Ministarstvo pravosuđa pozvalo je putem svoje internetske stranice predstavnike zainteresirane javnosti da do 24. srpnja dostave svoje primjedbe, prijedloge i komentare putem obrasca za sudjelovanje u savjetovanju na e-mail adresu: savjetovanje@pravosudje.hr. Ministarstvo navodi da su pri izradi zakonskog prijedloga uzeta u obzir iskustva ostalih država članica EU-a. Nacrt zakona je rađen po uzoru na njemački i austrijski model, te djelomično slovenski, uvažavajući pri tom ostvarene rezultate u tim zemljama te postignuti učinak.
Postupak stečaja potrošača provodi se radi ostvarenja skupnog i ravnomjernog namirenja vjerovnika postizanjem sporazuma između potrošača i vjerovnika o otplati preostalog duga ili prodajom potrošačeve imovine. Svrha zakona je omogućiti poštenom potrošaču novi početak, a vjerovnicima namirenje njihovih potraživanja u najvećoj mogućoj mjeri. Opravdanost uvođenja Zakona o stečaju potrošača proizlazi iz razloga ravnomjernog namirenja vjerovnika, te kako bi se spriječilo privilegiranje pojedinih vjerovnika koji obično imaju i osiguranja na imovini potrošača, za razliku od drugih kategorija vjerovnika.
Po završetku savjetovanja svi pristigli doprinosi bit će javno dostupni na internetskoj stranici Ministarstva pravosuđa, na kojoj su objavljeni nacrt prijedloga zakona i obrazac za sudjelovanje u savjetovanju.