Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
EDUS-INFO > Stručni članci >
 

Stručni članci

Stranica 4 / 5
Dokumenti od 76 do 100 (od ukupno 112)
Naslov Datum
Pravilnici o unutarnjem redu prema Zakonu o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 18.2.2010
Raščlanjene su odredbe Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi kojima je uređena materija pravilnika o unutarnjem redu upravnih tijela u navedenim jedinicama, kao i neka otvorena pitanja vezana uz pravilnike o unutarnjem redu. Pravilnici o unutarnjem redu normativna su karika koja povezuje službeničkopravne propise te opći akt lokalne jedinice o ustro...
Povodom Konačnog prijedloga Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 1.2.2010
U saborskoj proceduri je Konačni prijedlog Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, bitno izmijenjen u odnosu na Prijedlog Zakona iz srpnja prošle godine. U tekstu je analizirana evolucija do koje je došlo u pripremi Zakona te preostala otvorena pitanja. Donošenje Zakona u javnosti je - uključujući dio profesionalne arene - praćeno argumentacijom koja ponekad zanemaruje ne...
Obavješćivanje o uvjetima ostvarivanja i zaštite prava prema Zakonu o općem upravnom postupku 22.1.2010
Zakonom o općem upravnom postupku, koji je na snagu stupio 1. siječnja 2010., u domaći opći upravni postupak uveden je novi institut obavješćivanja o uvjetima ostvarivanja i zaštite prava. Analizirani su bitni elementi spomenutog instituta, prigovor kao redoviti pravni lijek zaštite prava na obavješćivanje, dvojbe o tome tko se razumijeva čelnikom tijela u jedinicama lokalne i područne (regionalne...
Eventualna nestabilnost državne vlasti – ustavnopravno mogući raspleti 5.1.2010
Sažeto su razmotrene ustavnopravne pretpostavke i učinci različitih opcija: glasovanja o povjerenju Vladi, rekonstrukcije Vlade, raspuštanja Hrvatskog sabora te ostavke Vlade. Svaka od navedenih opcija, osim obligatornog raspuštanja te „samoraspuštanja“ Hrvatskog sabora, razumijeva suglasje barem dvaju od spomenutih triju aktera: premijerke i apsolutne većine u Hrvatskom saboru (za izg...
Ukidanje upravnog tijela u lokalnoj jedinici 18.12.2009
U članku se razmatraju neka pitanja koja se, vezano uz ukidanje upravnog tijela, javljaju u primjeni odredbi Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Zaključno su prikazane faze postupanja kod ukidanja upravnog tijela.
Primjena novog ZUP-a u osnovnim i srednjim školama 8.12.2009
Osnovne i srednje škole od 1. siječnja 2010. godine više nisu obveznici primjene Zakona o općem upravnom postupku samo kao pravne osobe s javnim ovlastima, već i kao pružatelji javnih usluga. Osim analize spomenute novine, razmotren je općeniti položaj škola prema ZUP-u, nekoliko dvojbi vezanih uz novu upravnopostupovnu regulaciju (pitanje nadzornog tijela te primjene instituta zaštite od postupan...
„Krizni porez“ nije neustavan – pravno utemeljene odluke nisu nužno popularne 23.11.2009
U predmetu koji je izazvao veliki interes javnosti, Ustavni sud Republike Hrvatske utvrdio je da uvođenje tzv. „kriznog poreza“ nije u nesuglasju s Ustavom Republike Hrvatske. Implikacije stavova sadržanih u obrazloženju spomenute Odluke i Rješenja Ustavnog suda znatno nadilaze slučaj „kriznog poreza“, postavljajući temelje ustavnosudske argumentacije u nizu područja obuhva...
Zapošljavanje (ne)pušača 11.11.2009
Smije li nepušenje biti istaknuto kao zapreka za zapošljavanje u oglasima poslodavaca? Smiju li poslodavci kandidatima za zapošljavanje postaviti pitanje o tome jesu li pušači? U radu su analizirani argumenti protiv (ne)pušenja kao kriterija za zapošljavanje, kao i teze koje idu u prilog određivanju takvog kriterija. Autor smatra da protudiskriminacijske odredbe Ustava, međunarodnih konvencija i Z...
