo je saborskom Odboru za turizam moguća rješenja vezana uz primjenu Uredbe: stavljanje Uredbe van snage i ostavljanje rješenja iz 2017. godine; odgodu primjene sporne Uredbe do 1. siječnja 2019. godine kada bi na snagu trebao stupiti i novi Zakon o boravišnoj pristojbi; redefiniranje modela naplate BP za nautičare, odnosno modela po kojem paušalni iznos BP plaćaju vlasnici ili korisnici plovila za sebe i sve osobe koje borave na plovilu", navodi se u priopćenju sa sjednice Udruženja marina Hrvatske gospodarske komore (HGK), koja je danas održana u Marini Punat na otoku Krku.
Vlada je Uredbu o utvrđivanju visine boravišne pristojbe za 2018. donijela 4. kolovoza 2017.
Sukladno novoj uredbi, visina boravišne pristojbe utvrđena je u rasponu od 2,5 do 8 kuna, ovisno o razredu turističkog mjesta i razdoblju.Također izmijenjeni su iznosi paušala za vlasnike ili korisnike plovila (nautičari), a iz Udruženju marina ističu kako se "posebno enormno povećanje boravišne pristojbe odnosi na nautički sektor".
U priopćenju se prenosi i kako su se nakon najave donošenja nove uredbe pojavili brojni medijski napisi i prilozi u stranim medijima, izravne reakcije gostiju prema hrvatskim marinama, kao i inozemnih strukovnih udruženja. Posebno su, navode, naglašene reakcije Međunarodnog vijeća udruge pomorske industrije (ICOMIA) i UK Yachting asocijacije iz kojih upozoravaju na dalekosežne negativne posljedice takve uredbe.
Prema prvim procjenama, predviđa se veliki gubitak stranih plovila na stalnom vezu, upozoravaju se u priopćenju sa sjednice Udruženja marina pri HGK, na kojoj je bilo riječi i o pripremi nadolazeće turističke sezone i investicijama u marine.