Dnevne novosti

Divjak: Počinje edukacija za više od 30 tisuća učitelja za frontalnu provedbu kurikularne reforme

30.11.2018 07:15 ZAGREB, 29. studenoga 2018. (Hina) - Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak najavila je u četvrtak da počinje edukacija za više od 30 tisuća učitelja radi frontalne provedbe kurikularne reforme iduće školske 2019./2020. godine te je ocijenila kako je to podatak s kojim javnost nije dovoljno upoznata.

Ministrica Divjak je u četvrtak na konferenciji "Digital Shapers" govorila o sadašnjem trenutku hrvatskoga školstva, posebice u kontekstu digitalne transformacije škola. Ipak, na pitanje moderatorice kojom bi ocjenom ocijenila sadašnje stanje, nije dala brojčanu ocjenu i objasnila da postoji razlika između stvarnoga stanja u hrvatskim školama i dojma o tome stanju.

Od ove školske godine počela je eksperimentalna provedba kurikularne reforme u 74 hrvatske osnovne i srednje škole, a za to je potrebnu edukaciju prošlo 1300 učitelja, podsjetila je ministrica. Osvrnula se i na digitalne udžbenike i ocijenila kako je puno toga učinjeno o čemu se javnosti malo zna, učinjen je i velik presedan pa su tako stručnjaci, podsjetila je Divjak, ocijenili da se digitalizacija u školama provodi brže nego u industriji. 

Ministrica je najavila da upravo kreće i edukacija za više od 30 tisuća učitelja kako bi učitelji u svih 2600 hrvatskih škola, a ne samo oni u 74 eksperimentalne škole, bili spremni za frontalno uvođenje kurikularne reforme iduće školske godine 2019./2020. te je ocijenila kako javnost nije dovoljno upoznata s tom činjenicom. Divjak smatra da je puno toga učinjeno na reformi školstva tijekom njezinih godinu i pol na mjestu ministrice znanosti i obrazovanja, a na pitanje koja je funkcija u Hrvatskoj sada najteža - ona ministra pravosuđa ili čelne osobe Ministarstva znanosti i obrazovanja - Divjak je odgovorila kako je svakako najteži posao biti na čelu resora koji je najvažniji za budućnost Hrvatske, a to su obrazovanje i znanost.

Na pitanje moderatorice koji problem, uz onaj vezan uz financiranje, smatra najvećim izazovom za naše školstvo, ministrica je odgovorila kako je to problem "u našim glavama" jer, objasnila je, ne možemo s modelima iz prošlosti rješavati probleme sadašnjosti. "Iluzija je da ćemo 'ulijevanjem' činjenica u glave učenika moći odgovoriti obrazovnim potrebama koje danas traže da se učenike tijekom obrazovanja osposobi da mogu rješavati složene probleme, kritički razmišljati i biti kreativni", rekla je Divjak.

Generacija učenika koja se "od rođenja koristi internetom ne može učiti na način na koji smo mi učili jer to je tzv. Z-generacija" u kojoj će, dodala je, idealan radnik biti onaj koji razumije to što radi, a ima i socijalnu inteligenciju.Primjedbu moderatorice kako učenici danas imaju problem s nedostatkom pažnje, ministrica je komentirala riječima da se na tome svakako treba raditi te da je pred učiteljima velika zadaća za učenike pokušaju usmjeriti na proces učenja koji će primjenjivati cijeli život.

Na konstataciju iz publike da su mladi danas puno nepismeniji od njihovih prethodnika, Divjak je odgovorila kako je to danas svakako vidljivije nego prije, ali i ustvrdila da se, zbog jačanja kompetencija u digitalnoj pismenosti, ne smije zanemariti podizanje razine ostalih pismenosti, odnosno znanja materinskoga jezika, stranih jezika i matematičke pismenosti.

Damir Sabol - osnivač i izvršni direktor tvrtke Photomath te tvorac najpoznatije aplikacije za izračun matematičkih zadataka Photomath, koja ima čak stotinu milijuna korisnika, dobio je titulu Digital Shapera za 2018. Kako je u obrazloženju istaknuo žiri, Sabolova tvrtka ove godine privukla je investiciju vrijednu šest milijuna dolara, aplikacija je prešla i okruglu brojku od stotinu milijuna korisnika, a iza najnovije vrijedne financijske injekcije u zagrebački Photomath stoje američki venture capital fondovi Goodwater Capital i Learn Capital.

Pod nazivom "Digital Shaper" 'krije' se osoba ili kompanija koja je svojim radom najviše pridonijela digitalnome napretku Hrvatske. Sabol je posvjedočio kako se na fakultetu prvi put susreo s internetom i već tada je znao da će nove digitalne tehnologije promijeniti svijet te mu je bilo jasno da se baš time želi baviti u životu. "Svojim primjerom pokazujemo kako mali tim može, korištenjem najnovijih digitalnih tehnologija, kreirati globalno relevantan proizvod te mi je izuzetno drago da je to prepoznato i kroz ovu nagradu", komentirao je Sabol novo priznanje za svoj rad.