Utjecaj donošenja Zakona o službenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi na status pročelnika 1.10.2008
Status pročelnika upravnih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (u nastavku teksta: jedinice samouprave) uređen je prije svega sljedećim propisima:
Kretanje u službi i prestanak službe 1.10.2008
Zakon o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 86/08. - u nastavku teksta: ZSN) propisuje niz službeničkopravnih instituta. U ovom tekstu donosimo ogledne primjere rješenja kojima se odlučuje o nekoliko tipičnih instituta kretanja u službi i prestanka službe – rješenja o premještaju po potrebi službe, o napredovanju, o stavljanju na raspolagan...
Primjena Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj samoupravi 1.9.2008
Iako Zakon o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 86/08 – u nastavku teksta: ZSN) predstavlja znatan iskorak u regulaciji službeničkih odnosa u upravnim tijelima općina, gradova i županija, u vezi s njegovom primjenom – kao i kod većine propisa - mogu se javiti određene dvojbe. Za neke od takvih dvojbi ponudit ćemo rješenje u nastavku ovog t...
Primjena Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj samoupravi – ogledni primjeri 1.9.2008
Prvi posebni lokalno-područni službenički zakon – Zakon o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 86/08 – u nastavku teksta: ZSN) - na snagu je stupio 31. srpnja 2008. godine.
Načini prestanka obavljanja pročelničke dužnosti 1.6.2008
U članku 53a. stavku 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 33/01, 60/01 – vjerod. tumačenje, 129/05 i 109/07 - u nastavku teksta: ZOLAPS) propisano je da upravnim tijelima u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave (u nastavku teksta: jedinice samouprave) upravljaju pročelnici, koje na temelju javnog natječaja imenuje poglavarstvo.
Utjecaj predstavničkih i izvršnih na upravna tijela u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 1.6.2008
U vrijeme pisanja ovog rada (kraj svibnja 2008. godine) pred upućivanjem u saborsku proceduru nalazi se najnovija verzija prijedloga zakona kojim će biti uređena prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika u upravnim tijelima samoupravnih jedinica, čiji je naziv, zasad, naveden u trima varijantama („Zakon o službenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi“, „Zakon o službeni...
Izričito ustavno normiranje prava na pristup informacijama javnog sektora 1.4.2008
Za predstojeće razdoblje najavljeno je pristupanje izmjenama i dopunama Ustava Republike Hrvatske. Zasad je u javnosti najavljeno razmatranje noveliranja prije svega odredbi o udruživanju u saveze s drugim državama, formiranju izvršne vlasti nakon parlamentarnih izbora te obveznog školovanja.
Zaštita „zviždača“ u državnoj službi 1.4.2008
Nedavnom novelom Zakona o državnim službenicima (Nar. nov., br. 92/05, 142/06-Uredba, 77/07-Uredba, 107/07 i 27/08 - u nastavku teksta: ZDS), između ostalog normirana je zaštita tzv. „zviždača“ – zaposlenika koji dojavljuju nezakonitosti unutar organizacije u kojoj rade, u ovom slučaju „zviždača“ unutar državne službe.
Pravilnici o unutarnjem redu u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 1.3.2008
Pravilnici o unutarnjem redu normativna su karika koja povezuje opći akt o ustrojstvu pojedinoga upravnog tijela (npr. uredbu Vlade o unutarnjem ustrojstvu određenog ministarstva, odnosno odluku predstavničkog tijela jedinice lokalne i područne /regionalne/samouprave o ustrojstvu upravnih tijela odnosne jedinice) s pojedinačnim aktima kojima se odlučuje o – prije svega – rasporedu službenika i nam...
