Dnevne novosti

Unatoč nešto slabijem Uskrsu, u ožujku oko 30 posto više turista i noćenja

04.04.2018 07:15 ZAGREB, 3. travnja 2018. (Hina), U Hrvatskoj je za uskrsni vikend, od 30. ožujka do 2. travnja, bilo nešto manje turista nego u vrijeme istog blagdanskog vikenda lani, no to nije narušilo odlične turističke rezultate u samom ožujku, koji je završio s otprilike 30 posto boljim rezultatima nego lani, a prva tri ovogodišnja mjeseca sa 20 posto više turista i noćenja.
Po podacima sustava eVisitor i eCrew Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ), za uskrsni vikend ove je godine u Hrvatskoj gotovo 92 tisuće turista ostvarilo gotovo 286 tisuća noćenja. To je za oko 28 tisuća dolazaka turista i oko 114 tisuća noćenja manje nego lanjskog Uskrsa, koji je bio dva tjedna kasnije i s ljepšim vremenom.

Po podacima iz Glavnog ureda HTZ-a, najviše noćenja za protekli Uskrsni vikend u Hrvatskoj su ostvarili turisti iz Njemačke, oko 62 tisuće te domaći turisti, oko 41 tisuću, dok je među odredištima najviše 'uskrsnih' noćenja ili nešto više od 30,3 tisuće bilo u Dubrovniku, potom oko 20,5 tisuća u Poreču te oko 19 tisuća u Zagrebu. Iznad deset tisuća noćenja bilo je još u Rovinju, Opatiji i Splitu, a tek nešto malo ispod u Zadru, Medulinu i Umagu.

Ožujak s 31 posto više noćenja

Ožujak je ove godine, unatoč nešto slabijem Uskrsu, donio ukupno velike poraste dolazaka i noćenja turista, od 27 odnosno 31 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, za što su zaslužni dolasci 450 tisuća turista i 1,1 milijun noćenja.

Najviše noćenja u ožujku bilo je u Istri, 312 tisuća, potom na Kvarneru 167 tisuća, te u Zagrebu 156 tisuća noćenja, dok je samo u kontinentalnom dijelu zemlje došlo 54 tisuće turista koji su ostvarili 116 tisuća noćenja, od čega najviše u Krapinsko-zagorskoj, Osječko-baranjskoj i Međimurskoj županiji.

Veliki porasti u ožujku pridonijeli su i rastu fizičkog turističkog prometa u prva tri mjeseca ove godine, kada je u Hrvatskoj boravilo 19 posto više turista ili 894 tisuće, koji su ostvarili 2,3 milijuna noćenja ili 20 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.Stranih je turista došlo 596 tisuća ili 27 posto više nego u lanjska prva tri mjeseca, a porast od 29 posto ostvaren je i sa njihovih 1,6 milijuna noćenja, dok je domaćih turista bilo 6 posto više, a njihovih noćenja 4 posto više.

Istra je prva i u prva tri mjeseca ove godine sa najviše ili 545 tisuća noćenja, a slijedi je Zagreb sa 401 tisućom noćenja te Kvarner sa 334 tisuće. U Splitsko-dalmatinskoj županiji u prva tri mjeseca ove godine bilo je 273 tisuće noćenja, u Dubrovačko-neretvanskoj 222 tisuće, u Zadarskoj 118 tisuća, u Šibensko-kninskoj 77 tisuća, a u Ličko-senjskoj 36 tisuća noćenja.

Najviše noćenja u prva tri mjeseca ostvarili su turisti iz Njemačke, Bosne i Hercegovine, Austrije, Slovenije i Italije. Komentirajući pozitivne turističke rezultate za prva tri mjeseca, ministar turizma Gari Cappelli ocijenio je to potvrdom uspješnosti cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj te dobrim pripremama i zajedničkim aktivnostima svih dionika u turizmu, privatnog i javnog sektora.

"To je doprinijelo povećanju kvalitete, prihoda, dolazaka i noćenja posjetitelja, a iznimno je važno i što je Vlada je prepoznala važnost turizma za cjelokupno gospodarstvo zemlje. Brojne komparativne prednosti i sve konkurentnija pozicija Hrvatsku čine i poželjnom investitorima, što su potvrdili i prestižni Financial Times te agencija za kreditni rejting Standard&Poor's.

Kroz brojna ulaganja cilj je daljnje zapošljavanje te i u ovoj turističkoj godini ostvariti još jedan značajan iskorak za hrvatski turizam", istaknuo je Cappelli, dodajući da su kvaliteta i održivi razvoj apsolutni prioriteti u turizmu, s čime se također svake godine napreduje.

Direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić ostvarene rezultate u prva tri mjeseca smatra rezultatom brojnih promotivnih aktivnosti i odlične pripreme sezone. "Cilj je zadržavanje pozitivnih trendova u predsezoni, odnosno u travnju, svibnju i lipnju, te u prvoj polovini ove godine očekujemo porast turističkog prometa od 10 do 15 posto.

Da bismo to realizirali, nastavit ćemo s provođenjem ključnih marketinških i PR aktivnosti na emitivnim tržištima, kao i kvalitetnim odnosima s ključnim partnerima, turoperatorima i avioprijevoznicima, koji potvrđuju porast potražnje za Hrvatskom", poručio je Staničić.