Dnevne novosti

Studenata u RH gotovo 162 tisuće, više od polovine studentice

14.08.2014 07:07 ZAGREB, 14. kolovoza 2014.(Hina), U zimskom semestru akademske godine 2013./2014. na visoka učilišta u Hrvatskoj u sve godine studija upisalo se ukupno 161.911 studenata, od čega njih gotovo 72 posto u redoviti studij, i to u najvećem broju na fakultete, pri čemu ih je čak 99,9 posto studij upisalo prema Bolonjskom programu, najnoviji su podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS).

Od ukupnog broja studenata upisanih na visoka učilišta na fakultete ih je bilo upisano 77 posto, na veleučilišta se u zimskom semestru upisalo 15,1 posto studenata, na visoke škole njih 6,6 posto, dok je umjetničke akademije pohađalo 1,3 posto studenata. Studentica je pritom bilo nešto više nego studenata, 56,8 posto ili gotovo 92 tisuće. Na redoviti se studij upisalo 71,9 posto studenata, dok je izvanredni studij upisalo njih 28,1 posto.

Pritom je najviše redovitih studenata bilo upisano na fakultete, i to 82,9 posto (6,4 posto na stručni, a 76,5 posto na sveučilišni studij). Na veleučilištima je u redovitim programima bilo upisano njih 10,7 posto, u visokim školama 4,6 posto, dok je redovitih na umjetničkim akademijama bilo 1,8 posto. To znači da je zimski semestar akademske godine 2013./2014. u Hrvatskoj upisalo više od 116 tisuća redovitih studenata, od čega je njih više od 96 tisuća pohađalo fakultete, 12,4 tisuće veleučilišta, a nešto preko 5,4 tisuće visoke škole.

Umjetničke akademije upisalo je oko dvije tisuće studenata. Od ukupnog broja studenata, prema predbolonjskom je programu studiralo još samo njih 0,1 posto. Od 99,9 posto studenata upisanih prema Bolonjskom programu, na stručni je studij bilo upisano njih 27,8 posto, na specijalistički diplomski stručni studij 4,5 posto, na preddiplomski sveučilišni studij 36 posto, na diplomski sveučilišni studij 16,7 posto, a na integrirani preddiplomski i diplomski studij 15 posto. Podaci su rezultat godišnje obrade podataka o studentima koji su upisani na visoka učilišta u Hrvatskoj u zimskom semestru akademske godine 2013./2014.