Može li zakonodavac sektorskim propisom odrediti upravnu strukturu jedinice lokalne samouprave 1.2.2008
U članku 95. Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (Nar. nov., br. 16/07) propisano je da su jedinice lokalne samouprave nadležne za obavljanje sljedećih geodetskih poslova:
Usporedba kataloga ljudskih prava u glavnim međunarodnim kodifikacijama 1.1.2008
Nakon neuspjele ratifikacije Ugovora o Ustavu za Europu, 13. prosinca 2007. godine potpisan je tzv. Reformski ugovor – Lisabonski ugovor, kojim se mijenjaju i dopunjuju Ugovor o Europskoj uniji te Ugovor o osnivanju Europske zajednice (Treaty of Lisbon amending the Treaty on European Union and the Treaty establishing the European Community, CIG 14/07).
Može li se ovlast izdavanja lokacijskih dozvola proširiti na sve jedinice lokalne samouprave 1.12.2007
Novim Zakonom o prostornom uređenju i gradnji (Nar. nov., br. 76/07) decentralizirano je izdavanje lokacijskih dozvola i dio srodnih poslova.
Još o prisilnoj naplati dugova za komunalne usluge 1.9.2007
Ustavni sud Republike Hrvatske pritom je, u bitnome, utvrdio da Zakon o komunalnom gospodarstvu (Nar. nov., br. 36/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/00, 51/01, 26/03 – proč. tekst, 82/04, 178/04.), niti u jednoj odredbi nije propisao ovlaštenje isporučitelja komunalne usluge da autonomno uredi i odredi prisilnu naplatu dospjelih, a nepodmirenih dugova korisnika komunalnih usluga, tj. – u konkretnom sl...
Bjanko sporazumi o prestanku ugovora o radu 1.8.2007
Prema medijski posredovanim istupima sindikalnih predstavnika, neki poslodavci sklapanje ugovora o radu uvjetuju istodobnim sklapanjem bjanko sporazuma o prestanku radnog odnosa.
Isporučitelji komunalnih usluga nisu ovlašteni propisivati mjere prisilne naplate dugovanja 1.8.2007
Ustavni sud Republike Hrvatske 11. srpnja 2007. godine (odluka broj: U-II-1711/2002) pokrenuo je postupak ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom te ukinuo čl. 5. Odluke o načinu plaćanja komunalnih usluga (u nastavku teksta: Odluka). Odluku je donijela uprava K. d.o.o. iz O. (u nastavku teksta: Komunalno društvo).
Novi Zakon o tajnosti podataka 1.7.2007
Predlagatelj Konačnog prijedloga ZTP-a ukazao je, između ostalog, na sljedeće nedostatke do sada važećeg ZZTP-a:
Ugovaranje tajnosti podataka s tijelima javne vlasti 1.7.2007
U poslovnoj praksi postoje situacije u kojima ugovorne strane, kao uzgrednu odredbu kojega drugog pravnog posla, ugovaraju obvezu da kao poslovnu tajnu čuvaju (određene) podatke koje su u okviru provedbe ugovora primile od druge ugovorne strane, nerijetko uz uglavke o odgovornosti za štetu koja bi bila prouzročena kršenjem takve odredbe.
<<   Prijašnja | Stranica: 1 2 3 4 5 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

Članak bez primjera obrasca(108)
Članak s primjerom obrasca(4)

Klasifikacija

1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE(41)
2. PRAVOSUDNI SUSTAV(38)
3. JAVNE FINANCIJE(1)
4. GOSPODARSKOPRAVNO UREĐENJE(6)
5. GOSPODARSKE DJELATOSTI(2)
7. NEGOSPODARSKE DJELATNOSTI(7)
8. PROSTORNO UREĐENJE, GRADNJA I ZAŠTITA OKOLIŠA(6)
9. RADNO PRAVO, ZDRAVSTVO, SOCIJALNA SKRB(11)

Datum

2020(3) 2019(5) 2018(4) 2017(2)
2016(4) 2015(6) 2014(7) 2013(7)
2012(9) 2011(15) 2010(17) 2009(4)
2008(11) 2007(7) 2006(11)

Autori

< Svi R

Autori

Raffaelli(9)
Rajko(90)
Rezo(1)
Rončević(5)
Ružička(7)

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite